Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

invertor/ups


silviu_marian_2005

Postări Recomandate

Vreau o solutie de alimentare cu 220v din baterii si nu stiu care varianta este mai buna:1. invertor + acumulator auto2. ups +/- acumulator autocu aceasta sursa vreau sa alimentez chiar un motor de maxim 1800-2000w chiar daca pentru perioade scurte de timpDin ce am citit pe aici am vazut ca ups-urile au o forma a curentului de iesire sinusoida pura pe cand invertoarele sunt cu sinus modificat si unele cu sinus pur.-Pentru ce fel de consumatori este importanta forma curentului de iesire? -Un ups este fiabil pentru o folosinta mai indelungata ( adaugandu-i acumulatori suplimentari) ? adica sa alimentez din el circuitul becurilor din casa in caz de avarie sau si alti consumatori

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • silviu_marian_2005

    2

  • Kytan666

    1

  • cipcirip

    1

  • ddeliciu

    1

Foloseste ups+acumulator auto, preferabil cat mai mare ca si capacitate !Este fiablil, acuma depinde si ce baterie ii pui, bateria e tot miezu la un ups, ea cade prima !Treaba cu forma sinusoidala, cred ca cel mai bine e sa fie pura !Bafta !

Link spre comentariu

Salut; pentru un UPS, o baterie mai mare = autonomie mai mare, in conditiile in care o ,,ajuti ``la incarcare cu o sursa suplimentara. Ca sa maresti puterea iti trebuie traf mai mare, tranzistori mai mari sau mai multi, precum si redimensionarea protectiei la scurt/suprasarcina.Ce fel de motor vrei sa alimentezi cu el ? Pentru becuri nu e o problema, nu sunt pretentioase la forma de unda a tensiunii.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

totul intr-un sigur cuvant : generator , sunt generatoare ce le iei in mana de maner si te duci cu el cat un ghiozdan de scoala , teoretic un ups e mai bun ca un invertor , e mai destept si mai bine facut , invertoarele astea sunt vai de capu lor in mare parte .. chinezarii de toata jena si unu de firma si care sa mai si poata duce cat scrie pe el e scump .trebuie sa-ti faci calcule .. daca iti eie un generator mic , sa-ti tina consumatorii din momentul respectiv si sa mai ai niste watti ramasi sa incarci si upsurile si acumulatori .. depinde de ce ai nevoie . am un prieten de famile care s-a mutat undeva la marginea unei paduri si nu are decat apa potabila de la un parau captat de el si filtrat , in rest .. un generator mic , 2 baterii de tir parca de 150A , o statie de incarcare si niste invertoare foarte tari (facute in SUA pt Europa , pt santiere in zone neelectrificate )de unde le-a scos nu stiu .. si singura problema e ca statia de incarcare nu are circuit de incarcare si aici il voi ajuta eu ... in rest omul e multumit .. aaa si o gramada de lampi d-alea solare de gradina cu leduri . tre sa vezi exact pt ce ai nevoie , ce posibilitati ai ,daca ai 220 si te intereseaza doar pt avarie e mai simplu .. generator silentios cu adaptor de extindere a evacuarii ..

Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...

Buna ziua,Am modificat un UPS APC de 500 VA(310W) astfel: de la bateria ups-ului am legat doua fire pana la o mufa de bricheta, aceasta urmand sa o conectez cand doresc la priza de bricheta a masinii. Avand in vedere aceasta modificare intrebarile sunt urmatoarele:1. Pot sa folosesc pe post de invertor conectand la priza masinii? Pentru ce putere maxima astfel incat sa nu distrug alternatorul sau instalatia electrica.2. Cand masina e pornita stiu ca tensiune creste de la 12v cam pe la 14.0-14.6v. E in regula aceasta tensiune pe intrarea bateriei de la UPS? Imi creste tensiunea de iesire de la 220v la mai mult? Cand masina e oprita am 12V deci banuiesc ca nu ar fi nici o ploblema.3. Pot sa folosesc UPS-ul sa incarc bateria masinii cand il alimentez cu 220v? Suprasolicit sistemul de incarcare al ups-ului avand in vedere faptul ca bateria masinii e de 55 Ah?Va multumesc!

Link spre comentariu

1) siguranta brichetei e deobicei de 10-15A. Deci nu depasi 100-150W.Mare atentie,ca majoritatea prizelor (stecherelor) din comert,pt auto,sunt doar pt >1A,avand o sigurata tinuta de un arc de otel,care va topi carcasa la curenti mariAtentie si ca stecherul sa stea fix in priza,altfel...iarasi vei topi cevaIn UPS,trebuie sa pui niste condensatori,10.000-20.000uF,in paralel cu firele care vin de la bricheta. Asta,pentru ca UPSul consuma in impulsuri scurte,dar de amplitudine f mare,iar pierderile pe cabluri/mufe sunt determinate de amplitudinea aia mare!2)totul e in regula!Daca tensiunea la bornele upsului va scade sub 10-11v,se va opri. Atentie ca pe cabluri ai pierderi,deci cu motorul oprit,se poate intampla usor3) daca racesti ups-ul,ar trebui sa mearga. Vezi subiectul cu modificarile UPSurilor.Evident ca incarcarea va dura muult

Link spre comentariu
Vizitator tyc

E cum spune DrL dar la incarcarea bateriei trebuie sa iei in considerare faptul ca UPS-ul face doar o incarcare de nivelare. Practic asta se traduce intr-un timp mare de incarcare (intre 3zile si o saptamana) si tensiunea la borne nu atinge pragul de 14,4V (2,4V/element).Pt incarcare e bun un traf+punte deoarece curentul necesar e 10% din capacitate( 5,5A). Aceasta capacitate o are bateria cand e noua ,practic pt 55Ah e necesar un curent de 4A. UPS-ul are o baterie de 7Ah si circuit de incarcare dimensionat pt aceasta.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări