Dr.L Postat Aprilie 7, 2008 Partajează Postat Aprilie 7, 2008 din moment ce ai subul conectat pe un singur canal,de ce nu folosesti doar intrarea aferenta,la care legi iesirea din cd-player a unui singur difuzor(nu conteaza care)vezi cum merge asa Link spre comentariu
Vizitator danc2007 Postat Aprilie 7, 2008 Partajează Postat Aprilie 7, 2008 Nu cred sa aiba vreo importanta ca introduc in amplif 2 cabluri de semnal si folosesc doar un canal.. chiar si mufa care intra in amplif are cele 4 fire impreuna intr-un "papuc", e o mufa dintr-o bucata, nu cred ca e ceva gresit in asta. Chiar in manualul de instructiuni al amplifului asa arata ca trebuie conectat corect, cu acea mufa de intrare semnal, nu cu jumatate din ea...Nu inteleg unde e problema... Link spre comentariu
ionut20 Postat Aprilie 7, 2008 Partajează Postat Aprilie 7, 2008 da legi difuzorul cu cate o bobina pe fiecare canal risti sa il arzi .... de ce? pentru ca indiferent cat de performan e ampliful in cazul de fata ... intrarea nu e mono. Cand legi 2 bobina ale aceluiasi difuzor pe 2 canale de amplfiicator, trebuie ca amplificatorul sa fie perfect identic pe ambele canale .. sau aproape perfect, DAR si semnalul de intrare sa fie la fel pe ambele intrari, ce nu se aplica in cazul de fata. Daca il legi asa si dai balansul catre stanga sau catre dreapta strici difuzorul ;)Eu cred ca playerul nu scoate suficient semnal pe iesiri pentru a pune in miscare statia, problema ce s-ar putea sa tina de faptul ca tu pe 2 canale ale playerului ai 4 difuzoare, si pe celalte canale ai intrarea in statie care e de cine stie ce impedanta ...De asta am zis sa incerci sa deconectezi firul gri si gri cu negru de la intrare in statie ... eventual sa deconectezi restul de difuzoare din masina, si sa vezi doar cu subbul daca mai e influentat in volum de balans. Link spre comentariu
Vizitator danc2007 Postat Aprilie 7, 2008 Partajează Postat Aprilie 7, 2008 Voi incerca si asa. Voi deconecta iesirea de semnal FRONT din spatele cd playerului, astfel ca voi anula cele 4 difuzoare.Sa vedem ce iese... :rolleyes:Referitor la ideea de a lega bobinele difuzorului separat pe cele 2 canale, nu cred ca e o solutie deoarece fiecare bobina are 1 ohm, iar canalele cer minim 2 ohm. Link spre comentariu
Vizitator danc2007 Postat Aprilie 7, 2008 Partajează Postat Aprilie 7, 2008 Totusi, pana una-alta, voi ce credeti despre modul in care este setat acum amplificatorul ? Ma refer la LPF, Subsonic filter, Bass boost, toate cele...Aveti alte pareri ? Link spre comentariu
ionut20 Postat Aprilie 7, 2008 Partajează Postat Aprilie 7, 2008 daca fiecare bobina are un ohm atunci leagale in serie .... + - + - si legi extremitatile la amplif. Legate in serie da 0.5 ohmi per total :toimonster: in legatura cu reglajele level-ul poti sa il dai pe 0.3V si boostul pe +10dB sa vezi cum merge ... dupaia mai scazi din boost Link spre comentariu
Vizitator danc2007 Postat Aprilie 7, 2008 Partajează Postat Aprilie 7, 2008 Nu e in regula daca obtin 0.5 ohm per total, legate in serie. Pentru ca manualul amplifului zice clar minim 2 ohm pe canal !Legat de setari...As fi vrut sa va legati de filtrul subsonic si LPF pentru ca oricum la 0.5V si bass boost asa cat e acum (aprox +7), imi cam sar oglinzile retrovizoare de pe usi si in cea de pe mijloc nu mai vad nimic de la vibratii, nici pe timp de zi... (bineinteles, cand dau balans pe stanga SAU dreapta,pt ca pe mijloc parca e mut wooferul).. Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 7, 2008 Partajează Postat Aprilie 7, 2008 nu trebuie sa tai mufa,deconecteaza firele care vin de la player la canalul nefolosit al amplifului si vezi ce se intamplade obicei treaba asta cu balansul se mai intampla cand in loc de semnal si masa pui cele 2 fire de semnal(desi in cazul tau nu pare sa fie vorba de asta)fa totusi o schema exacta cu legaturile dintre head unit si amplif,exact ce unde vinede unde 0,5 ohmi? :smt103 diful are 2 bobine de 4 ohmi, conectate in cazul de fata in paralel,astfel are 2 ohmiamplificatorul suporta 2 ohmi ca sarcina Link spre comentariu
Mihai85 Postat Aprilie 7, 2008 Partajează Postat Aprilie 7, 2008 cum face subwooferul tau cand dai vol la max? ar trebui sa sara din cutie cu statia aia.nu se aude fiindca portbagajul e inchis aproape ermetic la masinile din ziua de azi.singura solutie e sa decupezi o portiune din bancheta din spate ca sa se propage undele sonore in interior. Link spre comentariu
ionut20 Postat Aprilie 8, 2008 Partajează Postat Aprilie 8, 2008 Nu e in regula daca obtin 0.5 ohm per total, legate in serie. Pentru ca manualul amplifului zice clar minim 2 ohm pe canal !Doua bobine de 1 ohm fiecare legate in serie, vor da o bobina de 2 ohmiDoua bobine de 1 ohm fiecare legate in paralel, vor da o bobina de 0.5 ohmiDoua bobine de 2 ohm fiecare legate in serie, vor da o bobina de 4 ohmiDoua bobine de 2 ohm fiecare legate in paralel, vor da o bobina de 1 ohmiDoua bobine de 4 ohm fiecare legate in serie, vor da o bobina de 8 ohmiDoua bobine de 4 ohm fiecare legate in paralel, vor da o bobina de 2 ohmiDin datele difuzorului am inteles ca tu ai dif cu 2 bobine de 4 ohmi, dar mai sus ai scris ca Referitor la ideea de a lega bobinele difuzorului separat pe cele 2 canale, nu cred ca e o solutie deoarece fiecare bobina are 1 ohm, iar canalele cer minim 2 ohm. Link spre comentariu
Vizitator danc2007 Postat Aprilie 8, 2008 Partajează Postat Aprilie 8, 2008 Ca sa ne intelegem cu privire la bobine...Acest difuzor a fost ars in primele 30 de minute dupa ce a fost legat la acest amplificator mono.La reparatie, depanatorul m-a intrebat "In cati ohm vrei sa il folosesti?" Si i-am zis: "In 2 ohm" (stiind ca la 2 ohm el are SPL de 95dB, la 8 ohm are 87 dB). Deci depanatorul a reparat bobinajul construind 2 bobine de 1 ohm fiecare, si sunt multumit de cum suna, nu exista frecaturi sau zgarieturi, se aude ca si cand ar fi nou.Deci acum difuzorul are 2 bobine de 1 ohm fiecare, si sunt legate in paralel (+ la + si - la -). Probabil ar trebui legate in serie, ca sa dea 2 ohm, deoarece specificatiile amplifului cer 2 ohm pe canal.mihaitza1985, dupa cum am mai spus, ca sa nu decupez masina, spatarul dreapta al banchetei este rabatat astfel ca undele sonore de la woofer se propaga foarte bine in masina, desi ea e antifonata. Deci legatura intre intreriorul masinii si portbagaj am rezolvat-o, nu e o problema. Asa cum se vede in imagini. La volum maxim, woofer-ul se aude foarte bine, rezist 5-6 minute asa, apoi ma dor urechile si capul. Dar, volum maxim si satisfacator la woofer, inseamna bineinteles, aceeasi problema, sa am balansul spre L sau R la +10. De fapt asta e problema care incerc sa o rezolv. Sa aud woofer-ul la fel de bine si cu balansul la mijloc. ... Link spre comentariu
ionut20 Postat Aprilie 8, 2008 Partajează Postat Aprilie 8, 2008 leaga bobinele in serie si obti 2 ohmi .... noroc ca are amplficatorul protectii interne ca altfel era de mult ars. Probabil intra in protectie peste un anume volum. Tu avand 2 bobine in paralel de 1 ohm fiecare .. rezulta ca ai un dif de doar 0.5 ohmi :toimonster: Leaga bobinele in serie.Inainte sa se arda difuzorul .. in cele 30 de minute de funtionare .. a funtionat cum trebuie? Link spre comentariu
Vizitator danc2007 Postat Aprilie 8, 2008 Partajează Postat Aprilie 8, 2008 Inainte sa fie ars difuzorul a functionat bine, iar bobinele erau legate in acelasi mod, in paralel. Din pacate nu mi amintesc despre cum era setat balansul atunci...ionut20, esti sigur ca legate in paralel cele 2 bobine au 0,5 ohm si in serie 2 ? Link spre comentariu
ionut20 Postat Aprilie 8, 2008 Partajează Postat Aprilie 8, 2008 DA ... e formula de calcul pentru 2 rezistente serie si paralel ... se aplica si la difuzoare .. daca ai aparat de masura pune pe ohmi si masoare.2 rezistente / bobine de 1 ohm puse in serie ... rezulta una de 2 ohmi. Rs=R+R=1+1=22 rezistente / bobine de 1 ohm puse in paralel ... rezulta una de 0.5ohmi. Rp=(R*R)/(R+R)= (1*1)/(1+1)=1/2=0.5 Link spre comentariu
Mihai85 Postat Aprilie 8, 2008 Partajează Postat Aprilie 8, 2008 da o sa ai 0,5 ohmi.Re=R1xR2/(R1+R2) adica Re=1x1/(1+1)=0.5ohmi.chestia cu balansul este ca nu ai aplicat semnalul corect la intrare ,altfel nu se explica atenuarea aia pe care o ai cu balansul pe centru.din cate am vazut tu aplici semnalul pe high input(intrarea de semnal mare).poate ai legat din greseala la intrare un fir de la un canal si unul de la alt canal.baga semnal decat pe canalul pe care il folosesti ca sa iti fie mai usor sa depistezi unde e greseala. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum