Mircea Postat Februarie 7, 2021 Partajează Postat Februarie 7, 2021 1 hour ago, gabitzu2006 said: revin cu niste intrebari: 1. ce schema de alimentare este recomandata pentru a gestiona mai usor problemele de ground loop la un amplif stereo: una cu traf cu priza mediana sau una cu 2 infasurari separate, 2 punti, etc? 2. am inteles eu gresit sau acel dc-offset are ca efect posibil doar deteriorarea boxelor, neafectand prea mult calitatea sunetului (daca nu strica boxele)? 3. sigurantele pe cele 2 ramuri ale alimentarii, este recomandat sa fie puse pe placa cu ampliful sau pe cea cu sursa de alimentare? 4. in cazul in care as vrea sa folosesc un potentiometru cu motor (sau fara) montat in cutia amplifului, la schema pe care am mentionat-o, mai trebuie facute ceva modificari? din ce am mai citit, o valoare de 10kohmi ar fi potrivita pentru schema mea, afecatand destul de putin impedanta de intrare. e corect? 1. Ambele, daca le cablati corect, sunt bune. 2. Nu stiu sa raspund mai mult. Nu e musai sa fie acolo. 3. Nu conteaza. Ideal e sa fie dupa condensatoarele din filtrare. 4. Aveti grija sa fie logaritmic. 10k este OK. Link spre comentariu
franzm Postat Februarie 7, 2021 Partajează Postat Februarie 7, 2021 (editat) Acum 17 minute, gabitzu2006 a spus: @franzmuite ce zice un nene: Nu crede; cerceteaza! Editat Februarie 7, 2021 de franzm Link spre comentariu
gabitzu2006 Postat Februarie 7, 2021 Partajează Postat Februarie 7, 2021 @Mircea, multumesc mult de sfaturi! @franzmde acord cu acest principiu, dar nu am timp sa cercetez...poate altcandva. si lipsa timpului nu se datoreaza faptului ca am un termen de facut ampliful, pt ca il fac pt mine, ci pentru ca in general nu am timp. Daca raspunsul tau se bazeaza pe experienta, atunci sfatul tau e bun de urmat. Multumesc! Link spre comentariu
UDAR Postat Februarie 7, 2021 Partajează Postat Februarie 7, 2021 (editat) R10 împreună cu C9-C11 formează un filtru trece jos cu frecvența de -3dB la 0.044Hz . Deci cam despre ce zgomote vorbim ? Și, oricum, TL071 a fost declarat la vremea lui ”low noise”. Editat Februarie 7, 2021 de UDAR Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 7, 2021 Partajează Postat Februarie 7, 2021 (editat) Raspunsuri punctuale: offset n-o sa ai cu integratu asta. Si cu condensatori de 2 lei electrolitici ma indoeisc sa ai peste 20-30mV, in cel mai rau caz. Mai important e sa imperechezi/calculezi R de la In+ la masa si R de pe reactie. Cauta pe net ecuatiile sau parca le gaseai inclusiv in foaie de catalog. Doar apoi incepi sa te gandesti la condensatoare. Electronica se face din scheme si calcule nu din selectare de piese. 100mV nu e mult, nu disipi nimic, si chiar si la un woofer moale gen BL 8 si Cms de 2mm/N ai o deplasare de 0.3mm. Adica fix cat s-ar misca sub actiunea gravitatiei un con de 20g cand il pui sa stea scu fata in sus. Deci nu e ceva de speriat. Oricum nu ajungi tu sa ai asa offset. Probleme cu arderea ai de la 2-3V in sus. Tensiune la care wooferul sta scos inafara bine de tot, mai ales daca e cu suspensie moale. N-ai cum sa nu observi. In rest oricum pui protectie la DC. Dupa parerea mea nu mi-as bate cu dc servo. Mai bine ajustezi tu offsetu ca de variat nu variaza cu temperatura cat sa conteze. Dupa mine e ok lm3886, ca sa treci peste nivelul asta deja ai nevoie de cunostiinte de electronica serioase, nu ajunge sa pui conzi de mica si alte povesti. Deja trebuie sa intelegi ce se intampla acolo. Daca nu ai osciloscop nu prea ai ce optimiza ca nu o sa stii cat de curat merge. Ideea e sa il tii departe de protectii, deci nu alimenta cu tensiuni mari, nu ii da punte sub 8 ohmi. In rest vezi ca schema din catalog, una din ele, care are C intre In+ si - nu e ok. Condul ala provoaca oscilatii care chiar daca sunt inafara benzii audio, dau batai inter ele si se aud ca niste sasaituri. Recomand sa nu il pui. Ajunge cel de la intrare gen : mufa in - R (470) - C (100pF - calculezi ca sa fie f pe la 120kHz) si apoi R de 10k pus intre In+ si masa de semnal. Schema tine-o cat mai simpla in rest, optimizarile fara masori nu sunt optimizari. Ajunge pe reactie sa lasi o simpla rezistenta, va fi stabil, nu e nevoie de filtre care nu stii cum se comporta daca nu masori. Editat Februarie 7, 2021 de Sharky Link spre comentariu
gabitzu2006 Postat Februarie 7, 2021 Partajează Postat Februarie 7, 2021 @Sharkyin primul rand multumesc pt interventie! am stabilit recent sa nu ma mai gandesc la dc servo, mersi pt confirmare. electroliticii mei nu sunt chiar de 2 lei, dar pe acolo oricum am inteles ideea. am incercat sa pun conzi de care a recomandat cel care a facut proiectul pe circuitbasic. voi avea grija sa imperechez cele 2 rezistente de care ai zis, mersi de sfat. ca boxe, am niste Magnat ...202, impedanta 4-8 ohmi (asa scrie pe ele), putere maxima 90W ampliful il voi folosi (asa cum e in proiectul de pe site) la cca 40W, deci nu cred ca voi ajunge la protectii. oricum, in momentul de fata ascult muzica la un amplif cu TBA 810 (nu radeti) de vreo 7W, la volum mediu spre maxim si dupa urechile mele se aude binisor (e clar ca e loc de mai multa calitate). ce voiam sa subliniez e ca probabil foarte rar voi trece peste 20W. schema din catalog de care zici, cea cu cond intre in+ si In- e o schema tipica de test si mai e una cu alimentare asimetrica, schema mea nu e niciuna din ele. cat despre masuratori cu osciloscopul, ma indoiesc ca voi face, daca ampliful va suna bine din prima. poate asa din curiozitate. Link spre comentariu
maxente Postat Februarie 7, 2021 Partajează Postat Februarie 7, 2021 Pana la urma e doar un drac de integrat, nu iti bate capul prea mult cu nu stiu de condensatoare ciudate. Dielectricu ala la ceramice C0G e mai mult decat ai avea nevoie, e cel mai stabil. Vezi ca si @ratza se jucase la un moment dat cu un integrat din asta, facuse si un cablaj cat mai simplu. Nu mai stiu unde e discutia, parca pe la sectiunea incepatorilor. Link spre comentariu
gabitzu2006 Postat Februarie 16, 2021 Partajează Postat Februarie 16, 2021 (editat) Salutare! Vin cu noutati. Multumita lui @victor_wts, care mi-a trimis 2 PCB-uri (gratis), proiectul meu a avansat. Am lipit piesele pe cablaje, am lucrat si la partea de alimentare (am pus 3 conzi de 4700u pe fiecare ramura) si am facut si o protectie pentru boxe. Acum astept traful, unul de 2x18V, asa cum zicea pe site. Ce voiam sa va intreb este: cum calculez valorea sigurantelor? Am gasit o formula: I*1,2. Ce ziceti de ea? Si...siguranta sa fie rapida sau normala? Multumesc! edit: la o putere de iesire de 40W, pe sarcina de 6 ohmi, rezulta un curent maxim de cca 3,65A. Deci o siguranta de 5A, corect? rapida sau normala? Editat Februarie 16, 2021 de gabitzu2006 update Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 16, 2021 Partajează Postat Februarie 16, 2021 Nu. Eu as pune sigurantele pe placuta, inainte de condensatorii de filtraj locali care sunt max 1000u. I e u/r *0.7. Dar tu cum nu asculti sinusoide as mai scadea inca un sfert. Si cat mai rapide. Unii ar spune ca nu e ok ca se incalzeste siguranta si creeaza o rezistenta variabila cu semnalu,m dar ai condensator de 1000u dupa. Plus integratu asta cand da in clip suna urat, deci cu muzica nu o sa ii dai tu putere prea mare. Plus niste sute de miliohmi cat are o siguranta calda nu s tocmai o tragedie. De protejat integratul are protectie destul de buna. Nu il arzi cu scurt prea usor. Link spre comentariu
gabitzu2006 Postat Februarie 16, 2021 Partajează Postat Februarie 16, 2021 Pai deja sunt facute PCB-urile, nu mai am ce modifica la ele. Soclurile de sigurante le-am pus pe placa cu conzi de filtraj, pe iesire. Eu zic ca ampliful nu va intra in clip, din proiectare nu e dus la maxim, iar eu il voi folosi la maxim 10-15W. Link spre comentariu
gabitzu2006 Postat Februarie 18, 2021 Partajează Postat Februarie 18, 2021 (editat) Am terminat si eu de plantat 2 placute de amplif. Am alimentat pe rand, cate un amplif si..surpriza: pe iesire am -24V. Nu am conectat boxa, tocmai in ideea de a nu o defecta. Deci am facut testul cu iesirea in gol. E normal sa am aceasta valoare la iesire? Ambele montaje s-au comportat la fel. Chiar am gresit acelasi lucru la ambele montaje? Si sa nu uit, circuitele integrate se incing. Si nu am montat reteaua Thiele, dar nu cred sa aiba vreo relevanta. Iar integratele nu sunt montate pe radiator. L.E. am pus sarcina rezistiva, 20 ohmi. -21V pe rezistenta. Integratul parca nu se mai incinge ca inainte. E u tot cred ca e ceva in neregula. https://ibb.co/8BnghCk https://ibb.co/LC5MC6p intre iesire si - nu am scurt, am verificat. Editat Februarie 18, 2021 de gabitzu2006 update Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 18, 2021 Partajează Postat Februarie 18, 2021 (editat) Izolate de radiator? Vad ca nu ai radiator... Reteaua Thiele? Schema folosita si conexiunile facute daca se poate pune. Editat Februarie 18, 2021 de Mircea Link spre comentariu
gabitzu2006 Postat Februarie 18, 2021 Partajează Postat Februarie 18, 2021 Acum 2 minute, Mircea a spus: Izolate de radiator? Reteaua Thiele? CI-urile sunt in capsule TF, deci izolate. Nu am montat radiatoare. Reteaua Thiele este acel grup format din rezistenta si bobina in paralel, inseriate cu iesirea (adica intre iesire si boxa). Link spre comentariu
ratza Postat Februarie 18, 2021 Autor Partajează Postat Februarie 18, 2021 Miroase a oscilaţii pe acolo. Ce gain are animalu'? Link spre comentariu
gabitzu2006 Postat Februarie 18, 2021 Partajează Postat Februarie 18, 2021 (editat) Acum 18 minute, ratza a spus: Miroase a oscilaţii pe acolo. Ce gain are animalu'? eu zic ca 20. Rf e de 20k, Ri de 1k. sa-i pun un cond de 220p intre intrarile integratului? Editat Februarie 18, 2021 de gabitzu2006 update Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum