Vizitator hidra Postat Mai 19, 2008 Partajează Postat Mai 19, 2008 Nu sunt nici macar incepator si nici pasionat de electricitate dar pot carpaci aproape tot ce-mi pica in manute daca inteleg principiul.De ceva vreme ma roade ideia de a-mi face "rost" de o instalatie de iluminare a acvariului exclusiv pe leduri la acvariu. Dimensiunea capacului are 38/90 cm si as vrea sa ma invete si pe mine un priceput de cate leduri am nevoie si cum sa le leg astfel incat sa obtin o instalatie care sa functioneze la 220. Momentan functionez cu 6 tuburi fluorescente de 18 w din care 2 horticole.Va rog nu dati cu pietre. Daca postul meu pare stupid si necalificat va rog sa-l ignorati desi eu cred ca am intrebat in locul potrivit (acest forum). Rog de asemenea sa mi se explice intr-un limbaj primar deoarece nu sunt familiarizat cu limbajul de specialitate specific electronistilor.Multumesc anticipat si as aprecia tare mult daca vati face timp pentru acest subiect. Link spre comentariu
Mihai85 Postat Mai 19, 2008 Partajează Postat Mai 19, 2008 pui led-urile in paralel,adica plus la plus minus la minus(vezi ca led-urile au un teminal mai lung si unul mai scurt.parca ala mai lung e plusul,daca nu se aprind inversezi polaritatea sursei de curent continuu si se vor aprinde).alimentatorul trebuie sa furnizeze o tensiune de 2,5...4,5v in functie de tensiunea de lucru a tipului de led pe care il folosesti si un curent in functie de cate led-uri pui (de ex daca un led consuma 10mA inmultesti nr de led-uri cu cu aceasta valoare). Link spre comentariu
Vizitator hidra Postat Mai 19, 2008 Partajează Postat Mai 19, 2008 Pai eu ma gandesc ca as avea nevoie de peste 100 de leduri. Daca le leg in paralel duce transformatorul?Eu ma gandeam la ceva de genul legarii in serie si pe urma sa-l bag in priza.Sincer as prefera varianta alimentarii direct de la priza. Link spre comentariu