Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcator acumlator auto


criss

Postări Recomandate

pe iesire,dupa puntea redresoare,o schema clasica de step-down cu 1 bobina,1 mosfet si o dioda shottky pe putere si ai rezolvatcomanda poate fi facuta si de un 555,mai ales pt probe,sau cu un MC34063,care sa comande mos-fetul,dar dezactivezi limitarea interna de curent si reglezi impulsurile variand tensiunea din feedback-aici poti sa implementezi si o limitare de curent si de tensiune,eventual si o deconectare la terminarea ciclului de incarcare din pacate o schema ca asta nu cunosc,am zis doar o idee de desighn

Link spre comentariu
  • 5 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 146
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    20

  • mosfet

    15

  • criss

    15

  • Abram Burel

    12

Top autori în acest subiect

nu a incercat nimeni sa modifice o sursa de calculator pt a o folisi ca incarcator auto pt baterie? ...am vazut pe net chiar multe discutii despre aceasta solutie si cica chiar ar merge, a facut cineva asa ceva? ...as fi interesat sa fac asta avand in vedere ca o sursa de calculator SH e maxim 20 de lei plus cateva rezistente de putere si e gata redresorul...

 

http://www.holmes-ave.freeserve.co.uk/atx-psu-mod.htm

http://www.thompdale.com/battery_charger/charger.htm (cam complicata asta)

http://www.mp3car.com/vbulletin/power-s ... upply.html

 

astept sa-mi spuneti pararea vostra si poate niste sugestii, de ce trebuie sa folosesc 4 rezistente de 1 ohm / 10W legate in serie puse intre +5V si masa ca sa obtin un curent de 12V stabil in sarcina?

Link spre comentariu

de ce trebuie sa folosesc 4 rezistente de 1 ohm / 10W legate in serie puse intre +5V si masa ca sa obtin un curent de 12V stabil in sarcina?

Pentru ca unele surse nu pornesc sau nu functioneaza corect fara consumator. Asa au fost construite si reglate, sa mearga corect cu sarcina. Fara sarcina nu-ti garanteaza nimeni ca merge. Practic unele modele de surse nici nu pornesc fara consumator.La nevoie poti pune si alt consumator, nu neaparat rezistente, de exemplu poti pune un bec de far auto, eventual un bec pe care vroiai sa-l arunci pentru ca o faza s-a ars si a ramas doar cu o faza buna. Faza buna o poti folosi ca sarcina, in locul rezistentelor.
Link spre comentariu

multumesc de lamurire :da ....daca cumpar o sursa de aia noname de 350W va face fata la o baterie de 62Ah (daca nu ma insel)? documentati cu rezistenta care se pune pe circuitul de 5V am mai gasit aseara in functie de rezistenta se poate regla cat vom avea pe partea de 12V.

 

http://reckerclub.tripod.com/id105.html (explica foarte bine cum e cu rezistentele)

 

intrebarea mea este: nu e prea putin 12V pt a incarca bateria? nu am nevoie de cel putin 14 ca bateria sa inceapa sa se incarce?

Link spre comentariu

si cu 12v incarci bateria,insa relativ putinintr-adevar e de preferat ca sursa sa scoata 14,4v(se poate modifica prin interior,reactia si protectiile si totodata se elimina dependenta sarcinii de 5v)dar in orice caz trebuie facut si un montaj de limitare a curentului,altfel,daca bateria e descarcata rau,curentul este foarte mare(si nociv) pt baterie

Link spre comentariu

deci nu-i chiar asa de usor, oricum la partea cu modificatul sursei nu cred ca pot sa ma bag ca o sa am nevoie de schema sursei si astea se gasesc mai greu mai ales la noname-uri....e naspa si partea de cu circuitul care limiteaza curentul...

Link spre comentariu

nu-i atat de complicat,cel putin parerea measchema de baza a sursei o aflii din datasheetapoi scoti schema partilor care te intereseaza,din sursa fizica(adica ce ai pe masa),cu ajutorul datasheetuluiodata ce ai schema,modificarile vor decurge mai usor+ca vei primi ajutor destul de la obiect de pe forumtensiunea se regleaza dintr-un potentiometru intercalat pe reactielimitarea curentului se face si ea relativ usor:pui niste rezistente de putere si valoare mica pe +,culegi tensiunea de pe ele(care e proportionala cu curentul ce le strabate) cu un operational careo amplifica si o aplica tot reactiei(pe unde vine si potentiometrul ala)reglajul curentului se face tot dintr-un potentiometrupartea asta se poate lua si adapta dintr-o sursa liniara

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

am facut rost de o sursa (PA-4111-4F Liteon) de 100W (12V/3.5A 5V/13A) nu e prea slaba? ma gandesc sa nu o folosesc si sa o ard din prima....in gol am 13V daca si in sarcina o sa fie tot 13 cred ca ajunge fara sa o modific....plus ca nu reusesc sa gasesc schema electrica....

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Stie cineva cum sa fac sa reduc tensiunea dintr-n transformator de 30v,a.i. sa incarc doua baterii?ps.nu as vrea sa umblu in transformator...Traf=transformator sau la ce va referiti?

Exact pt asta eu am folosit un variator de tensiune, din-ala cu tiristor (vezi pe http://www.niqro.3x.ro/variator/variator.htm) si-mi merge f bine. Nu arata el prea bine dpdv estetic pt ca-i facut intr-o seara pe genunchi pe cablaj de test, doar din piese recuperate, dar merge si pe iesire, dintr-un transformator care in gol are cam 20-24V parca, pot regla intre 0 si aprox 20V. Mi-am gasit un ampermetru de 6A si un voltmetru de 50V si voi merge pe cea mai simpla versiune de redresor posibila - variatorul de tensiune+traf de 24V+redresare cu punte de 20A+instrumentele de masura. Il reglez la 14,4 V si cand ajunge la 0 A il opresc. Va trebui sa stau sa-l pazesc cand ajunge la 0A si eventual sa-i mai reglez tensiunea daca variaza, dar asta e. Am incercat sa-l fac pe asta despre care se discuta aici, dar nu am reusit sa inteleg cum se regleaza, asa ca am renuntat la el.
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Pe care dintre astea mi le recomandati?

 

http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/labc.htm

 

http://www.kingsolder.com/circuit/view. ... Circuit=15

 

http://www.elecfree.com/circuit/battery ... -with-pcb/

 

http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/labc2.htm

 

Am cautat ceva care sa aiba neaparat si PCB-ul, dupa ce m-am chinuit in Eagle cam 1 ora sa fac eu pcb-ul pt unul si mi-a iesit o mare varza.

 

Cel cu tiristor despre care se discuta aici, dupa cum ziceam, l-am inceput dar l-am abandonat pt ca nu inteleg cum se regleaza si nu ma risc aiurea.

Link spre comentariu

L-am vazut si pe cel de la Epsicom. Pana la urma cred ca iau cablajul de la ei si merg pe varianta asta. Nu prea am inteles nici la ala cum se regleaza, dar banuiesc ca atunci cand iti trimit pcb-ul, trimit si instructiuni mai detaliate.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

La fix :101

Mi-a ajuns cablajul, e aproape gata, am lipit 95% din piese, mai imi trebuiesc cativa semireglabili ca n-am avut in capsula din-aia mica.

 

Multumesc

 

Edit: pentru reglaj, daca ma poate verifica cineva va rog, zice asa "Pt reglajul aparatului se actioneaza mai intai R12, astfel incat la o tensiune de incarcare de 14,4V tensiunea de iesire a amp operational sa fie maxima. De asemenea, cu ajutorul R10 la tensiuni intre 14,5 si 15V, se va regla valoarea curentului de repaus pe valoarea celor 20 de ore (adica valoarea in Ah/20 de ore). In continuare, la o tensiune ceva mai mica, situata intre 11 si 14V, actionand potentiometrul R11, se va regla curentul nominal de incarcare (curentul celor 5 ore). La inceputul incarcarii (faza I) curentul depinde de curentul rezidual de incarcare, precum si de caracteristicile tranzistorilor. Acest curent este cu 30-100% mai mare decat curentul de incarcare din faza a 3a."

 

Reglajele astea banuiesc ca le fac cu bateria mea pusa la incarcat, adica nu voi avea nevoie de o sursa de alimentare externa pt referinta, sau de o alta baterie in stare buna si incarcata?

 

1. Pentru prima parte - Pt reglajul aparatului se actioneaza mai intai R12, astfel incat la o tensiune de incarcare de 14,4V tensiunea de iesire a amp operational sa fie maxima - deci pun bateria goala sau partial incarcata la incarcat, masor periodic tensiunea pe borne si atunci cand vad o tensiune de 14,4V ajustez R12 pana tensiunea de iesire din opamp e maxima? Tensiunea o masor intre pinul 6 si masa?

 

2. De asemenea, cu ajutorul R10 la tensiuni intre 14,5 si 15V, se va regla valoarea curentului de repaus pe valoarea celor 20 de ore (adica valoarea in Ah/20 de ore) Tot la fel, masor periodic si cand tensiunea pe borne se incadreaza intre 14,5 si 15V, reglez din R10 astfel incat sa am un curent de incarcare de 62Ah/20 de ore, adica 3,1A.

 

3. In continuare, la o tensiune ceva mai mica, situata intre 11 si 14V, actionand potentiometrul R11, se va regla curentul nominal de incarcare (curentul celor 5 ore) La tensiunea aia pe borne, reglez R11 astfel incat sa se incarce cu 62Ah/5 ore, adica aproximativ 12A? De unde 12A daca traful recomandat de ei are 8A? Traful meu are si mai putin.

 

Exista o ordine in care fac pasii astia, sau pun bateria la incarcat, masor tensiunea pe borne si in functie de asta aplic pasul corespunzator? Si apoi masor periodic pana trec la intervalul urmator de tensiuni si aplic pasul corespunzator?

 

Traful meu are cam 4A sa zic - asta e maximul pe care l-am masurat eu, dar la curentul asta deja se incinge bine.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări