Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aprindere electronica pt motoare in 2t


criss

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 25
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • criss

    14

  • Abram Burel

    5

  • Felis

    3

  • draku

    1

Top autori în acest subiect

ideea ii buna dar greu de pus in functiune, alternatorul este prins pe axul motorului iar cama este infiletat in ax deci nu am nici o sansa sal inchid.mam gandit la alta metoda(sa pozitionez senzorul deasupra suportului de platina), sa fac o alta cama mai mare (cel de test avea diametru de 9mm) asta va avea 44mm iar magnetul va fi pozitionat lateral la o distanta de 2mm fata de partea de sus a camei(magnetul va avea 12mm latime si 20mm lungime), vreau sal pozitionez cat mai aproape fata de senzor adica max. 2mm fata de teste unde am folosit >5mm.Nu stiu daca va reusi sau nu dar alta sansa nu am doar testat[attachment=2]cama.jpg[/attachment][attachment=1]lateral.JPG[/attachment][attachment=0]suport.JPG[/attachment]

Link spre comentariu

nu prea as crede ca senzorul este infuentat mai degraba magnetul lipit pe 'plasticul' acela(nui plastic ...nu mai stiu cum i se zice).o sa incerc metada aceea daca nu merge am sa caut alta.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Salutare.

Incerc sa reconstitui o aprindere electronica CDI care a aparut intr-o revista Tehnium mai veche, dar eu am luat schema de pe net.

In articolul insotitor se precizeaza ca schema este facuta pentru 6V (probabil pentru Trabant).

Datorita scanarii deficitare, nu se intelege valoarea unor piese.

De exemplu, stie cineva cate spire are bobina de excitatie din baza (3 sau 5 spire)?

Apoi, ce valoare au R1 (3.9k sau 39k) si C1 (0.1uF sau 0.01uF, sau cat)?

Presupun ca pentru 12-14V, valoarea rezistorului R1 se dubleaza... De asemenea, probabil ca numarul de spire al celorlalte doua bobine ar trebui marit un pic, nu-i asa?

Partea de descarcare nu ma intereseaza, deoarece am una functionala.

 

Mersi mult pentru asistenta.

Link spre comentariu

pui un stabilizator pe 6V si ai rezolvat, mai ramane problema bobinei.nu stiu daca stabiliatorul va face fata bbobinei.Al meu nu lam alimentat la 12(este posibil sa nu am 12V la borne si atuncea ce ma fac.)Daca te intereseaza un CDI da o cautare pe forum pe undva am postat o schema....tu doar utilizezi partea de comanda fara microcontroller.ps. daca dau peste ea am sa o postez.

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

ideea ii buna dar greu de pus in functiune, alternatorul este prins pe axul motorului iar cama este infiletat in ax deci nu am nici o sansa sal inchid.

mam gandit la alta metoda(sa pozitionez senzorul deasupra suportului de platina), sa fac o alta cama mai mare (cel de test avea diametru de 9mm) asta va avea 44mm iar magnetul va fi pozitionat lateral la o distanta de 2mm fata de partea de sus a camei(magnetul va avea 12mm latime si 20mm lungime), vreau sal pozitionez cat mai aproape fata de senzor adica max. 2mm fata de teste unde am folosit >5mm.Nu stiu daca va reusi sau nu dar alta sansa nu am doar testat

[attachment=2]cama.jpg[/attachment]

 

[attachment=1]lateral.JPG[/attachment]

 

 

[attachment=0]suport.JPG[/attachment]

Gresit senzorii hall utilizati la aprinderi sunt montati in asa numita capcana magnetica (practic si senzorul si magnetul sunt ficsi in acea montura dar prin fata lor trece o tabla cu fanta(e))
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Kinetix: 3,9k, c1=1,5 microfarad (se vede ca e electrolitic), 5 spire in baza. totusi eu stiu ca schema e la 12 volti (ca functioneaza de pe la 5 volti e o alta poveste. Nu inteleg ce se intelege prin "stabilizatorul face fata bobinei"; daca ai alimentare pe 12v e ok. Daca ai 6 volti ar cam trebui recalculate unele componente. Vezi ca nu toate tranzistoarele marcate 2n3055 sunt la fel de "sprintene" (unele se incalzesc puternic si nu functioneaza bine in genul asta de invertoare)Eu am vazut schema realizata de cineva si functiona frumos (cu traful bobinat pe oala de ferita). Realizarea practica insa ridica niscaiva dificultati tehnologice. Revin cu precizari.

Link spre comentariu

De ce nu pune-ti voi mana sa vedeti cum se fac industrial tipul respectiv de captoare inductive sau Hall pe motorizarile consacrate in felul asta ati observa si cat de mult gresiti cu solutia aleasa pentru a da semnalul la aprindere .(la nici una din solutiile industriale nu se utilizeaza magnet mobil.Pur si simplu e vorba doar de un dinte sau 4 care trec prin fata senzorului inductiv sau la senzor hall de o tabla de fier cu 1 fanta sau 4 fante(tabla aia poti sa iei o cutie de conserve si s-o adaptezi dandu-i doar o gaura in centru si rigidizand-o pe ax apoi crestand o fanta in peretele lateral.In felul asta sistemul nemaisuferind de fenomenul de curgere ce apare la viteze mari de rotatie.)

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

problema ca nu am de unde sa vad cum este facuta una originala....am sa incerc si teoria ta, miam facut un suport de testarea a senzorului printrun motoras ce invarte magnetulam sal modific sa invarta o tabla.sunt curios daca o tabla de conserva poate stopa campul magnetic.momentan sta lipit dar cum nu sunt in tara si nu l-am folosit prea mult nu pot fi 100% ca va tine, cand ma duc la drum lung intodeauna car cu mine comporaturul si suportul de platina :( .

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

problema ca nu am de unde sa vad cum este facuta una originala....am sa incerc si teoria ta, miam facut un suport de testarea a senzorului printrun motoras ce invarte magnetulam sal modific sa invarta o tabla.sunt curios daca o tabla de conserva poate stopa campul magnetic.momentan sta lipit dar cum nu sunt in tara si nu l-am folosit prea mult nu pot fi 100% ca va tine, cand ma duc la drum lung intodeauna car cu mine comporaturul si suportul de platina :( .

Problema ca la mine nu e teorie. E practica reala in domeniul autovehicolelor. Asa ca stiu deja cum sunt amplasati senzorii la foarte multe vehicole si am vazut solutiile constructive alese. cama la 100% din motoare e amplasata pe volanta si de fapt e o excrescenta din fier obtinuta la ambutisarea corpului volantei.Doar ca la monopiston se utilizeaza un singur senzor si o aprindere iar la cele cu 2 pistoane se utilizeaza 2 senzori si 2 aprinderi.(la cele mai noi se utilizeaza senzor +ECU indiferent de nr de pistoaneIn zilele astea o sa-mi fac timp sa fac niste foto la magnetourile si alternatoarele de scutere si motociclete si mai am un senzor inductiv de opel pe acasa. iar senzorii pot fi realizati si at home destul de usor pentru cei cu rabdare si dexteritate. o sa va dau si descrierea pas cu pas a realizarii a unui asemenea senzor.(materialele le recuperezi usor pe moca din chestii uzate si aruncate. E vb de 1 bucatica magnet,o bucatica de bara de fier moale ,putina sarma de cuEm si ceva indemanare si rabdare.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări