niq_ro Postat Februarie 8, 2009 Partajează Postat Februarie 8, 2009 daca transformatorul tau debiteaza maxim 4A si se incinge eu as limita la 3A incarcarea din faza 2 (o sa dureze mai mult incarcarea, da' esti linistit ca nu ia foc "jucaria"), pentru faza 1 reglezi la 0,3...0,5A ca-i un caz special...si oricum e caz de baterie "bolnava" si nu ii trebuie curent mare, mai ales ca este si pentru faza 3, cand deja e incarcataintai pui o baterie incarcata, astfel incat la 14,4V (daca nu are o lasi sa ajunga la 14,4V) reglezi din R12 sa "basculeze" iesirea operationalului pe post de comparator... dupa asta mai lasi la incarcat si cand depaseste tensiunea 14,5V (faza 3) reglezi pe R10 astfel incat sa ai curentul ala de 0,3A,apoi pui un bec pe baterie si il lasi pana scade tensiunea sub 14V si reglezi din R11 curentul din faza 2. la 3A si cam asta e tot reglajul Link spre comentariu
mosfet Postat Februarie 8, 2009 Partajează Postat Februarie 8, 2009 E mai greu cu imprumutatul unei baterii in stare buna si incarcata ca nu prea am de la cine....dar inteleg ca ma pot descurca si doar cu a mea.Sa zicem ca a mea e partial descarcata si masoara 13-14V in gol. O pun la incarcat si voi avea pana in 14,4V si peste 10-11V, adica sunt direct in faza 2 si reglez din R11 sa am curentul maxim pe care-l poate oferi traful fara sa cedeze, dar nu mai mult de 62Ah/5 ore (cum traful meu la 4A se incinge, il limitez la 3A). Masor periodic si cand ajung la 14,4V, reglez din R12 si masor tensiunea pe iesirea operationalului sa fie maxima (deci pe pinul 6 si masa? sau cum imi dau seama ca basculeaza iesirea operationalului?).Cand sare de 14,5V, reglez din R10 sa am aproximativ 62Ah/20 ore, adica tot 3A (sau 0,3A?).Am uitat sa precizez ca am facut varianta celor de la Epsicom, deci am si indicatorul cu led-uri. Ma ajuta cu ceva la reglaj? Link spre comentariu
niq_ro Postat Februarie 27, 2009 Partajează Postat Februarie 27, 2009 te ajuta, daca faci urmatoarele: 1) pui un LM3914 in loc de LM3915, ca sa ai indicatie liniara 2) referinta de jos (RLO) nu o lasi la masa sa-ti indice de la 0 la 15V, de exemplu, o "ridici" (punand intre ea si masa un semireglabil) astfel incat sa ai indicatie de la 10V la 14,5V cu trepte de 0,5V si atunci stii cum e de incarcata bateria... (10-10,5-11-11,5-12-12,5-13-13,5-14-14,5V); un exemplu il gasesti la http://www.sonelec-musique.com/electron ... e_001.html (ultima schema) altul la http://www.electronics-lab.com/projects ... index.html ..altu' la http://www.sonelec-musique.com/electron ... e_002.html PS: ca sa intelegi cum functioneaza un comparator vezi: - http://homepages.internet.lu/absolute3/ ... faulte.htm - http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/BasicOpAmp.html - http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/Comparators.html Link spre comentariu
Vizitator cyp Postat Decembrie 8, 2009 Partajează Postat Decembrie 8, 2009 as dori sa vad cateva opinii despre aceasta schema de redresor auto! multumesc! http://i45.tinypic.com/2vttxf4.jpg Link spre comentariu
danb1974 Postat Decembrie 8, 2009 Partajează Postat Decembrie 8, 2009 Eu as zice sa-ti iei al mai ieftin incarcator de acumulatori care il gasesti in metro sau un redac (parca asa se chemau) de la piata de vechituriDaca chiar vrei sa incarci cu surse de buzunar la repezeala pune in serie un bec (de far sau de frina, depinde cit duce sursa) da' o sa dureze un pic pina il incarciLa incarcarea pe bune cind e gol un acumulator poate suge si citiva zeci de amperi daca tine sursa, noroc ca din cauza sarcinii scade tensiunea pe incarcator si se limiteaza singur, da' tot e bine sa fii pregatit pentru cel putin 6-10A Link spre comentariu
daniels Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 sa va spun ce redresor am si pe care il folosesc de multi ani si nu am avut probleme. am un transformator industrial destul de mare care are mai multe tensiuni de iesire printre care una de 22V si una de 10V. am folosit infasurarea de 22V, am inseriat in sens invers infasurarea de 10V, am redresat cu o punte de dacia 1300 si am folosit ca instrument de masura un instrument de bord tot da dacia 1300. cel mai mult am lasat un acumulator 6 ore si nu iesit din zona verde. Link spre comentariu
davidut5 Postat Februarie 1, 2010 Partajează Postat Februarie 1, 2010 dar ca sa "revigorez" o baterie buna intr-un timp scurt sa zicem 5 min cam ce redresor mi-ar trebui?sa zicem ca am ascultat muzica si nu mai porneste, cu cat e traful mai mare cu atat mai repede sau cum? Link spre comentariu
blazeu Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 As vrea sa lamuresc cateva chestiuni:1 Capacitatea "energetica" a bateriei de acumulatoare curent utilizata pe automobilele contemporane de 12 volti, este exprimata in Amperi-ora; ceea ce se cunoaste mai putin e disponibilitatea acelor amperi-ora: practic, se pot folosi cam 20% din acea "capacitate" (Porsche ofera alternativa unei baterii Litiu-ion de 18Ah, la bateria standard de 60Ah (parca)) Bateriile auto sunt optimizate pentru o valoare a rezistentei interne FOARTE mici, facandu-le capabile de a furniza sute de amperi timp de cateva secunde, pana la pornirea motoarelor termice. 2 Intelegand acest aspect, ORICE baterie cu plumb TREBUIE mentinuta cat mai aproape de 100% incarcare; neglijata, bateria se SULFATEAZA, cu atit mai intens cu cat ea ramane mai mult timp si mai descarcata. Sulfatarea inseamna constituirea de cristale MARI de sulfat de plumb pe placi, care sunt greu solubile si care cresc rezistenta interna, ceea ce produce caderea tensiunii la borne sub valorile care permit pornirea, sau altfel spus limiteaza curentul la o valoare insuficienta pornirii. O baterie cu plumb ar trebui incarcata la redresor (in caz de nefolosire) cel putin odata pe luna vara sau la 2 luni iarna. 3 In afara de cele mentionate mai sus, bateria poate fi neglijata si in exploatare (necompletarea electrolitului, utilizarea de "altceva" decat apa distilata), dar pot apare probleme din alte directii: regulatoare defecte, probleme pe instalatia electrica, sau chiar balanta energetica nefavorabila, adica consum mai mare decat productia de energie electrica. 4 Incarcarea la redresor e absolut normala pentru un regim sporadic de utilizare a automobilului, indiferent de varsta acumulatorului; e un ajutor pentru amanarea inlocuirii unui acumulator "batran". Personal, eu cred ca un redresor e util, chiar daca uneori trec ani de nefolosire.Toate cele bune! Link spre comentariu
danb1974 Postat Februarie 9, 2010 Partajează Postat Februarie 9, 2010 dar ca sa "revigorez" o baterie buna intr-un timp scurt sa zicem 5 min cam ce redresor mi-ar trebui?sa zicem ca am ascultat muzica si nu mai porneste, cu cat e traful mai mare cu atat mai repede sau cum?Poti sa-ti iei un redresor din ala de pornit masina (nu stiu denumirea corecta, la unele le zice robot de pornire) Link spre comentariu
mosfet Postat Februarie 18, 2010 Partajează Postat Februarie 18, 2010 Intrebare poate stupida: dintr-un UPS nu pot face un redresor auto? M-am pricopsit cu un UPS functional (bateriile moarte) si vad ca acumulatorii sunt tot la 12V si tot cu plumb (par a fi cu plumb). Ce modificari ar trebui sa fac ca sa pot inlocui practic in circuit acumulatorii ups-ului cu bateria de la masina? Link spre comentariu
davidut5 Postat Martie 11, 2010 Partajează Postat Martie 11, 2010 vreau sa fac un redresor auto si vreau sa-mi spuneti daca e bun transformatorul pe care-l am eu, e cu tole U si are 2 bobinaje fiecare cu un primar si secundar , la primar sunt inseriate, si are 2 secundare de 2x12,8v in gol are sectiune de 5,7cm vreo 50w, e bun pt redresor? Link spre comentariu
Vizitator comfel Postat Martie 11, 2010 Partajează Postat Martie 11, 2010 vreau sa fac un redresor auto si vreau sa-mi spuneti daca e bun transformatorul pe care-l am eu, e cu tole U si are 2 bobinaje fiecare cu un primar si secundar , la primar sunt inseriate, si are 2 secundare de 2x12,8v in gol are sectiune de 5,7cm vreo 50w, e bun pt redresor?dupa umila mea parere ai postat acest mesaj la misto sau nu te/ai facut inteles .... 5,7cm vreo 50w, ..... 2 secundare de 2x12,8v in gol (dar in plin)..... ce reprezinta ????????????????????????????????????????revino cu o descriere corecta si calculam corect trafo inclusiv ce trebuie dupa traf Link spre comentariu
davidut5 Postat Martie 11, 2010 Partajează Postat Martie 11, 2010 transformatorul este ca in imagine.miezul este de 1,9cm cu 3cm, intrare 230 v, iesire 2x12,8 v in gol(fara sarcina,consumatori) Link spre comentariu
Vizitator comfel Postat Martie 13, 2010 Partajează Postat Martie 13, 2010 infasurarile se pot pune in paralel se mareste curentul debitat de traf .....dar tens este prea mica ( luand in considerare si pierderile dupa redresare 1.4 v dupa punte )si nu va incarca un acumulator in totalitate... un acumulator se considera incarcat cand tens pe el ajunge la 14.4v un transf ideal ar fi cu m/ai multe iesiri in secundar de ex 12.5 -13.5 -15v (sau din volt in volt pana la max 16v)acestea fiind schimbate cu un comutator . Link spre comentariu
davidut5 Postat Martie 14, 2010 Partajează Postat Martie 14, 2010 eu stiam ca dupa redresare cresc voltii cu :inmultit cu 1.4as putea sa-i mai pun eu cateva spire, pentru mai multi volti Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum