Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Avertizor sonor pt lipsa presiune ulei


Vizitator cipix

Postări Recomandate

Vizitator cipix

Salut pe toata lumea, e primul meu mesaj pe acest forum.

Electronica este pt. mine la nivel de hobby (de fapt "a fost" - acum doar la nivel de "nevoie")

 

Vreu sa-mi montez pe masina (cu motor diesel) un avertizor sonor care sa dubleze semnalul de avertizare luminos de la bord de scadere/lipsa a presiunii uleiului. Deocamdata am adoptat solutia simpla de a lua semnalul care merge la becul rosu din bord, semnal cu care comand un buzzer simplu. Dezavantajul este ca suna cand pui contactul (fara ca motorul sa functioneze) iar eu as vrea sa suna numai daca motorul merge.

 

Solutia e oarecum simpla insa e mai dificil pentru mine s-o pun in practica la nivel de schema. De la schema incolo ma pot descurca fara probleme.

Cred ca schema de principiu ar fi urmatoarea:

Posted Image

in care:

mc - manocontact

T - turometru

 

Semnalul preluat de la turometru e o tensiune continua. Inca nu stiu exact ce valori poate avea pentru ca inca nu m-am invrednicit s-o masor. Va trebui sa vad cat anume este la turatia de ralanti si cam cat e la turatia maxima.

Idea e ca circuitul (comparatorul) ar trebui sa fie cu impedanta mare de intrare ca sa nu-mi afecteze indicatia turometrului (sau nu semnificativ). Aici m-am impotmolit putin. Care, cum, ce fel? As putea cauta scheme pe net insa ma gandesc ca poate e cineva care s-a mai lovit de asa ceva in aplicatii echivalente.

 

E cineva dispus sa ma ajute?

 

Multam!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Abram Burel

    2

  • yo9hnf

    2

  • bygy007

    1

Vizitator cipix

Cred ca nu m-am facut inteles. Nu urmaresc ca buzzer-ul sa nu sune cand nu e pus contactul (de fapt asta e configuratia actuala).Caut o solutie ca buzzerul sa sune numai daca e pus contactul (asta e aproape implicit - prin legarea buzzerului la +12V dupa contactul cu cheie) si motorul se invarte la o turatie mai mare sau egala cu cea de ralanti.

Link spre comentariu

parerea mea...va trebuie partea de intrare de la un turometru ( adica convertorul frecventa-tensiune ), iar apoi, tensiunea care corespunde nivelului turatii pe care o vreti, trebuie comparata cu ajutorul unui amplificator operational fata de 12 V. De ex...( exemplu !!! )2000 rpm rezulta 5 V. La 5V, comparatorul da semnal releului pe care il puneti la buzzer.

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

E interzisa chestia cu turometrul pe diesel? :)

*Interzisa, NU, evident, dar mai greu de realizat la Dieselurile "clasice", (injectie mecanica), unde se foloseste un alternator cu o iesire "speciala" de turometru... Care e fiabila, cu conditia sa cunosti raportul diametrelor celor doua fulii si... acestea sa nu patineze... :smt005 La cele cu calculator de injectie e mai usor, acesta vehiculand tot felul de semnale electrice, dar in acelasi timp, iesirile nu sunt "standardizate"...Si, cum nu a precizat pe ce masina vrea sa o puna, am intrebat si eu... :smt003
Link spre comentariu
Vizitator cipix

Motorul e un diesel clasic, cu injectie mecanica, impulsurile sunt luate de la alternator, sunt gata convertite in tensiune continua (nu-mi trebuie un convertor - am spus asta de la inceput). Stiu ca-mi trebuie comparator ca doar am desenat schema logica (asa cum m-am priceput eu).Inca o data, imi trebuie o schema practica a ceea ce am desenat eu. Ce comparator, in ce montaj etc.Trebuie sa functioneze la 12V (cu variatiile corespunzatoare din domeniul auto) si putem presupune ca tensiunea de comparat (cea de la turometru - care e un instrument chior) variaza intre 0 si +12V.

Link spre comentariu

Da' diesel-ele astea nu pornesc tot cu demaror clasic? Adica nu au si ele dinti pe volanta, deci nu poate fi folosit un traductor de turatie/pozitie arbore de pe benzinare? Ca poate nu e chiar asa de greu de montat. Zic si eu, nu dau cu... bata :)

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

nu prea ai ce sa ii faci acel senzor de presiune atita timp cit ai tensiune este facut un contact electric acel contact aprinde becul pentru exeplificare o sa pun o schema care este compatibila cu mai toate masinile vechi

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări