criss Postat Martie 6, 2008 Partajează Postat Martie 6, 2008 Buna Am gasit pe net o schema simpla pt aprindere electronica la MZ(a fost testat) si as dori sal realizez dar am o problema in procurarea componentelor.Ce am gasit:T1 - BUX29, BUX37 si doar pe acesta lam gasit: TIP162T2 - 2n1613(an dat de echivalent BC141).T3 - BD139(BD135 echivalent) ambele se gasesc.Pe cea ce nu dau este CNY37 si nici pe net nu am dat de vreo documentatie doar de la CNY36.Ce optocuplor as putea utiliza in locul lui.Multumesc Link spre comentariu
Abram Burel Postat Martie 6, 2008 Partajează Postat Martie 6, 2008 Practic orice optocuplor.Ia un LTV817 de la Comet. Link spre comentariu
criss Postat Martie 8, 2008 Autor Partajează Postat Martie 8, 2008 mam uitat la metrafo si am gasit acest optocuplor, oare o sa poata face fata nr mare de impulsuri?am sa descarc foaia de catalog ca sa vad la ce temperaturi lucreaza.multumesc Link spre comentariu
criss Postat Martie 8, 2008 Autor Partajează Postat Martie 8, 2008 o mica rectificare dupa ce mam uitat la schema si mam mirat la ce mai trebuie optocuplor cand este platina....si ce sa vezi, am incurcat intrerupatorul contactului cu platina...Acuma pot folosi orice fototransistor npn?si un led normal sau cu intensitate mai mare, depinde de culoare?am gasit o alta schema cu fototranzistorul BPW39 dar nul gasesc la magazine + rezista la max +85grade.....cea ce ii cam problematic la un motor racit pe aer + intrun mediu inchis.imi puteti recomanda un fototranzistor?multumesc Link spre comentariu
Abram Burel Postat Martie 14, 2008 Partajează Postat Martie 14, 2008 Uau, ai dreptate, optocuplorul ala e pe post de "platina". Mea culpa, nu m-am gandit la ce foloseste CNY-ul in schema originala.Daca e asa, uita de chestia asta. Nu o sa poti realiza in regim de amator o izolare sufieinta ca sa previi murdarirea opticii respective. Si nu cred ca vrei sa inceapa motorul sa dea rateuri pentru ca a sarit o picatura de ulei pe BPW39. Schemele de genul asta sunt inventate de amatori in cautare de experimente. Link spre comentariu
criss Postat Martie 15, 2008 Autor Partajează Postat Martie 15, 2008 doar pt experiment am vrut face..nu sunt scumpe componentele+ai dreptate ca nu il voi putea izola fata de impuritati(ii vb de un ETZ 250).Am primit ceva senzori hall TLE4905LA mai lucrat cineva cu senzori magnetici?(hall).- cat de puternic trebuie sa fie campul magnetic ca sa functioneze?- oare alternatorul care este in apropierea aprinderii la motor nu o sa influenteze acesti senzori(campul magnetic ma refer)? Link spre comentariu
criss Postat Martie 15, 2008 Autor Partajează Postat Martie 15, 2008 am pus schema de conectare a senzorului, dar ce rol au acei condensatori?as putea sai inlocuiesc cu ceva mai mare?deoarece nu am asa valoare mai mica de 10nf. Link spre comentariu
Abram Burel Postat Martie 15, 2008 Partajează Postat Martie 15, 2008 Nu-i problema cu campurile magnetice externe uzuale in compartimentul motor. Senzorii Hall au de regula o caracteristica de sensibilitate foarte abrupta, de "proximitate" foooarte apropiata, asa ca nu ai de ce sa te temi de... alternator. Nu mai tin minte detalii, dar imi aduc aminte nostalgic de incercarile de a modifica ruptor-ditribuitorul de la Oltcit. Poate stie niq mai multe Link spre comentariu
criss Postat Martie 15, 2008 Autor Partajează Postat Martie 15, 2008 merside campurile magnetice imi faceam griji....azi nu am reusit sa fac testul deoarece doar un sg condensator de 10nf aveam pe acasa,dar luni cumpar altele de preferat ce recomanda fabricantul.daca ai ceva scheme cu aprideri pe senzori HALL si doresti sa le postezi mar ajuta mult. Link spre comentariu
criss Postat Martie 17, 2008 Autor Partajează Postat Martie 17, 2008 Am dat pe civa scheme, una CDI iar cealalta TCI....nu stiu inca pe care so utilizez. Uite diferentele dintre ele: CDI CDI is fired by using a charged capacitor (typical voltages 300-600 v, typical capacity: 1-4 uf Delay time is applied directly after the pickup pulse to fix the spark position CDI spark is shorter and more powerful than TCI spark CDI is more suitable to work at high rpm CDI needs an inverter to increase voltage upto 300 or 400 volt if used with 12 volt battery TCI TCI is fired charging the coil itself before fire the spark. Time taken to charge the coil is called dwell time. The spark is made when the current across the coil stops, and the coil collapsates and fires the spark Delay time is applied after the pickup pulse but dwell time has to be substract from the total time, to fix the spark position TCI uses a simpler design and doesn't need capacitors Mie imi trebuie pt un motor ETZ(MZ) 250. Capacitate 250cc. Monocilindric,in 2 timpi. Turatia maxima pe care o pot atinge: 5700rpm Cuplul maxim: 27,4Nm Plaja de turatie la care ajung la cuplul maxim: 5200...5400rpm. Schema ETZ alternator: cdi1.zip[/attachment] http://www.transmic.net/1684v2.htm manual1.jpg[/attachment] http://www.sportdevices.com/ignition/ignition_TCI_84.htm [attachment=4]tci.zip[/attachment] Link spre comentariu
criss Postat Iunie 7, 2008 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2008 Am realizat aprinderea finala si partea de comanda cu senzorul hall, inca sunt in teste.Sper ca saptamana aceasta sa realizez cama(nu stiu din ce material(sa vad ce prind)...numai sa nu fie fier), pe care voi pozitiona magnetul.Cam ce dimensiuni sa aiba magnetul?(lam luat dintrun cdrom..ii mic si puternic).si cum sa reglez aprinderea?dezpre un ETZ250 este vb... reglajul avansului pe platina se face la 2,5mm inainte de punctul mort superior, aici incepe sa inchida platina...(deschida de fapt, ca ii rotit in sens invers acului ceasornic) si nu stiu la cat inchide.am facut un desen in care am insemnat limitele platinei(inchide/deschide).[attachment=0]aprindere2.jpg[/attachment]cum sa reglez magnetul pt aprinderea electronica?[attachment=1]aprindere.jpg[/attachment] Link spre comentariu
draku Postat Iunie 7, 2008 Partajează Postat Iunie 7, 2008 nu stiu daca ai gasit tot materialul "aditional" schemei respective, dar ti-am atasat un .pdf in care autorul detaliaza realizarea practica, poate te inspira cu ceva... Link spre comentariu
criss Postat Iunie 7, 2008 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2008 mersi, aceasta schema am postato la inceputul topicului.in descriere se discuta despre un MZ 250ts al meu este ETZ250.din cate vad a rezolvat decupand o 'saiba', dar in cazul lui era pt o bariera foto, iar al meu este magnetic...sunt nevoit sa schimb cama de fier pe ceva ce nu se magnetizeaza(doar pun contactul si se magnetizeaza surubul de la cama)+ daca pun pe fier magnetul isi va pierde proprietatile si nu am rezolvat nimic.de ce platina are un unghi mai mare de actiune (sa fie sigur ca face contact?) si cum as putea rezolva cu o aprindere pe senzori hall(sa pun un magnet mai lung?) si daca este nevoie de asa ceva?senzorul hall preia semnalul(indiferent de marimea magnetului...teoretic si din testele efectuate de mine).ps. aprinderea este gata, in teste pe masa doar suportul pt senzorul hall trebuie sal fac si cama. Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Iulie 22, 2008 Partajează Postat Iulie 22, 2008 [...]de ce platina are un unghi mai mare de actiune (sa fie sigur ca face contact?) [...]Unghiul de INCHIDERE al camei se numeste unghi Dwell si are ca rol asigurarea incarcarii bobinei (atingerii unui curent suficient) pentru asigurarea unei tensiuni/energii a scinteii suficiente. Link spre comentariu
criss Postat Iulie 22, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 22, 2008 eu nu la unghiul dwell mam referit...mam exprimat gresit, am vrut sa spun durata inchideri platinei, dar am observat ca nici senzorul hall nu intrerupe pe loc, desi am magnetul nu se afla pe mijlocul senzorului(unde defapt cupleaza) ci trebuie sa 'iasa' din raza de actiune a senzorului!marimea magnetului ma interesat pe mine si am utilizat 1/8 din diametrul camei(adica acele came ce am facut la strung).problema actuala este ca la punerea contactului se deregleaza intreaga aprindere(senzorul si magnetul este in apropierea alternatorului..aprox1cm) dar daca apropi un obiect din metal isi revine. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum