ranga Postat Aprilie 7, 2008 Partajează Postat Aprilie 7, 2008 Aceste motociclete sunt dotate cu un senzor in cutia de viteze. Pornind de la teorie am facut un mic montaj care sa imi indice in ce treapta se afla cutia de viteze. Schema este banala:un 78ls05 pentru a obtine o tensiune stabilizata;o serie de 7 rezistente inseriate, intre masa si aceasta tensiune;sase amplificatoare operationale cu intrarea neinversoare (parca) conectata la senzor si celalta pe punctele divizorului.(1.5 x LM324)sase leduri pentru afisare.Urmeaza sa-l testez si pe mobra, dar sa gasesc un posesor de suzuky mai intai care sa imi dea voie sa-mi bag nasul in electrica. Ca VU-metru functioneaza foarte bine insa :smt016 :smt016 ! Link spre comentariu
Abram Burel Postat Aprilie 7, 2008 Partajează Postat Aprilie 7, 2008 Doua chestii:- Pentru aplicatiile auto/moto iti recomand sa folosesti LM2931AZ-5.0 (gasesti la Comet si pe la Metrafo ala, dar ceva mai scumpe). Spre deosebire de 7805, dincolo de faptul ca e facut pentru chestii "nocive" cum sunt aplicatiile auto, merge si pe instalatiile de 6V fiind LDO.- Am un dubiu in ceea ce priveste ergonomia indicatiei. Nu-mi dau seama cum ar trebui sa indice 6 leduri treapta de viteza astfel incat chiar si un motociclist sa-si dea seama ca e intr-a 4-a si nu intr-a 5-a Link spre comentariu
criss Postat Aprilie 8, 2008 Partajează Postat Aprilie 8, 2008 dar ce senzor este?nu este un simplu intrerupator de liber?cum lucreaza senzorul? Link spre comentariu
ranga Postat Aprilie 9, 2008 Autor Partajează Postat Aprilie 9, 2008 Oricum folosesc elemente sensibile, deci un filtraj bun al alimentarii se impune neaparat. De asemenea si un filtraj al tensiunii ce vine de la senzor. Afisarea se face foarte simplu cu o scar cu leduri. Am cum sa o fac sa arate foarte bine, astfel incat sa nu existe confuzii. O sa fac poze sapt viitoare. Montajul fiind in principiu un VU-metru ma gandesc sa adaptez afisarea de tip punct si nu cea de tip bara, dar v-oi vedea ce si cum. Inca nu stiu chiar totul, nici macar daca functioneaza corect cu senzorul.Se pare ca senzorul nu este ca la majoritatea motocicletelor un simplu intrerupator de neutral. Se pare ca cei de la suzuky au implementat un senzor in cutia de viteze ce da o tensiune continua proportionala cu treapta de viteze in care este angrenata cutia. Nu sunt inca 100% sigur de treaba asta dar voi cerceta! Link spre comentariu
Blind Postat Aprilie 9, 2008 Partajează Postat Aprilie 9, 2008 Zi-mi pe ce model de suzuky stii ca exista asa ceva (sau mai multe) si vad ce gasesc... Link spre comentariu
ranga Postat Aprilie 9, 2008 Autor Partajează Postat Aprilie 9, 2008 Pai eu am plecat de la schema asta de aici: http://www.bluegauges.com/gearindicatorplans.htm AM folosit alte rezistente si alte AO. Acolo se zice ca la cam toate modelele recente... Eu voi testa pe un "Suzuky TL 1000" din 2002-2003; Link spre comentariu
Vizitator ligius Postat Mai 5, 2008 Partajează Postat Mai 5, 2008 Din cate stiu eu 'indicatorul' e de fapt o rezistenta data de rezistenta insumata a angrenajelor sau ceva de genul asta. Spun asta pentru ca nu variaza liniar cu viteza aleasa ci are niste valori aparent aleatoare. Toate indicatoarele ce le-am vazut eu construite aveau un uC (PIC de obicei) care pe intrarea A/D citeau valoarea data de 'senzor'.O alta varianta pentru Honda (merge si pe altele cu km electronic) folosea tot un uC pentru a prelua impulsurile de la vitezometru si turatie si facea impartirea. Asta avea si o etapa de invatare pentru a determina rapoartele cutiei de viteze. Link spre comentariu
criss Postat Mai 14, 2008 Partajează Postat Mai 14, 2008 da, dar cum facea calculele dupa viteza?ex. eu cand opresc motorul pe undeva il las in treapta in care mam deplasat si daca pornesc teoretic dupa viteza trebuie sami indice treapta 1!nu? Link spre comentariu
Abram Burel Postat Mai 14, 2008 Partajează Postat Mai 14, 2008 Viteza si turatie... simplu- viteza 0, turatie 0 => nu conteaza in ce treapta esti - viteza x, turatie y, faci raportul => treapta cu buna aproximatie- viteza 0, turatie y => aici e buba, mai trebuie sa-ti dai seama daca esti cu piciorul pe ambreiaj sau nu Link spre comentariu
draku Postat Mai 14, 2008 Partajează Postat Mai 14, 2008 io n-am auzit de motorete cu ambreiajul la picior... :)in principiu, la motorete, senzorul care detecteaza pozitia neutra a cv este un simplu contact electric, ce se inchide (sau deschide) atingand un anume punct de pe tamburul selector al vitezelor Link spre comentariu
bogdanm Postat Mai 15, 2008 Partajează Postat Mai 15, 2008 E o rezistenta variabila care depinde de treapta de viteza. Senzorul exista si pe SV650(s) variantele pe injectie (deci dupa 2003). Si eu am vrut sa testez chestia asta, dar SV-ul meu vechi nu avea senzor din asta. Montaju poate sa iasa chiar mult mai mic daca pui un microcontroller cu un ADC integrat. Poate iese si mai bun, pentru ca o sa ai posibilitatea sa definesti niste "limite de incertitudine" pentru fiecare treapta in parte. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum