Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor de pe whirpool


Vizitator bunoara

Postări Recomandate

Vizitator bunoara

Salutare,Un coleg si-a aruncat masina de spalat acu o saptamana. Am saltat eu din ea cate una-alta... (motor, electrovalva, pompa, placa cu programatorul, desi blocat). M-ar interesa sa folosesc motorul pentru diverse aplicatii pe la tara... un polizor, o masina de curatat porumbu chestii dinastea. Chestia e ca nici nu stiu exact ce model era masina si nici pe motor nu e nici o schema sau ceva... Are mai multe borne . Si in fundul lui e ceva ca un motoras mai mic din care ies 2 sarme (ma gandeam ca ala e tahometru, nu stiu daca vb sau nu prostii). Are cineva idee cum as putea sa il pun la munca? Am dibuit acele 2 fire de la "motorasul" din fund si cele 2 care duc la carbuni... Ce o fi cu celelalte ? Sa incerc un 220 pe cele care duc la carbuni?Multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • em2006

    4

  • Stefan

    3

  • Razvan_nicusor

    2

  • Badman

    1

Top autori în acest subiect

Salut ,nu pune 220 pe firele care duc la carbuni(colector,rotor).Ai indentificat senzorul de la tahometru ,pe asta nu-l folosesti.indentifica cele doua bobine de pe stator.Faci conexiunile in felul urmator>220V-bobina stator-carbuni(rotor)-bobina rotor-220V.

Link spre comentariu
Vizitator bunoara

AM sa ma uit in seara asta mai atent la el. Eventual sa desfac programatorul (si asa ala a fost buba) sa vad cum veneau contactele la motor. Firele de alimentare pt motor ieseau direct de pe cateva borne puse pe programator.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator bunoara

M-am uitat pe cupla de pe cablajul programatorului de unde pleaca sarmele catre motor. Acolo este inscriptionat S1 S2 R1 R2 T1 T2.. Ma gandec ca T1,2 sunt bornele de la tahometru, R de la rotor, S de la stator. Sa incerc o legatura cum ai zis mai sus? 220 intru in R1 - R2 leg cu S1 - S2 ies la 220 ???

Link spre comentariu
Vizitator bunoara

Am reusit. 220 - R1 - R2 - S1 - S2 - 220. Adica un carbune legat cu un stator si celalalt carbune si celalalt stator la priza. Merge brici. Au ramas in aer firele de la tahograf.

Link spre comentariu
Vizitator bunoara

Acu mai am o curiozitate.... Masina cica avea 800 RPM. Motorul are fulie mica, iar la cuva era una foarte mare. Intrebarea este: Cuva se rotea cu 800 rezulta ca motorul ar trebui sa aiba mai multe RPM, sau motorul se invarte cu 800 ???

Link spre comentariu
Vizitator bunoara

Pai motorul are o fulie cu diametrul de vreo 2-3 cm in timp ce diametrul fuliei cuvei era 3 sferturi din diametrul cuvei. In conditiile astea un polizor merge sigur pe el, dar ce altceva oare mai duce? O curatatoare de porumb? Un slefuitor de scandura? Un circular de taiat scandura?

Link spre comentariu

polizor sigur merge ca eu aveam cu un motor de albalux 9 , dar ceva de taiat nu stiu ce sa zic - nu stiu daca are forta necesara . care este diametrul fuliei de la cuva ?

Link spre comentariu
Vizitator bunoara

Nu mai stiu cum se calculeaza chestia asta... :smt011 A naiba matematica asta ca mereu am fugit de ea si ea... :toimonster:

Link spre comentariu

... Si in fundul lui e ceva ca un motoras mai mic din care ies 2 sarme (ma gandeam ca ala e tahometru,...

... Au ramas in aer firele de la tahograf.

Vad ca la chestia aia din care ies 2 sarme i-ai zis si tahometru si tahograf, numa cum trebe nu i-ai zis: tahogenerator. Pentru ca asta face, genereaza o tensiune proportionala cu turatia. Ar fi bine sa te orientezi la o schema care foloseste si tahogeneratorul ca sa beneficiezi de toate avantajele "agregatului", adica sa-l valorifici superior.
Link spre comentariu
Vizitator bunoara

NU stiam denumirea, asa ca multumesc, am mai aflat si eu ceva. Sti cumva vreo schema de genul asta? Asta pana o sa incep eu cu search-ul :) Suna misto "Polizor cu control al turatiei" vreau sa ascut cutitu asta fix la 767 rpm :)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări