Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reglarea curentului se mers in gol


Vizitator Hunter22

Postări Recomandate

Vizitator Hunter22

Salut tuturor, sunt nou pe forum. Intrebarea mea este urmatorul: cum pot sa reglez curentul de mers in gol la kitul "400"w(dar nu are 400) AD020V6. Mananca 450mA pe o ramura de alimentare in gol..cred ca e ca-m mult, tranzistoarele se incalzasc extrem de tare inca la 1-2 watti, si puntea de 35a/750V se incalzeste, si se aude zgomotul de la trafo foarte tare, comparativ alt amplificator functioneaza perfect cu alimentarea asta, nu are ninci un fel de zgomot.(cu ecranare de semnal nu am probleme, filtrajul este 27.000UF, traf 450W, 2x33V DC)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • zal

    6

  • Laci

    2

  • niq_ro

    1

  • Mihai85

    1

Top autori în acest subiect

Nu cunosc in detaliu schema dar se pare ca ai o problema de polarizare a finalelor, trebuie sa fie un trimmer (rez.reglabila) intre bazele/grila finalelor, ma rog mai sunt si alte componente pe langa...trebuie sa reglezi din ala curentul de mers in gol, daca il scazi prea mult o sa ai distorsiuni la trecerile prin 0.

Link spre comentariu
Vizitator Hunter22

Nu are nici un trimmer...nimic ce pot regla, numi daca schimb undeva rezistentele, dar nu stiu care si cu ce valoare sa schimb. Mai trebuie sa precizez ca la prima pornire a fost schimbat GND-ul cu VCC- :toimonster: si imediat sa ars siguranta de la VCC-. Am schimbat siguranta si merge asa prost. Stie cineva ce poate sa fie problema?

Link spre comentariu
Vizitator Hunter22

Am vazut pe net 2 tipuri da integrate. Unul 9lei, da cred ca nu este original, unul 20lej este original. Ce diferenta este intre ele? Merita sa cumpar cel de 20le..sau sunt la fel ca performante?

Link spre comentariu

Hunter22, nu vreau sa te dezamagesc dar saracia asta de TDA, nu avea viata lunga nici acum 20 ani cind erau originale de Philips. Merg fierbinti, ca sa tina cit de cit ar trebui sa nu depasesti +/-35...40V alimentare, ceeace va insemna o putere mult mai mica. Astea erau si tensiunile maxime pe care le intilneam in combinele Philips aduse cu TIR-ul dupa revolutie (combine fara cd). De fapt numai acolo am intilnit asa ceva.

Probabil ca nu se mai fabrica, ce e pe piata fiind copii actuale facute de chinezi.

Link spre comentariu

acuma ca tot l-a cumparat, sa incerce sa-l repare... oricum trebuie sa citeasca datasheet-ul integratului, de ex, de la http://www.ortodoxism.ro/datasheets/stm ... s/1472.pdf

 

intrebarea mea, e daca ai radiatori la finali si cat sunt de mari, daca ai pus vaselina siliconica pentru transfer bun intre capsulele tranzistorilor si radiator, folie de mica sau alt izolator la tranzistori, etc

 

PS: am vazut poza cu kit-ul si radiatorul ala e cam mic....

Link spre comentariu
Vizitator Hunter22

Kitul am primit gratis, a fost nou, neutilizat, dar am montat deja in cutie, si nu sunt tipul care arunca in gunoi la prima problema, deci vreau sa repar. Radiatorul este de tip wind-tunnel pentru amp 1.2KW :smt036, am utilizat folie de mica pe fiecare tranzistor, si binanteles si pasta siliconica termoconductor.

Link spre comentariu

Daca vrei sa reglezi curentul de repaos, poti sa-i atasezi extern inca o superdioda, care sa o dubleze pe cea interna si care oricum nu are treaba cu trz finali. Cel mai simplu o poti face din 3 diode 1N4003...4007 inseriate si lipite intre pinii 18-19 cu sensul de conductie spre 19, si 13-12 cu sens 12. Daca pe bazele trz finali ai masurat fata de iesire mai putin de +1Vcc la npn si -1V la pnp (asta fara semnal), poti sa mai adaugi in serie cu diodele o rez de 10...47 Ohmi, ca sa obtii cel mult +/-1,1...1,15Vcc si sa mearga reci trz finali (de la +/-1,2V intri in clasa A si fierb trz finali). Nu pune mai putine diode ca risti sa arzi etajul pilot din c.i. si vezi ca daca masori fata de masa o sa ai diferente datorate derivei (offset-ului) de pe iesire. A doua varianta ar fi sa montezi superdioda dupa rez serie cu bazele (390 Ohmi in pdf), chiar intre bazele trz finali, cu sens de conductie catre pnp. Asta daca in prima varianta nu poti sa reglezi suficient.

Link spre comentariu
Vizitator Hunter22

Multumesc sfatrile Zal. Aceasta metoda postata de tine reduce sau mareste curentul de mers in gol?Stii cumva cum pot sa masor daca integratul driver este bun sau nu?

Link spre comentariu

Metoda e de micsorat curentul, ca asta nu ai cum din c.i.Daca vrei sa te convingi cit de bun e c.i, fa schema completa (din catalog) si pune pe alimentari cite un bec de 24V/2W, de masina. Daca se aprinde la pornire, e jale. Daca stau numai un pic rosii filamentele, pina la a ilumina slab, e in regula. Asta fara semnal audio, cu intrarea la masa, valabil si ptr alte reglaje ce le poti face amplifului.Bafta!

Link spre comentariu
Vizitator Hunter22

Problema incheiata.... Ma orientez in alta directire. Kitul asta e sub orice critica.Puteti recomanda un kit 200W RMS reali @ 8ohmi, si cca. 300W RMS @ 4 ohmi?(ar fi ideal sa mearga cu tensiune +-33V, ca am deja un transformator cu aceste specificatii)

Link spre comentariu

Daca stau sa-mi aduc aminte, +/-33V avea si ampliful de 2x35W de la Electronica Industriala. Poti sa-l iei ca etalon al puterii obtinute cu tensiunea aia de alimentare pe 8 Ohmi cu 35-40W si aproape dublu pe 4 Ohmi.200W in 8 Ohmi obtii cam cu +/-70V, ptr 4 Ohmi obtii ceva mai putin decit dublu.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări