criss Postat Iulie 5, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 5, 2008 mersi am crezut ca pot rezolva doar printro rezistenta...dar daca ii mai complicat atuncea nu se merita sami modific sursa curenta de alimentare asa ca fac un incarcator de la 0.uite acesta lam ales, cred ca va fi ok pt cemi trebuie mie.Puteti sami dati o punte cu asemenea caracteristici: 50V,6ASi echivalentul tiristorilor: BTY79 si C106D SCRComponenteR1= 1Kohms R2= 1.2Kohms R3= 470 ohmsR4= 470 ohms R5= 10KohmsTR1= 4.7Kohms trimmer D1= 1N4001D2= 6.8V 0.5W zener GR1= 50V 6A Bridge Rectifier T1= 220V/17V 4A TransformerLD1= Green LEDLD2= Red LED C1= 10uF 25V Q1= BTY79 or similar 6A SCR Q2= C106D SCRM1= 0-5A DC Ampere meterS1= 10A D/P On ? Off SwitchF= 5A Fuse Link spre comentariu
Abram Burel Postat Iulie 5, 2008 Partajează Postat Iulie 5, 2008 Pentru tiristorul in serie cu bateria iei orice gasesti la 6-10A. Poate fi si triac, nu-i bai.Pentru cel mic de taiere la terminarea incarcarii, iei cea mai micuta prastie de tiristor pe care o gasesti.Cum se pare ca pe la tine nu prea au oamenii mare lucru (daca nu au BC327 ), zic ca nu prea ti-ar folosi o echivalenta Link spre comentariu
criss Postat Iulie 5, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 5, 2008 Am dat acasa peste cateva componente:1 punte de 6A (KBRC608)peste un tiristor BT151 (BTY79 am sal inlocuiesc), pt celalalt tiristor am sal inlocuiesc cu BT148.mai imi lipseste un semireglabil de 5k sil pot face.PS. pe la mine in oras sunt probleme cu piesele...iar mie imi trebuie piese exotice ce nu se gasesc pe aici de aceea imi trebuie echivalent.mersi Link spre comentariu
criss Postat Iulie 25, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 25, 2008 azi am testat incarcatorul si a aparut prima problem, dupa conectarea la baterie sa incalzit rau de tot puntea de redresare(semireglabilul era reglat spre masa'-' si regland la maxim nu obrineam mici o modificare a stari ledului).fara sa conectez bateria puteam regla incarcarea, ea nu sa decuplat la rotirea la maxim a potentiomerului dar ledul 2 sa aprins complet si tensiunea la iesire a scazut pe la 10v.....in mod normal(desigur conectat la baterie) ar fi trebui sa intrerupa incarcarea dar.... si inca ceva.. in loc de tiristorul BT148 am folosit BT151 ca nu am gasit de putere mai mica(nu stiu daca putea influenta sau nu).acumlatorul pe care lam testat era de 55Ah [attachment=0]incarcator.jpg[/attachment] de aicea am luat: http://users.otenet.gr/~athsam/car_12v_battery_charger.htm Link spre comentariu
Abram Burel Postat Iulie 27, 2008 Partajează Postat Iulie 27, 2008 Ai eliminat din schema aparatul de masura. Oricat ar parea de ciudat, pe langa indicatia curentului, el mai are de fapt in el o rezistenta (shunt) care face o "limitare" a curentului. Cu alte cuvinte, daca aparatul e facut sa arate maxim 5A, va avea pe el in paralel o rezistenta prin care se va scurge practic cam tot curentul (un instrument de masura electromagnetic functioneaza la un curent de ordinul zecimilor de mA). Probabil ca grecul calculase ca pentru cei 17V la intrarea in punte si, sa zicem 12-13V pe o baterie descarcata, shuntul de pe instrumentul de maxim 5A era suficient ca sa limiteze curentul in punte.Pe de alta parte, tu ai impresia ca o punte care suporta 5A poate functiona "in aer". La 1-1,2V caderea de tensiune, ai 5-6W la 5A. Linia aia intrerupta din jurul puntii (si al tiristorului "de forta") semnifica faptul ca trebuie pusa pe radiator (probabil scrie in text chestia ast, dar e mai greu de tradus :)In fine, schema pe care ai ales-o este ciudata (dupa gustul meu). Folosirea tiristoarelor in circuite de curent continuu mi s-a parut intotdeauna stranie.In concluzie: pune puntea si tiristorul de forta pe radiatoare (cau pe acelasi daca le izolezi) si reia experimentele. Link spre comentariu
criss Postat Iulie 27, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 27, 2008 tiristorul este pe radiator dar puntea nu. aparat nu am pus ca nu am....cam greu va fi sa pun radiator pe punte(cablajul lam facut deja si am inghesuit componentele pe cat se putea) maine am sa scot puntea si o prind de un radiator(puntea are capsula din plastic...nu stiu cum va fi racit).de altfel in descriere este trecut radiator doar eu nu iam dat atentie, pe iesire am o tensiune de 13.85V. daca nu va merge am pe undeva o punte de putere..nu stiu precis cam 20Acred ca are sigur si are radiator. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 27, 2008 Partajează Postat Iulie 27, 2008 piti sa pui o rezistenta in loc de ampermetru(desigur calculata)poti s-o bobinezi cu nichelina,sau s-o faci din mai multe rezistente de putere,in grupuri serie/paralel Link spre comentariu
criss Postat Iulie 29, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 29, 2008 ieri am schimbat puntea cu 4 diode(D25N16) leam pus pe radiator si am facut testul(curent incarcare: 2,5A) sa incalzit 1..2 traful asa ca lam schimbat cu unul mai mare.dupa aceea mi sa incalzit BTul iam schimbat radiatorul cu unul mai mare(curentul de incarcare era undeva la 3,5A), mia mers un timp dar sau incalzit diodele si BTul, din potentiometru nu mi sa reglat curentul, doar tot curentul maxim il avea. Link spre comentariu
iulidan2 Postat Iulie 29, 2008 Partajează Postat Iulie 29, 2008 pana nu pui o rezistenta de limitare a curentului, nu se rezolva. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 29, 2008 Partajează Postat Iulie 29, 2008 rezistenta aia nu numai ca limiteaza curentul,dar e senzorul de curent pt montaj,fara ea,nu ai control! Link spre comentariu
criss Postat Iulie 29, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 29, 2008 dar de cat sa fie rezistenta? Link spre comentariu
Abram Burel Postat Iulie 29, 2008 Partajează Postat Iulie 29, 2008 Haide criss, poti mai mult! Curent, tensiune, rezistenta... Ohm... lege. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 29, 2008 Partajează Postat Iulie 29, 2008 uitandu-ma din nou la schema,nu-mi dau seama de unde se regleaza curentul :smt017 ca din singurul potentiometru existent se regleaza pragul de decuplare,dupa cum scrie pe schema(si nici nu vad reactia de curent) Link spre comentariu
criss Postat Iulie 30, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 30, 2008 da intradevar pragul se regleaza dar Carefully adjust TR1 so that LD2 begins to turn ON and the charge current falls to a few hundred milliamps (mA) la mine nu exista ma ci doar A!pt calcului rezistentei ce tensiune sa iau in considerare?de gol(13.22V) sau de incarcare 14.30V?(testat pe un acumlator de 12Ah).am luat 5A(deoarece aceasta valoare o are aparatul de masura)13.22V = 2.64ohmi14.30V = 2.86ohmiam ceva nichelina pe acasa(de la un vechi redresor) dar cum se calculeaza amperajul? (acuma nu vreau sa o tau in bucatele si sa masor asa!) Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 30, 2008 Partajează Postat Iulie 30, 2008 intai trebuie sa stii ce tensiune ar trebui sa cada pe rezistenta :smt017 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum