Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Subwoofer auto pentru Dacia logan


Challanger

Postări Recomandate

Pai si pana la urma ce amplif sa-mi iau ptr acest dif?As mai avea o problema cu alimentarea amplifului daca reusiti sa-mi explicati cum sa fac,cum sa-l leg?Pot sa-l alimentez de la bricheta?(nu ma pricep si am nevoie de ajutorul vostru sa nu fac vreo prostie).

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 24
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Challanger

    9

  • ionut20

    9

  • stefanev

    3

  • micutu

    2

Top autori în acest subiect

e foarte buna alegerea, daca iti permiti amplificatorul :supz:

 

Daca tot dai bani pe amplif, iti cumperi si un kit de cablu pentru amplificatoare .... ceva cu 10 -- 15 mm sectiunea la conductor iti ajunge.

 

Intr-un kit de cablu din comert vei gasi:

 

- cablu rosu (pentru + amplificator) 5 metri

- cablu negru (pentru - amplificator) 1 metru

- siguranta 40 ... 60 A + soclu cu montare pe cablu

- cablu 2 fire pentur conectare amplif la incinta

- cablu stereo cu mufe RCA (chinci) vro 5 metri, pentru conectare iesirea de mica putere din playerul de pe masina, la amplificatorul pentru subwoofer

- cablu remote vro 5 metri un singur fir, ce se leaga la firul de remote al cd-playerului si la borna remote a amplificator (face ca ampliful sa porneasca la pornirea playerului)

- papuci, izolatii, cleme soricei ...

 

 

Cablul rosu gros va alimenta cu 12V amplificatorul situat in portbagaj ... se leaga direct la borna de + a bateriei de pe masina. Cat mai aproape de capatul de pe baterie se interconecteaza siguranta cu soclu inclusa in kitul de cablu. atentie la suruburi, totul trebuie sa fie bine legat si izolat. Nu legi cablul la baterie, in timp ce celalat capat atarna prin masina !!!! Este pericol de a lua foc .. nu e de gluma. Nu se foloseste fara a avea siguranta conectata cat mai aproape de baterie.

 

Pentru cei ce nu au vazut cat de repede poate arde o masina din cauza unui scurtcircuit, nici nu va doresc sa aveti parte de asa ceva !!

 

Celalalt capat al cablului de la + baterie, se leaga la borna + a amplificatorului, cu papuc setirizat cat mai ferm si fara lite ce sa atarne din el.

 

Cablul de minus ( ala de 1 metru si ceva ) se leaga in portbagaj la borna de minus a amplificatorului si la un surub conectat la sasiul masinii, cat mai ferm, tot cu papuc setirizat.

 

Firul de remote este un fir relativ subtire, de obicei de culoare albastra ... aceasi culoare este folosita si la playere ( in mare parte ). La player, pe firul asta apare 12V in momentul in care playerul este pornit. El are rolul de a porni amplificatorul, si de al decupla de la alimentare in momentul in care playerul este oprit. ( pentru a nu consuma bateria evident ).

 

RCA-urile au rolul de a lega semnalul de mica putere de la iesirea din player cu intrarea de semnal mic a statiei. cablul tre sa fie cat de cat de calitate, pentru a nu fi afectat de interferentele de la masina.

 

Toate cablurile trebuie trecute cu grija prin masina, de la baterie spre portbagaj, pentru a nu fi taiate sau partial taiate de elemente metalice.

 

Dupa ce toate legaturile sunt facute, si verificate si verificate din nou, se da drumu la player, la un volum mic. Statia daca are un led de power, ar trebui sa lumineze, si in difuzor sa se auda muzica.

 

Se trece la reglaje. de pe statia de amplificare se comuta comutatorul de la filtrul activ ( daca are asa ceva ) pe pozitia Lpf (low pass filter) ... majoritatea statiilor au comutatoare cu 3 pozitii LPF - OFF - HPF, sau ceva asemanator. Pe noi ne intereseaza partea de LPF pentru taierea frecventei ce depaseste setarea din statie, adica potentiometrul de taiere a frecventei. Acesta se seteaza in funtie de dorinta, de pe la cativa 10 Hz pana pe la vro 150 -- 200 Hz. Pe la 60Hz, 80Hz ar trebui sa se auda bine. Tot pe statie e posibil sa fie inca un reglaj de gain, de pe la 0dB pana pe la +12dB, depinde de statie. Acesta se da pe 0 pentru inceput.

 

Din player se regleaza Faderul dupa dorinta ( raportul fata spate pentru difuzoarele de pe masina ), basul, mediile, inaltele, si se da volumul la maximul care se doreste sa se foloseasca in masina. Dupa aceea se actioneaza gain-ul de pe amplif, pana ce se obtine volumul dorit la subb. Atentie la distorsiuni, si la zgomote ciudate bagate de subb ...

 

 

Cam atat.

Link spre comentariu

mersi mult ptr explicatie.nu cred k ma descurcam singur. :prayer: Nu ar fi problema de banii,vreau sa se auda cat mai bine,sa merite efortul si sa nu fiu dezamagit de calitate.Sper ca de luna viitoare sa am timp sa ma apuc de proiect.multumesc mult ptr sfaturi. :prayer:

Link spre comentariu

ok.sper sa iasa bine.As mai avea o nelamurire.am inteles ca ar trebui sa pun un condensator de vreo 0,25 - 0,5F ca e putere mare ca sa mentina tensiunea constanta.ce parere aveti?chiar e necesar? ce se intampla daca nu pun condensator? explicati-mi va rog.multumesc

Link spre comentariu

nu e neaparat necesar ... pentru 300W parerea mea e ca nu se merita investitia ...0.25F ... 0.5F e o valoare relativ mica fata de ce se gaseste si ce se foloseste la ora actuala pe piata de accesorii auto audio.Valorile bune pleaca de la 1F ... personal nu am vazut cond dedicat pentru sistem audio auto de 0.5F :smt024 dar o fi.De la un farad in sus e ok ... am gasit si de 20F de cumparat :smt027 dar alea sunt pentru alte aplicatii :smt033 Pentru combinatia Logan dif GZTW30T si amplificatorul de la Gz ar merge si fara cond. Ideea e ca dupa ce incinta e montata pe masina, statia si cabluri si totul e operational si va simti sau din contra, nu se va simti nevoia unui condensator. Daca cu motorul pornit si stat pe loc la relanti, playerul pornit, statia cu subbul pornite si date la volumul la care se poate asculta maxim (maximul difera de la om la om :snakeman: ) ... si in acelasi timp faza scurta aprinsa .. in aceasta situatie daca tensiunea de la bornele bateriei scade sa zicem pana pe la 12V .. atunci e necesar un cond. Daca se simte pe faruri, sau pe indicatorul de bord pentru baterie ca tensiunea a scazut, sau masori cu voltmetru bateria, si constati ca in loc de 13.8 ... 14.5 sa zicem ... ai doar 12V ... pana in 13V sau chiar mai putin de 12V, atunci cumperi un cond ... de 1F sau 2F, si il interconectezi intre plus si minus cat mai aproape de amplificator. Unele modele de cond au si fir de remote ce trebuie legat la remote-ul de la statie.

Link spre comentariu

ok.am inteles.Sistemul merge montat si pe alta masina?(ma refer daca calitatea sunetului se schimba spre bine sau spre rau).multumesc ptr tot domnu sef IONUT20 :prayer: :prayer: :prayer: :prayer:

Link spre comentariu

e valabil pentru orice tip de masina .. calitatea sunetului nu e influentata de masina, decat daca e vorba de o vechitura cu instalatia electrica praf ... masina influnteaza doar puterea cu care se aude un subb din cauza diferentelor de antifonaj dintre masini, marci, ani de fabricatie etc

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări