criss Postat Martie 22, 2008 Partajează Postat Martie 22, 2008 Buna Azi cand am vrut porni cu masina(de un timp mai indelungat nu lam folosit) a pornit dar cred ca nu ia mai ramas mult curent in acumlator.cand am sosit cu ea acasa(doar prin oras am umblat si nu sa incarcat indeajuns) am scos redresorul(vechi de pe timpul lui ceausescu) primit de la un prieten sa pun la incarcat bateria....dar inainte sa o pun, masor tensiunea de pe incarcator 6.90v am ramas :rolleyes: apoi acest incarcator ce este de fapt?descarcator.cu aceasta ocazie am zis cami fac un incarcator 'inteligent' care sami incarce bateria(nu numai la autovehicul(55Ah) ci mai ales la motor vro 9A, care dupa un sezon pe tusa ii mort).Detine cineva o schema de incarcator?Multumesc Link spre comentariu
niq_ro Postat Aprilie 4, 2008 Partajează Postat Aprilie 4, 2008 ceva scheme gasesti la http://www.niqro.3x.ro/baterie/baterie.htm (adresa corectata de niq_ro in 10.4.2013) sunt sanse mari sa ai diodele redresoare din punte arse, verifica contacte, masoara tensiunea din secundarul transformatorului... Link spre comentariu
Abram Burel Postat Aprilie 4, 2008 Partajează Postat Aprilie 4, 2008 N-as vrea sa te descurajez, dar n-ar fi mai simplu sa iti iei mai intai un incarcator din magazin, sa-ti pui la punct masina si abia apoi sa te apuci de cercetare? Practic, vei constata ca pana sa pui tu in aplicare "inteligenta" o sa pici iarasi in pacat cu bateria descarcata Link spre comentariu
criss Postat Aprilie 5, 2008 Autor Partajează Postat Aprilie 5, 2008 nu cu masina am probleme!nu lam folosit demult si stand in garaj sa descarcat + numai in oras am umblat nu avea cum sa se incarce.+cum am zis vreau sal utilizez si pt motor...bateria stand mai mult de 3 luni nefolosit sigur se descarca si se poate duce.... Link spre comentariu
mosfet Postat Aprilie 10, 2008 Partajează Postat Aprilie 10, 2008 Care e nivelul sub care, daca a scazut tensiunea acumulatorului, atunci nu mai e bun? Nu mi-am mai pornit masina de prin iunie !!! si sper sa pot scapa fara sa trebuiasca sa-mi iau o baterie noua.Si baterii mai ieftin prin Bucuresti pe unde as gasi? Am gasit de 66Ah la 2,6 mil :(Scuze de offtopic. Link spre comentariu
nelu F Postat Aprilie 10, 2008 Partajează Postat Aprilie 10, 2008 N-o sa scapi de cumparat alta baterie, mai ales ca a trecut iarna peste ea si sigur a inghetat neavand un grad suficient de incarcare. Pentru prevenirea sulfatarii, acumulatorul cu plumb trebuie sa fie incarcat cat mai repede dupa ce a fost supus unei descarcari. Ideal ar fi ca tot timpul sa fie in stare de incarcare 100%.Tensiunea la borne in gol si la 20 grade C pentru un acumulator (auto) complet descarcat (dupa prospect Caranda) este de 12V. Incarcat 50% trebuie sa aiba 12,3V. O apreciere mai exacta a starii de incarcare (daca acumulatorul este cu intretinere, adica are dopuri de acces si poti completa cu apa distilata) este sa masori densitatea electrolitului.Tot in acelasi prospect scrie ca pentru o tensiune la borne mai mica de 12,3V exista pericolul de inghet pe timpul iernii. Link spre comentariu
criss Postat Aprilie 12, 2008 Autor Partajează Postat Aprilie 12, 2008 pe masina am un bosch silver 55Ah(nu este cu intretinere) pe motor am unul(nu stiu ce marca ..dar nui ceva scump) de 12A dar ii cu intretinere.am patit acuma catva ani cand masina mia fost la vopsit...reparat etc . si dobitoci miau folosit acumlatorul pe a porni alte masini si cum nu au pus la incarcat sa descarcat complet.cand am adus acasa si la pus pe redresor (am lasat o seara intreaga la incarcat) a doua zi am puso pe masina am mers cu ea prin oras si da nu faceam macar 1 tura cu ea /zi murea bateria si era vara!desi daca il incarcam mai mult timp nu se incarca numai intrun anumit procent mic, care nu era suficient.pt motor in sezonul de iarna vreau sa aduc in casa bateria si sal incarc la intervale de timp(nul las la frig). Link spre comentariu
mosfet Postat Mai 5, 2008 Partajează Postat Mai 5, 2008 Mi-a spus cineva ca ar mai fi sanse sa mai fie buna bateria; nu am redresor si ma gandeam ca as putea pune vreo 2-3 ore bateria la incarcat la 12V (traf mare si redresare). E ok daca fac asta? Am avut un redresor care doar atat avea in el, traf si punte si era redresor industrial, nu improvizat. Link spre comentariu
Vizitator ligius Postat Mai 5, 2008 Partajează Postat Mai 5, 2008 12V nu stiu daca iti ajung dar 13V-14V ar trebui sa fie suficienti. Atat doar ca trebuie legat in serie un bec cu bateria. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 5, 2008 Partajează Postat Mai 5, 2008 dupa cum zicea si ligius,trebuie sa limitezi curentul de incarcare la 0.1C (adica sa fie curentul de incarcare pt 10h).poti face asta folosind un bec,sau un traf corespunzator dimensionat(dar e mai periculoasa varianta a 2-a,ca daca acumulatorul e descarcat prea mult,trage la inceput prea multi A din traf Link spre comentariu
mosfet Postat Mai 6, 2008 Partajează Postat Mai 6, 2008 Am dat aseara bateria jos de pe masina; aseara indica 3,3V, azi zice 3,7V :(Sper sa gasesc un redresor de imprumut, daca nu, folosesc traful si puntea, sper sa supravietuiasca bateria. Link spre comentariu
Vizitator ligius Postat Mai 6, 2008 Partajează Postat Mai 6, 2008 daca iti indica atat de putin probabil s-a sulfatat si nu mai ai sanse sa o salvezipoate reusesti sa o incarci dar elementii se vor scurtcircuita in continuare si vei pierde capacitatea oricumprin descarcare excesiva sulful se depune la fundul recipientilor (sunt 6 ori 2.1v) si scurtcircuiteaza bornele plus si minus; daca pierdeai doar un element poate puteai sa o mai folosesti pe perioada verii, dar la voltajul pe care l-ai zis se pare ca maxim 2 elementi iti mai functioneazacompletare: cum zicea cineva mai sus bateria se distruge si daca e lasata descarcata sub 0 grade intrucat densitatea scazuta a electrolitului ii permite sa inghetedaca nivelul electrolitului este scazut si nu este completat la timp cu apa distilata atunci placile sunt expuse la aer si bateria iarasi se sulfateaza; se completeaza doar cu apa distilata pentru ca acidul nu se consuma in mod normal (doar se degradeaza); apa de robinet distruge in timp elementii Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 6, 2008 Partajează Postat Mai 6, 2008 la tensiunea asta neaparat sa pui becul pt limitarea curentului! Link spre comentariu
mosfet Postat Mai 6, 2008 Partajează Postat Mai 6, 2008 Deci un bec de 50-60W/12V, inseriat cu plusul bateriei/puntii redresoare. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 6, 2008 Partajează Postat Mai 6, 2008 pt inceput poate sa puna unul de 22w(gen stop sau avarie) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum