Vizitator lox02 Postat Iulie 1, 2010 Partajează Postat Iulie 1, 2010 Salut,Ms pt schema dar este de la un scuter, eu am un enduro de 250 2T.Teoretic nu ar trebui sa faca si altceva. Partea electrica a motorului este relativ simpla.O sa incerc un ansamblu punte redresoare monofazata-stabilizator 12V. Am nevoie de 12V pt ventilatorul de pe radiator, mai ales acum daca incep iar caldurile. Link spre comentariu
Felis Postat Iulie 2, 2010 Partajează Postat Iulie 2, 2010 Salut,Ms pt schema dar este de la un scuter, eu am un enduro de 250 2T.Teoretic nu ar trebui sa faca si altceva. Partea electrica a motorului este relativ simpla.O sa incerc un ansamblu punte redresoare monofazata-stabilizator 12V. Am nevoie de 12V pt ventilatorul de pe radiator, mai ales acum daca incep iar caldurile.nu conteaza ca e de la scuter. Piagio(gilera face parte din acelasi concern ca sa trag o paralela e asemator cu fiat/ferari) are 5 tipuri de regulatoare de tensiune care se utilizeaza atat pe scutere cat si pe motociclete si se monteaza in functie de tipul alternatorului si a aprinderii utilizate daca era scuter de 250 cm3 avea sigur regulator trifazic si alternator trifazic dar fiind motocicleta de enduro nu se pune pret pe diferite echipari ce tin de confort oricum piagio nu foloseste alternatoare monofazice la nici in model Link spre comentariu
Vizitator badboyu17 Postat Iulie 10, 2010 Partajează Postat Iulie 10, 2010 Salut!...am si eu o nelamurire...de cateva zile m`am apucat de un circuit electric pentru moto...am alternator(cu magneti permanenti...sau magnetou), releu de incarcare de dacie si acumulator 12 v...doar ca atunci cand conectez (cu motorul pornit) faza care vine de la alternator prin releu la baterie...face scurt si imi descarca bateria:-??...precizez ca alternatorul l`am facut sa scoata aprox 14-16 v in functie de turatie doar ca amperajul este foarte mic si nu inteleg de ce... Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 10, 2010 Partajează Postat Iulie 10, 2010 Dar puntea redresoare ai conectat-o? Link spre comentariu
Vizitator badboyu17 Postat Iulie 10, 2010 Partajează Postat Iulie 10, 2010 hmm...putin mai explicit te rog:)...puntea redresoare care e? Link spre comentariu
Felis Postat Iulie 10, 2010 Partajează Postat Iulie 10, 2010 Salut!...am si eu o nelamurire...de cateva zile m`am apucat de un circuit electric pentru moto...am alternator(cu magneti permanenti...sau magnetou), releu de incarcare de dacie si acumulator 12 v...doar ca atunci cand conectez (cu motorul pornit) faza care vine de la alternator prin releu la baterie...face scurt si imi descarca bateria:-??...precizez ca alternatorul l`am facut sa scoata aprox 14-16 v in functie de turatie doar ca amperajul este foarte mic si nu inteleg de ce...Lol releul de dacie e pentru reglajul tensiunii de excitatie (implicit a curentului)pentru rotorul alternatorului nu va merge sub nici o forma pe un alternator cu rotorul(volanta)cu magneti permanenti.In plus tensiunea alternativa intai trebuie redresata (transformata din curent alternativ in tensiune continua pulsatorie)si asta se face cu diode redresoare (numarul lor depinde de numarul fazelor pe care le are alternatorul.Daca e monofazic sunt necesare 2 diode redresoare de minim 25 Amperi/ 50 Volti.Pentru bifazic 4 pentru tifazic 6)de abia apoi tensinea redresata trece prin regulatorul de tensiune (care la moto e de tipul regulator Aval si se realizeaza de regula cu tiristori sau tranzistoare de putere comandate de un comparator de tensiune.Ceea ce ai incercat tu e un regulator ce se pune amonte si nu poate suporta curentii absorbiti de consumatorii motocicletei sau scuterului deoarece din regulator se alimenteaza toti consumatorii printre care si bateria de acumulatori(care joaca si rolul de tampon,filtraj pentru ceilalti consumatori)Si credema minimum de consumatori pentru un motor de 50 cm3 este de 70 W(70:12=5,8 Amperi)la un releu ce este capabil sa comande curenti de pana in 2 amperi ma indoiesc ca va rezista Link spre comentariu
Vizitator badboyu17 Postat Iulie 12, 2010 Partajează Postat Iulie 12, 2010 m`am uitat in redresorul meu si am inteles cum e circuitul de incarcare...merci pt explicatii.Vreau sa folosesc circuitul la mobra...e modificata in stil....personal:)), motorul merge ca in vis asa ca incep sa lucrez la altele ca sa nu ma plictisesc...am doar far pe fata(15 w), stop cu leduri pe spate(habar n`am cati w), aprinderea care vreau sa o pun de la baterie(original e pe magnetou) si electromotorul. Sper sa mearga:)... Link spre comentariu
Felis Postat Iulie 15, 2010 Partajează Postat Iulie 15, 2010 credema ca e o complicatie inutila poti adapta un releu de incarcare de la baotian(chinezarii) foarte usor sunt doar 4 fire 1(-) 1(+baterie) si 2 de la alternator(sunt bratele puntii redresoare). Din pacate nu pot sa mai atasez nimic am atins pragul de atasamente Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum