mosfet Postat Mai 7, 2008 Partajează Postat Mai 7, 2008 Am pus aseara bateria la incarcat, fara niciun bec pt ca traful e destul de mic (nu cred ca are 5A). Am desfacut capacele acelea, nivelul electrolitului pare ok. Initial am masurat doar 200mA si evident ma gandeam ca baterie noua scrie pe mine, am lasat-o totusi la incarcat. Dupa 10-15 min am observat ca puntea frigea si e din-aia metalica, mare, am masurat iar si aveam 2,5A (banuiesc ca era mai mult, dar ce sa stie multimetrul meu sa masoare mai mult de atat cu cablurile alea anemice); azi dimineata erau 2,2-2,3A si aproape 13V (dupa redresare, in gol, am cam 15-18V).Problematic e acum, cati A am de fapt, sa stiu daca o mai las sau nu? Am pus-o aseara la 12 - 1 la incarcat. 13V e prea putin - in sarcina? Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 7, 2008 Partajează Postat Mai 7, 2008 pai incarc-o pana atinge 14,4v,apoi descarc-o folosind un bec(pana la 10v,nu mai jos) si calculezioricum dupa ce trece de 12v(in jos) scade mai rapid Link spre comentariu
mosfet Postat Mai 7, 2008 Partajează Postat Mai 7, 2008 As putea inseria un ampermetru cu bateria si cand imi indica aproape 0 sa consider ca s-a terminat incarcarea? Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 7, 2008 Partajează Postat Mai 7, 2008 incarcarea se termina fix la 14,4v,ca la tensiunea asta incepe bateria sa 'fiarba'in functie de tensiunea trafului,acumulatorul se poate supraincarca Link spre comentariu
criss Postat Mai 9, 2008 Autor Partajează Postat Mai 9, 2008 http://www.aaroncake.net/CIRCUITS/charger1.asp http://www.aaroncake.net/CIRCUITS/charger2.asp http://users.otenet.gr/~ATHSAM/car_12v_battery_charger.htm http://www3.telus.net/chemelec/Projects/Car-Battery-Charger/Car-Battery-Charger.htm http://www.piclist.com/images/www/hobby_elec/e_car2_1.htm http://www.geocities.com/capecanaveral/lab/5185/circuit4.html http://www.elecfree.com/circuit/battery-charger/12v-car-battery-charger/ Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 9, 2008 Partajează Postat Mai 9, 2008 Eu cred ca ii ajunge, pune-o pe masina si mai departe, daca mai trebuie, o incarca alternatorul. :smt003 Link spre comentariu
mosfet Postat Mai 9, 2008 Partajează Postat Mai 9, 2008 chiar e putin ironic, ne chinuim cu incarcatoare inteligente si algoritmi de incarcare si in 90% din viata ei, bateria e incarcata pe masina de un alternator/releu "nemilos" Link spre comentariu
criss Postat Mai 9, 2008 Autor Partajează Postat Mai 9, 2008 da ai dreptate!doar ai uitat motociclisti, care in sezonul de iarna stau la praf si bateria se descarca. Link spre comentariu
Abram Burel Postat Mai 9, 2008 Partajează Postat Mai 9, 2008 Pe masina, bateria se incarca in regim flotant, ceea ce nu e totuna cu regimul de incarcare de... apartament.Pe de alta parte si noi muncim 11 luni din an si doar 1 avem concediu. Si ne... incarcam bateriile atunci, nu-i asa? Link spre comentariu
Abram Burel Postat Mai 10, 2008 Partajează Postat Mai 10, 2008 Doctore, nu cumva schema asta e din alt topic? Link spre comentariu
criss Postat Iulie 4, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 4, 2008 azi am patito iaras cu masina, vrand sa o pornesc nici gand...si sunt nevoit sa improvizez ceva ca sal scot din garaj.numai in oras am umblat, majoritatea seara cu lumina aprinsa + mai am si alarma care cand deschid usa imi actioneaza avariile(16secunde).Am incercat sa incarc cu sursa mea de 13.5V dar se incalzeste tare dupa cateva secunde.Traful este unul de 12V 3A, diodele de 1A(1n4007) stabilizatorul 7812(cu 2 diode inseriate catre masa pt a da 13.5V).cum as putea sa limitez curentul?(ok stiu ca prin rezistenta dar cu se calzuleaza), cred ca 500ma iar fi destul!nu? nu ma intereseaza ca incarca lent...numai sami incarce.ps. inca nu mam decis care incarcator sal fac dar pana atuncea sa am ceva.Multumesc Link spre comentariu
Abram Burel Postat Iulie 4, 2008 Partajează Postat Iulie 4, 2008 Ai probleme cu regulatorul de pe masina sau cu bateria. Link spre comentariu
criss Postat Iulie 4, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 4, 2008 acumlatorul este nou!incarcarea ok.am avut o baterie de aprox 7 ani pe ea si acuma 1 an am schimbato ca nu mai puteam porni daca masina statea mai mult de 1 saptamana nepornita.doar de cand am mobra nu mai folosesc masina doar foarte rar si pe catva cm(max 10km/drum) si nu poate sa se incarce. + si cu alarma care cand se deschide vreo usa(nearmat) actioneaza avariile(oricum am sa deconectez aceasta functie ca decand o am numai probleme am cu bateria).cum as putea limita curentul in sursa mea de curent(1A) la vreo 500ma ca in acest fel se infoaca in 5 minute si nu pot incarca calumea. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 4, 2008 Partajează Postat Iulie 4, 2008 calculeaza rezistente de putere sau fa o schema de limitare de curent cu 2 trz(Q1 pe radiator) http://i26.tinypic.com/68bupi.jpg R1=(Uin-Uout)/beta(factorul de amplificare al Q1),R2=0,65/I (o rotunjesti in sus si reglezi din potentiometru) nu se incarca bine pe masina din cateva motive cum ar fi:una sau mai multe diode arse,releul dereglat,periile alternatorului murdare etc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum