soulraven Postat Mai 18, 2008 Autor Partajează Postat Mai 18, 2008 mai prost de ce anume?care ar fii cauza? Link spre comentariu
gaby Postat Mai 18, 2008 Partajează Postat Mai 18, 2008 Ai de incarcat doua bateri, adica curent mai mare de incarcare = efort suplimantar din partea motorului si iti garantez a se va simti. Link spre comentariu
soulraven Postat Mai 18, 2008 Autor Partajează Postat Mai 18, 2008 si daca maresc alternarorul?eu am inceput cautarile dupa un alternator de passat de 90A. asa nu s-ar mai crea probleme. Link spre comentariu
gaby Postat Mai 27, 2008 Partajează Postat Mai 27, 2008 Degeaba maresti alternatorul, motorul va trage la fel de greu. Link spre comentariu
Abram Burel Postat Mai 27, 2008 Partajează Postat Mai 27, 2008 Cum adica, nene, "degeaba"?Omul vrea sa aiba mai multa nuleftrica in masina. N-a zis ca vrea sa mearga la raliuri dupa aia.Daca totusi vrea, atunci isi va schimba motorul :)Apoi, daca va insista, isi va schimba... masina Link spre comentariu
soulraven Postat Mai 27, 2008 Autor Partajează Postat Mai 27, 2008 adevarul este ca nici eu nu inteleg de ce nu ar merge, un alternator mai mare inseamna un current mai mare, de ce ar trage motorul mai greu? Link spre comentariu
andreidinsv Postat Mai 27, 2008 Partajează Postat Mai 27, 2008 Edit! Scuze, nu am fost atent. Link spre comentariu
gaby Postat Mai 27, 2008 Partajează Postat Mai 27, 2008 adevarul este ca nici eu nu inteleg de ce nu ar merge, un alternator mai mare inseamna un current mai mare, de ce ar trage motorul mai greu? De lucru mecanic ai auzit ? Link spre comentariu
soulraven Postat Mai 27, 2008 Autor Partajează Postat Mai 27, 2008 lucru mecanic unde?in zona alternatorului?pai de ce?daca produce mai mult curent insemna ca se "invarte mai greu" ? de sectiune in sarma ai auzit? Link spre comentariu
gaby Postat Mai 27, 2008 Partajează Postat Mai 27, 2008 Lucrul mecanic efectuat de motor. E simplu vrei mai mult bagi mai mult. Si de sectiune in conductor am auzit si mai si stiu ce inseamna asta :smt019 Sectiune mai mare inseamna ca poate debita curent mai mare, care se obtine cu un efort mecanic din partea motorului. Link spre comentariu
ratza Postat Mai 28, 2008 Partajează Postat Mai 28, 2008 daca produce mai mult curent insemna ca se "invarte mai greu" ?Exact asta înseman?. Cu cît puterea debitat? de generator e mai mare, cu atît puterea necesar? producerii acesteia e mai mare. Un generator are cam 80...90% randament, deci dac? vrei s? generezi de exemplu 1kW (90A la 12V) ai nevoie de 1,25kW în cazul în care generatorul are un randament de 80%. 1,25kW = 1,7CP, ceea ce nu e pu?in. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 28, 2008 Partajează Postat Mai 28, 2008 Mai exact, cu cat puterea consumata de sarcina alternatorului e mai mare, cu atat motorul munceste mai din greu.Ideea este ca, oricat de mic sau de mare ar fi alternatorul, conteaza cat curent (implicit putere) suge consumatorul din el. Daca lasi alternatorul fara sarcina se va invarti in gol, deci motorul aproape ce nu-l simte. Daca ai un consumator zdravan pe alternator atunci el se invarteste mai greu, ca si cum ar fi infranat de catre consumatorul pus pe alternator.90A sau 50A ai alternatorului se refera la curentul maxim pe care il poate debita. De fapt consumul este dat de consumator (sarcina alternatorului) nu de alternator. Daca ai un consumator mic, sa zicem de numai 20 de A, indiferent de tipul alternatorului, 90 sau 50 de Amperi, el tot 20A va debita, ca mai mult nu-i trebuie consumatorului, iar motorul face un efort la fel de mare, indiferent de tipul de alternator.Pana la urma, puterea pe care o suge consumatorul vine tot de la motor, din cauza asta cu cat ai consumatorul mai mare, cu atat motorul trage mai greu.Bineinteles, daca ai un consum de 70 de A nu poti sa pui un alternator de 50A ca depasesti curentul lui maxim si se arde. Link spre comentariu
Abram Burel Postat Mai 28, 2008 Partajează Postat Mai 28, 2008 Ca sa fim mai... rustici: daca vrei sa urci pe munte noaptea ascultand muzica ai doua variante extreme:a) pui mp3-ul in urechi, iei o bricheta cu led si p-aci ti-e drumulb) iei statia de 2x100W, 2 boxe pe masura, un acumulator baban, un invertor, 4 lanterne de 10W in fiecare mana (printre degete evident) si-i dai bataieIn ce situatie crezi ca iti va fi mai greu la... motor? (NB - pentru inceput se admite doar un raspuns corect ) Link spre comentariu
gaby Postat Mai 28, 2008 Partajează Postat Mai 28, 2008 O sa traga la fel motorul, ca isi pune pantofi cu talpa mai groasa :a: Link spre comentariu
Vizitator khristyan Postat Iulie 23, 2008 Partajează Postat Iulie 23, 2008 ai rezolvat problema cu doua baterii ??? daca nu uite c um gandesc eu problema...referitor la ce ai zis tu ..."eu vreau sa pun pe plusul alternatorului, pe acelasi traseu care alimenteaza si prima baterie, nu urmaresc o redresare, ci o separare galvanica intre prima si a doua baterie. eu ma gandesc ca dioda are un singur sens de functionare, tensiunea care vine din spatele ei, va incarca bateria, dar curentul si tensiunea bateriei nu se va mai intoarce in circuitul de incarcare", cand e motorul oprit si bateria secundara descarcata nu va trece curent din bateria principala la cea secundara descarcundu-se cea principala ??? cred ca o varianta posibila ar fi cu doua diode, fiecare sa alimenteze cate o baterie, si sa nu lase sa treaca curent de la una la cealalta. exista si profesionale cu diode http://www.projecta.com.au/catalogue/cid/24/asset_id/55 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum