Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masina de bobinat trafo


Vizitator gobolino

Postări Recomandate

Vizitator Liwiu

iti cam trb bani sa faci asa ceva plus ca pana nu bobinezi tu cu mana inainte sa vezi sa te ia dracii sa uiti cat ai numarat eeeeeee ce viata cand bobinam si eu.Vazusem vreo cateva montaje prin tehnium cu masini de bobinat dar eu ma gandesc da vreau sa bobinez secundarul cu sarma de peste 1.5 ce fac? ca este destul de tare sarma aia plus ca trebuie sa fi atent sa nu ciupesti sarma etc etc adica cei care bobineaza stiu despre ce e vbProblemele des intalnite la dracovenia asta sunt:La turatii mari ale motorului nu prea se poate numara Spierele nu sunt puse una langa alta de obiceiNu prea se poate bobina cu sarma groasa peste 2 mm Deci e destul de complicat sa faci un proiect ca asta, dar daca reusesti esti mester mare ;)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 194
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Problemele des intalnite la dracovenia asta sunt:La turatii mari ale motorului nu prea se poate numara Spierele nu sunt puse una langa alta de obiceiNu prea se poate bobina cu sarma groasa peste 2 mm Deci e destul de complicat sa faci un proiect ca asta, dar daca reusesti esti mester mare ;)

-La turatii mari chiar daca numara, riscul e de a rupe sarma subtire,asa ca trebuie ajustata turatia dupa necesitate(in functie de diametrul sarmei,oricum e binevenit un variator de turatie si un inversor de sens,la asa o scula)-La sarma de 2 mm nici nu ai nevoie sa bobinezi pe sasiul masinii de bobinat,trebuie sa ai doar un suport cu manivela si dai la mana,ca nu am intalnit cazuri in care sa bobinezi cu asa diametru mai mult de cateva zeci(sute cel mult) spire,si sunt usor de aranjat spira langa spira-la asa grosime,le poti numara la sfarsit de stratCat despre complicat,e drept,nimic nu e usor,nici chiar sa faci acea manivela cu prindere in menghina...
Link spre comentariu

O masinuta amatoriala de bob. :rade: poate fi un inceput si primele satisfactii......

Posted Image

Posted Image

Posted Image

aici avem ceva pt bob de radiofrecventa tip fagure...

Posted Image

cu putina imaginatie si piese mecanice de ici colo din recuperari chiar ce nu se poate face...?! :limb:

Link spre comentariu

p?i ma?inile de bobinat erau "a must" când aveai de bobinat primare de 220 cu cuem 0,1 sau mai sub?iri, ?i aveai câteva mii sau zeci de mii de spire!!!sau la trafuri de adaptarea impedan?ei... l?mparii au ?i acum idee ce e aia!!secundarele oricum le f?ceai manual, c? aveai câteva zeci de spire cu sârm? mult mai groas?, ?i le puteai aranja cum trebuie...bineîn?eles, nu vorbesc aici de ma?inile de bobinat industriale, de fabric?, alea erau mecanizate total înc? de-acum 30-40 de ani...cea mai simpl? ma?in? de bobinat era compus? dintr-o bar? de ol37 filetat? la strung, 1-2 rulmen?i, ceva de fixat ansamblul rulment/bar? ol, ?i o a 2-a bar? filetat?, cu piuli?e ?i ?aibe, pentru fixarea bobinei de unde luai sârma...pe post de ?aibe deseori se foloseau tinichelele de fixare ale magne?ilor de difuzoare române?ti... pe vremea aia, nu prea se complica nimeni cu rebobinat de difuzoare...în prezent... s-ar putea eventual folosi mecanisme de imprimante, sau xeroxuri dezafectate, dar alea sunt destul de fine, ?i nu le po?i folosi la trafuri prea impozante...mai "distractiv" era când trebuia s? faci ?i carcas? pentru bobinaj... :rade: pre?pan mai sub?ire sau carton electrotehnic, m?sur?ri ?i t?ieri la milimetru, de obicei cu o foarfec? ?i finisarea cu un cu?it ascu?it, sau ?i mai bine, cu un bisturiu, altfel nu intrau tolele, ?i alea câteva ore de a?teptare pân? se usca cleiul ?la ca lumea...

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...

salutare la toata lumeaeu ma gandesc ca partea de prindere sa fie din lemn sa fie un fel de cutie dar partea de sus si partea din fata lipsesc pentru a putea pune sarma .....pentru partea de invartire eventual o manivela dar si un motor de stergator de parbriz reglat pe o turatie mica pentru ca sa nu se rupa firele subtiri mai bine sa dureze mai mult si sa fie de calitate parerea meapentru partea de dute-vino un surub filetat pe care se prinde intre 2 piulite o mica tije sau ceva prin care trece firul, aceasta tije este actionata tot de motoras dar nu cel care misca bobina ci altul de casetofon de ex., la care se regleaza turatia in asa fel incat sa se aseze spira langa spira.pentru partea de intindere nu ma pronunt pt ca nu stiu, dar se poate monta pe acea tije care ghideaza firul pe bobina.daca vrem sa bobinam cu mai multe fire in paralel putem pune o parte optionala cu mai multe locuri pt sulul cu sarma asezate pe un disc care va fi rotit de un alt motor pt a impleti firele dupa care intra in partea de dute vino ca sa mearga corect pe bobina.pentru inversarea sensului de ghidare a sarmei automat se pun doua butoane la capatul cursei care sa inverseze sensul curentului prin motor.acestea sa poata fi reglabile in functie de dimensiunile bobinei.totul de preferat sa fie reglat pe o viteza mai mica ca sa iasa bobina cat mai bine.daca intereseaza pe cineva o sa fac si un mic desen o schita.acum am si eu o intrebare, cum se bobineaza un tansformator co tole E+I, bobina stiu ca vine pe partea din mijloc dar dupa ce sunt montate tolele cum se invarte firul pt ca nu are nici o parte libera ca sa se invarta firul ca pe o bobina. stiu cum se calculeaza nr de spire grosimea sarmei pachetul de tole dar nu stiu cum sa le montez. ma poate ajuta cineva cu o explicaie?NU FAC STUDII IN ACEST DOMENIU DAR IMI PLACE FOARTE MULT si am si cava cunostinte in domeniu, putine dar suficiente.numai bine tuturor.

Link spre comentariu

eu pentru numarare as folosi un numarator cum erau la masinile de tricitat care numara invers adica selectam 1200 spire din butoanele aparatului dam drumul la motor si el are o parte electrica incorporata care va deconecta motorul dupa cele 1200 de actionari ale clapeei de numarare, si se poate pune si un bec care sa anunte terminare pe contactul celalalt. :da

Link spre comentariu
  • 5 săptămâni mai târziu...

cine ma poate ajuta am o masina de gaurit un prieten a vrut sa ii rebobineze rotorul a desfacut sarma de pe el ca era arsa. nu a mai facot nimic cu ea si mia dato mie dar. acum vreau daca poate cineva sa imi spuna cum se calculeaza si cum se impart bobinele pe acele canale din rotor ca vreau sa o bobinez.nu mai stiu cate spire a avut pe bobina si nici grosime sarme cu care a fost bobinatdaca ma poate lamuri cine ii multumescCristi

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

cum pot face asa de test o bobina de releeu sa zic asa adica o bobina care sa miste ceva o parte de metal nu neaparat sa fie legate la contacte ci doar de experienta nu pt a fi folosit ca releu.pe langa sarma de bobinat ce mai am nevoie?daca ii amabil careva dintre voi sa ma ajute ii multumescnumai bine

Link spre comentariu

Mai bine bobineaza pe un tub facut din carton sau hartie sau pe o bucata de teava de plastic.Ideea e ca tubul sa fie nemetalic si gol pe dinauntru.Pe urma faci experimente cu diverse tipuri de miez pentru bobina ta. Adica umpli tubul cu ceva de fier, de exemplu cateva cuie. Pe urma golesti tubul de cuie si incerci cu nisip. Vei vedea ca in functie de materialul din care este facut miezul bobinei (adica in functie de ce bagi in tub) obtii comportamente diferite ale bobinei.Spor la experimente si sa nu cumva sa iti treaca prin cap sa iei curent electric de la priza.Ca sa alimentezi bobina foloseste o baterie de lanterna.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări