Vizitator bunoara Postat Aprilie 29, 2008 Partajează Postat Aprilie 29, 2008 Salutare,Un coleg si-a aruncat masina de spalat acu o saptamana. Am saltat eu din ea cate una-alta... (motor, electrovalva, pompa, placa cu programatorul, desi blocat). M-ar interesa sa folosesc motorul pentru diverse aplicatii pe la tara... un polizor, o masina de curatat porumbu chestii dinastea. Chestia e ca nici nu stiu exact ce model era masina si nici pe motor nu e nici o schema sau ceva... Are mai multe borne . Si in fundul lui e ceva ca un motoras mai mic din care ies 2 sarme (ma gandeam ca ala e tahometru, nu stiu daca vb sau nu prostii). Are cineva idee cum as putea sa il pun la munca? Am dibuit acele 2 fire de la "motorasul" din fund si cele 2 care duc la carbuni... Ce o fi cu celelalte ? Sa incerc un 220 pe cele care duc la carbuni?Multumesc. Link spre comentariu
Razvan_nicusor Postat Aprilie 29, 2008 Partajează Postat Aprilie 29, 2008 Salut ,nu pune 220 pe firele care duc la carbuni(colector,rotor).Ai indentificat senzorul de la tahometru ,pe asta nu-l folosesti.indentifica cele doua bobine de pe stator.Faci conexiunile in felul urmator>220V-bobina stator-carbuni(rotor)-bobina rotor-220V. Link spre comentariu
Vizitator bunoara Postat Aprilie 29, 2008 Partajează Postat Aprilie 29, 2008 AM sa ma uit in seara asta mai atent la el. Eventual sa desfac programatorul (si asa ala a fost buba) sa vad cum veneau contactele la motor. Firele de alimentare pt motor ieseau direct de pe cateva borne puse pe programator. Link spre comentariu
Vizitator bunoara Postat Mai 8, 2008 Partajează Postat Mai 8, 2008 M-am uitat pe cupla de pe cablajul programatorului de unde pleaca sarmele catre motor. Acolo este inscriptionat S1 S2 R1 R2 T1 T2.. Ma gandec ca T1,2 sunt bornele de la tahometru, R de la rotor, S de la stator. Sa incerc o legatura cum ai zis mai sus? 220 intru in R1 - R2 leg cu S1 - S2 ies la 220 ??? Link spre comentariu
Razvan_nicusor Postat Mai 9, 2008 Partajează Postat Mai 9, 2008 Cate fire are cupla? Link spre comentariu
Vizitator bunoara Postat Mai 9, 2008 Partajează Postat Mai 9, 2008 Am reusit. 220 - R1 - R2 - S1 - S2 - 220. Adica un carbune legat cu un stator si celalalt carbune si celalalt stator la priza. Merge brici. Au ramas in aer firele de la tahograf. Link spre comentariu
Vizitator bunoara Postat Mai 12, 2008 Partajează Postat Mai 12, 2008 Acu mai am o curiozitate.... Masina cica avea 800 RPM. Motorul are fulie mica, iar la cuva era una foarte mare. Intrebarea este: Cuva se rotea cu 800 rezulta ca motorul ar trebui sa aiba mai multe RPM, sau motorul se invarte cu 800 ??? Link spre comentariu
Stefan Postat Mai 12, 2008 Partajează Postat Mai 12, 2008 cuva se roteste la 800 RPM deci motorul are ceva mai mult , in functie de dimensiunile fuliilor. Link spre comentariu
Vizitator bunoara Postat Mai 12, 2008 Partajează Postat Mai 12, 2008 Pai motorul are o fulie cu diametrul de vreo 2-3 cm in timp ce diametrul fuliei cuvei era 3 sferturi din diametrul cuvei. In conditiile astea un polizor merge sigur pe el, dar ce altceva oare mai duce? O curatatoare de porumb? Un slefuitor de scandura? Un circular de taiat scandura? Link spre comentariu
Stefan Postat Mai 12, 2008 Partajează Postat Mai 12, 2008 polizor sigur merge ca eu aveam cu un motor de albalux 9 , dar ceva de taiat nu stiu ce sa zic - nu stiu daca are forta necesara . care este diametrul fuliei de la cuva ? Link spre comentariu
Vizitator bunoara Postat Mai 12, 2008 Partajează Postat Mai 12, 2008 NU mai stiu exact diametrul de la cuvei . Sa zicem cat o lungime de coala A4, poate umpic mai mare, dar nu cu mult. Link spre comentariu
Stefan Postat Mai 12, 2008 Partajează Postat Mai 12, 2008 pai cam pe la 300 ma gandeam si eu pai asta inseamna ca motorul are aprox. 8000 RPM (nu prea cred ! ) ori eu gresesc ori asa e ? :smt017 Link spre comentariu
Vizitator bunoara Postat Mai 12, 2008 Partajează Postat Mai 12, 2008 Nu mai stiu cum se calculeaza chestia asta... :smt011 A naiba matematica asta ca mereu am fugit de ea si ea... :toimonster: Link spre comentariu
em2006 Postat Mai 15, 2008 Partajează Postat Mai 15, 2008 ... Si in fundul lui e ceva ca un motoras mai mic din care ies 2 sarme (ma gandeam ca ala e tahometru,... ... Au ramas in aer firele de la tahograf.Vad ca la chestia aia din care ies 2 sarme i-ai zis si tahometru si tahograf, numa cum trebe nu i-ai zis: tahogenerator. Pentru ca asta face, genereaza o tensiune proportionala cu turatia. Ar fi bine sa te orientezi la o schema care foloseste si tahogeneratorul ca sa beneficiezi de toate avantajele "agregatului", adica sa-l valorifici superior. Link spre comentariu
Vizitator bunoara Postat Mai 15, 2008 Partajează Postat Mai 15, 2008 NU stiam denumirea, asa ca multumesc, am mai aflat si eu ceva. Sti cumva vreo schema de genul asta? Asta pana o sa incep eu cu search-ul Suna misto "Polizor cu control al turatiei" vreau sa ascut cutitu asta fix la 767 rpm Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum