Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masina de bobinat trafo


Vizitator gobolino

Postări Recomandate

Referitor la bobinat in sens normal si invers eu inteleg ca este ceva arbitrar .Numarul de spire pe volt este acelasi ,tensiunea la capetele bobinei este aceeasi ,difera doar faza tensiunii alternative la capetele bobinei, daca bobinezi in sens invers in secundar fata de primar sa zicem.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 194
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

chiar a?a, de regul? nu prea conteaz?, dar am avut surpriza unor trafuri bobinate "larg", adic? erau u?or supradimensionate, care se încingeau bini?or în gol, ?i în sarcin?... abia erau c?ldu?e!!! :nebunrau: pân? la urm?, m-am prins c? bobinatul "invers" era motivul...dac? la trafuri de re?ea nu prea conteaz?, când vine vorba de trafuri de adaptare a impedan?ei (alea de ie?ire pentru amplificatoare cu l?mpi), sau defazoare, se schimb? radical situa?ia: dac? nu sunt bobinate corect (aceea?i faz? sau faz? opus?, în al doilea caz), ai pus-o!!!

Link spre comentariu
Vizitator Nicolas

Salut! Am citit acest topic cu atentie, si am constatat ca au fost date idei de la cele mai simle si utile la cele mai complexe cea ce e foarte bucurator si chiar util. Parerea mea este ca sa facem un calcul inainte de a realiza un project, merita pentru citeva trans. sau bobine atatea sacrificii (monetare,munca,timp ect) sau ma multumesc cu ceva mai modest dar foarte util. Cine se ocupa si cu bobinaj are nevoie neaparat de o masina de bobinat. Cu respect: Nicolas. scuze pentru OFF.

Link spre comentariu

e utila o masina de bobinat,numai cine n-o are nu stie,eu am facut una prin anii 85,si credeti-ma daca nu aveti un strungar la dispozitie mai bine renuntati,numararea spirelor la care ati tot dat solutii e ultima grija care tre sa va macine,asta e cel mai simplu de rezolvat,fie mecanic,fie electromagnetic,fie electronic.Problema care consider eu ca am rezolvat-o fata de solutiile date pana acum e "plimbatul"firului in ambele sensuri pe carcasa indiferent de viteza de bobinare,cu acelasi pas,stabilit functie de grosimea sarmei de bobinaj.Din pacate nu mai am hartiile cu schitele de executie,dar am masina functionala inca,si o sa postez niste poze zilele astea,poate va vin idei de upgrade :rade: E drept ca bobinarea se face semiautomat,in sensul ca tre sa intervii la capatul randului si sa schimbi sensul de plimbare al sarmei pe carcasa,iar diametrul maxim de bobinaj cu avans automat e de 0,6mm si e conditionat de tensionarea ce trebuie indusa in fir,cu cat sarma e mai groasa cu atat tre sa tensionezi cu efort mai mare si asta are influenta asupra lantului cinematic al masinii,apar jocuri inerente oricarei constructii mecanice,si cea de fata e destul de finuta,nu s-a avut in vedere avans automat la sarma groasa unde sunt si spire putine si usor de condus la mana.Daca vor fi doritori sa vada,pot veni cu poze si apoi cu amanunte pt executie. :freaza:

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Salutare stimabile , daca ai pune ceva detalii ar fi binevenite , o idee de aci una de acolo mai invatam ceva , eu am facut una dar fara bratul care tensioneaza firul si-l pune spira linga spira , ma intereseaza acest detaliu , am vazut multe desene si masini facute una f. faina un radioamator german facea si bobine fagure deci daca poti asteptam ceva detalii ....YO7DIG.

Link spre comentariu

o sa postez in seara asta,detalii cu schimbatorul de sens(cel care imi da sensul de plimbare al sarmei pe carcasa)si pe masura ce primesc intrebari voi mai face niste detalii si le voi posta,cu explicatiile aferente.Aici se vede schimbatorul de sens in toate cele 3 poziti posibile:antrenare,pauza,antrenare sens invers.Pinionul de jos e antrenat de axul ce vine antrenat la celalalt capat de rola intermediara dintre cele 2 discuri,pinioanele de pe axa imaginara orizontala sunt pinioane ajutatoare,pt sens,iar pinionul de sus antreneaza axul cu filet M1 pe care se plimba piulita cu rola de ghidare a sarmei pe carcasa(invartirea in ambele sensuri duce la deplasarea stinga-dreapta a piulitei-rolei-de ghidare a sarmei)

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

ceea ce-ti spuneam si in pm,roata intermediara dintre cele 2 discuri,poate fi mutata inainte-inapoi,schimband astfel raportul de transmisie pt surubul de avans al piulitei cu pas de 1mm ce plimba rola de ghidare a sarmei pe carcasa

 

Posted Image

 

detaliu rola conducatoare sarma(rulment si saibe distantiere de centrare) si prindere ax carcasa bobina in

dispozitiv

 

Posted Image

Link spre comentariu

Salutare stimabile , daca ai pune ceva detalii ar fi binevenite , o idee de aci una de acolo mai invatam ceva , eu am facut una dar fara bratul care tensioneaza firul si-l pune spira linga spira , ma intereseaza acest detaliu , am vazut multe desene si masini facute una f. faina un radioamator german facea si bobine fagure deci daca poti asteptam ceva detalii ....YO7DIG.

cu multa placere...sper ca v-au fost de folos explicatiile :nebun:
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

... ce-ai zice s? oferi repere pentru a?a ceva, vasile????tot ai chestia cu cnc-ul... :jytuiyu personal... simt nevoia ma?inii de bobinat la primare de 220, sau la orice înf??ur?ri cu multe spire ?i sârm? cu diametru mic ?i foarte mic...la secundare, merge bini?or s? bobinezi manual...mai interesant? ar fi o ma?in? de bobinat destinat? ?ocurilor sau transformatoarelor de impulsuri, unde se cer deseori sute de spire pe miezuri mici... un asemenea "dinozaur" ca cel de mai sus e cam inutil dac? carcasa e prea mic? pentru axul lui...

Link spre comentariu

Imi pare rau ca nu am pozele la indemana cu o masina de bobinat miezuri toroidale, ca le postam pe aici (1 mai muncitoresc...liber pentru muncitori doar).In principiu se ia miezul si se prinde intr-un suport care il va roti in jurul axei de simetrie in timpul bobinarii, apoi pe un alt suport ce arata ca o janta de bicicleta cu o fanta lasata (pentru a baga miezul) se asaza sarma ce urmeaza a fi bobinata pe miez (dupa ce miezul a fost trecut prin fanta). Roata respectiva (cu aspect de janta, de care spuneam) este fixata prin intermediul a 3 roti dintate, una dintre ele fiind cea motoare, antrenata de motor.

Link spre comentariu

... ce-ai zice s? oferi repere pentru a?a ceva, vasile????tot ai chestia cu cnc-ul... :jytuiyu personal... simt nevoia ma?inii de bobinat la primare de 220, sau la orice înf??ur?ri cu multe spire ?i sârm? cu diametru mic ?i foarte mic...la secundare, merge bini?or s? bobinezi manual...mai interesant? ar fi o ma?in? de bobinat destinat? ?ocurilor sau transformatoarelor de impulsuri, unde se cer deseori sute de spire pe miezuri mici... un asemenea "dinozaur" ca cel de mai sus e cam inutil dac? carcasa e prea mic? pentru axul lui...

La dinozaurul asta am avut si ax in care puteai sa prinzi bobina cu diametrul interior de 2mm,numai ca mie mi s-au parut neinteresante si cu timpul s-au pierdut,mai am doar axul de 6 mm si de 8mm,adevarul e ca prin natura activitatii nu am prea simtit lipsa diametrelor mai mici...da daca tot veni vorba,au existat si alte accesorii...E adevarat ca e departe de a fi perfecta,are ceva inconveniente,dar pt cineva care vrea sa-si ciocaneasca asa ceva,am zis ca macar pt idei ar fi buna...si eu daca voi dispune de timp si mai ales chef,voi incerca sa fac avansul sarmei de bobinaj pe carcasa electric si nu mecanic cum e acum...da pana atunci cred ca o sa mai mearga ca si pana acum,muuuuult mai bine decat la mana :rade:
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Va salut

Si eu mi-am facut o asemenea masina cu ceva timp in urma si sunt chiar multumit de cum functioneaza ...

bobinez cu ea bobine pentru filtre audio si bobine pentru generatoare eoliene mai nou .Initial bobinatorul meu nu avea

numarator si trebuia sa numar eu spirele bobinate insa de curand l-am dotat cu un numarator electromecanic cumparat

de la o firma de profil .

Nu va asteptati sa fie ceva foarte profesionist doar este construit de un amator :jytuiyu componentele fiind recuperate din

dezmembrarea unor aparate vechi

 

Atasez aici doua poze si un filmuletz poate va ajuta ideea mea

http://img301.imageshack.us/img301/2325/picture005i.jpg

http://img34.imageshack.us/img34/7082/picture004rej.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=SE0CkkUaISk

Link spre comentariu

Important e ca functioneaza,si nu esti nevoit sa tii in brate carcasa pt bobinaj,pe masura ce o folosesti se pot aduce imbunatatiri,daca se va simti nevoia....Criticile cum ca n-ar fi profesional ce-ai realizat vor veni de la aia care nu au facut mare lucru la viata lor,asa ca nu-ti fa prea mari griji in privinta asta :rade:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări