Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Dacie cu 2 Baterii


soulraven

Postări Recomandate

salut, am de gand sa montaz inca o baterie pe daciuta mea, scopul find acela de a pune pe a doua batarie, proiectoarele, statie de emisie-receptie si sistemul de sunet. Eu m-am gandit la sistemul urmator, sa montez o dioda de putere care vin din alternator si sa ma leg pe plusul batariei, si de dupa dioda sa imi iau eu tensiunea. Nu stiu cat de exacta este motoda asta, dar urmaresc sa incarc si a doua baterie din acelasi alternator. Astept sugestii si in caz ca am gresit cu ceva, va rog sa ma corectati..

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 31
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • soulraven

    10

  • gaby

    6

  • Abram Burel

    3

  • Jimmy

    2

Top autori în acest subiect

nu-i mai simplu s-o legi in paralel cu bateria deja existenta? sau sa pui o baterie de capacitate mai mare.cu o dioda, direct din alternator nu stiu daca rezolvi ceva. in primu rand ai face doar redresare monoalternanta. in al doilea rind iti trebe un circuit de incarcare, si in al treilea rand, dupa cate mai tin io minte, alternatoarele is trifazice, si trebuie o punte redresoare cu 6 diode.

Link spre comentariu

da, dar iesirea iesirea din alternator sunt deja 12V, eu vreau sa pun pe plusul alternatorului, pe acelasi traseu care alimenteaza si prima baterie, nu urmaresc o redresare, ci o separare galvanica intre prima si a doua baterie. eu ma gandesc ca dioda are un singur sens de functionare, tensiunea care vine din spatele ei, va incarca bateria, dar curentul si tensiunea bateriei nu se va mai intoarce in circuitul de incarcare.

Link spre comentariu

a mai incercat cineva asa ceva?sau sunt singurul cu idei de genu asta?in caz ca nu, si poate mai are cineva idei ce genu asta, incerc sa dau niste explicatii la cum ma gandesc eu la montaj......1. Batarie o pun in portbagaj in partea stanga, la fel cum vine si roata de rezerva in dreapta.2. Borna de MINUS o leg direc la caroserie pe stalpul portbagajului.3. Din fata direct din borna de plus a alternatorului vin cu un cablu gros, apoi trec printre-o dioda si ma leg la borna plus a bateriei4. Din borna plus a bateriei ma leg la restu de auxiliare5. Sub nici o forma nu intercalez circuitele de plus intre cele 2 baterii.dioda intentionez sa o montaz pe un radiator si sa o pun pe caroseria masini, izolata fata de masa, dar cu o oarecare cuplare termica.p.s.: aveti sugestii la ce fel de diode asi putea folosii?

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Pana una-alta caderea de tensiune pe baterie, de 0.6V este "imensa" raportat la cei 12V totali, care de fapt pot ajunge pana la 14.4...Eu zic ca iti obosesti mintea cu lucruri inutile, dar asta e o parere parsonala...

Link spre comentariu

Nu e complet rau ceea ce vrei.O chestie ar fi ca alternatorul nu va fi capabil sa incarce ca lumea cele 2 baterii, care se vor descarca mai repede in timp si va trebui sa le urci sus prentru... reanimareIn general, lucrurile satu cam asa:- Daca ai nevoie de putere mai mare pe masina (asta inseamna curent mai mare, pentru ca tensiunea e oricum aceeasi), atunci primul lucru este sa pui un alternator mai sanatos.- Daca vrei sa scoli tot cartierul, dar sa nu pornesti motorul, atunci te poti gandi si la un acumulator mai mare sau unul suplimentar, dar fara sa rezolvi punctul anterior nu ai facut nimic.Cat despre dioda, nu te chinui. Rezistenta cablului de la motor si pana in portbagaj va fi suficienta pentru a face sa traiasca ambele baterii. Daca totusi ti-e frica sa nu iei foc, cauta o dioda Schottky care sa reziste la cel putin 1/5 din capacitatea bateriei.In incheiere, repet: fara un alternator mai puternic, toata incercarea n-are rost.

Link spre comentariu

imi recomanezi vre-o anumita dioda SCHOTTKY?ai idee de unde asi putea lua un alternator mai gigea?pe la mine prin zona nu prea se gasesc centre dezmembrari auto straine, asa am aflat dupa daciaclub ca s-ar potrivi alternatoare de renault, opel, etc, pe la 90A fiind alternatoarele, numai ca stau intr-o zona in care nu prea sunt dezmambrari de genu asta.rationamentul meu este corect cu privire la izolarea galvanica intre ciruite cu ajutorul diodei nu?

Link spre comentariu

e cam ca si cum le-ai lega direct,tensiunea pe a 2-a e cu 0,6v(de fapt 1v la amperajul ala) mai mica decat pe prima,fiinda practic n-ai cum s-o descarci pe prima mai mult decat pe a 2-a(decat daca tii neaparat)cum scria si mai sus,tot alternatorul mai mare este baza,o baterie marita te ajuta pt socuri de consum

Link spre comentariu

Pune-i o singura baterie de capacitate mai mare. Altfel nu faci decat o carpeala care merge dar schioapata din punct de vedere al functionalitatii.

Link spre comentariu

pe dacie am inteles ca s-ar potrivii alternatoare de audii 100. Si prin potrivire ma refer la urechea ce vine pe motor.Aceste alternatoare am auzit ca erau de 100A, fata de 50, sau 30 cat sunt pe daciile clasice.

Link spre comentariu

Daca o sa pui doua baterii, nu conteaza daca folosesti alternatorul original sau altul, trebuie sa iei in calcul si faptul ca masina o sa traga mai prost.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări