ranga Postat Martie 4, 2008 Partajează Postat Martie 4, 2008 Am un astfel de releu in posesiea mea. Ce ma intereseaza este o schema a acestuia. Vreau sa-l clonez. Nu am acum poze dar se prezinta astfel: O carcasa de aluminiu cu aripioare pentru racire si o cavitate in care este depusa o rasina tare ca sticla. Din aceasta rasina rasar voioase niste fire (f'o 5-6 la numar) de culori diverse, foarte cromatic asortate.Am cautat pe forum dar...am dat cu google dar... Are cineva schema?Are cineva o idee cum sa pot desface nedistructiv (deci fara ciocan) acest ansamblu pentru a extrage schema ?Stie cineva ce rol ar trebui sa aiba (exact) astfel incat pornind de la acesta sa pot sa dezvolt o schema, de conceptie proprie ?? Link spre comentariu
Blind Postat Martie 5, 2008 Partajează Postat Martie 5, 2008 Pe langa ce-o sa incerc sa-ti trimit pe mail (de pe o adresa de gmail, ca yahoo ma seaca la atasamente) vezi daca iti folosesc si linkurile astea (primul chiar te lasa sa dld ce ai nevoie, nu e doar un site de cautari stupid): http://www.ebooksquad.com/search/schematic+system http://angerman.net/f650/modifications.html search keys: f650 charging relay Link spre comentariu
criss Postat Martie 6, 2008 Partajează Postat Martie 6, 2008 Sper sa te ajute, primul este pt seria R iar al doilea pt GS. http://www.hazmat.com/~mjb/candm/regulator.html http://homepage.sunrise.ch/mysunrise/joerg.hau/mot/voltreg.htm Link spre comentariu
Blind Postat Martie 6, 2008 Partajează Postat Martie 6, 2008 A gasit in niste chestii de pe mail pana la urma; traiasca emule :partyman: Link spre comentariu
ranga Postat Martie 7, 2008 Autor Partajează Postat Martie 7, 2008 Gata... m-am descurcat cu ce mi-a trimis Blind... O sa scot schema exacta si o sa o postez aici in cateva zile! Multumesc mult baieti! Link spre comentariu
Vizitator ligius Postat Mai 5, 2008 Partajează Postat Mai 5, 2008 cam tarziu raspund si eu cred ca asta e ceea ce cautai: http://faq.f650.com/FAQS/Photos/ElecPho ... ing1-1.gif (in partea dreapta vezi niste diode) Cam toate releele de incarcare ce le-am vazut pana acum pe motociclete au aceeasi schema si acelasi tip de alternator - stator in 3 faze. Adica sunt foarte putine cele cu inductor, ca la dacie (sau alte masini). Problema care se vede si din schema e ca in regim turat si fara sarcina diferenta de voltaj (de la 40-80V pana la ~14) este dusa la masa prin tranzistor ceea ce cauzeaza supraincalzirea lui si in final distrugerea. Cu un multimetru se poate verifica functionarea corecta masurand pragurile de la care diodele deschid. Tot asa se verifica si existenta jonctiunii (firele galbene la + pe rand, firul verde la minus, trebuie sa dea 1.2-1.6V pragul). Uite o metodologie corecta de testare: http://www.jetav8r.com/Vision/Stator/fa ... rt.com.pdf Apropo, daca vrei sa testezi cu un redresor de baterie -> renunta. Tranzistorul va intra in saturatie si fa scurtcircuita montajul. Poti testa cu o sursa reglabila de curent constant (sau protectie la scrt) - cresti voltajul pana la 14.8 iar la iesire vei avea o creste liniara dupa care 0V la prag. Aici sursa intra deja in protectie si va trebui sa reduci voltajul de tot pentru a putea retesta. Link spre comentariu
Catalin C. Postat Decembrie 28, 2008 Partajează Postat Decembrie 28, 2008 Salut.Ranga, crezi ca poti sa postezi schema?Multumesc foarte mult. Link spre comentariu
Felis Postat Martie 28, 2009 Partajează Postat Martie 28, 2009 regulatoarele tensiune montate pe motociclete sunt de tipul punte de diode comandata(3 tiristoare se folosesc pe post de diode comandate)(rotor cu magneti permanenti)spre deosebire de autovehicole unde alternatoarele au electromagnet(rotorul)comandat de regulator. asa ca daca vrei sa realizezi asa ceva poti concepe o schema care sa contina un etaj comparator(pentru citirea tensiunii de incarcare) urmat de un etaj de comanda pentru tiristoare(tiristoarele se blocheaza automat in prezenta curentului alternativ asa ca nu e nevoie de o schema speciala de stingere.) Link spre comentariu
Felis Postat Martie 31, 2009 Partajează Postat Martie 31, 2009 intern asa arata majoritatea releelor Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Mai 13, 2009 Partajează Postat Mai 13, 2009 Am o motocicleta "IJ Planeta 5" fabricatie 1992 cu instalatia electrica partial dezafectata (adica lipsa) si as vrea sa o refac. La partea "lumini - semnalizare" ma descurc singur dar nu am reusit sa descopar cum trebuie legat releul de incarcare al acumulatorului cu alternatorul si in special unde si cum se leaga BECUL martor de la bord. Mentionez ca cele 6 diode redresoare impreuna cu releul sunt montate pe o placa, separat de alternator si releul electronic este realizat cu doi tiristori si un montaj electronic clasic cu piese discrete. Daca are cineva o schema mai detaliata a instalatiei electrice (partea de incarcare si legatura bec bord in special) mi-ar fi de mare ajutor. Multumiri anticipate. Link spre comentariu
Vizitator flyingsoul Postat Martie 22, 2010 Partajează Postat Martie 22, 2010 Gata... m-am descurcat cu ce mi-a trimis Blind... O sa scot schema exacta si o sa o postez aici in cateva zile! Multumesc mult baieti!Salut, am si eu un F650 cu aceeasi problema- releul e stricat (incarca prea mult - peste 20V, am gasit un SH care nu incarca deloc...) daca ai schema mi-o trimiti si mie te rog?mersi anticipat!ady Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 18, 2010 Partajează Postat Aprilie 18, 2010 Salut, am si eu un F650 cu aceeasi problema- releul e stricat (incarca prea mult - peste 20V, am gasit un SH care nu incarca deloc...) daca ai schema mi-o trimiti si mie te rog?mersi anticipat!adyTipul de generator electric este Alternator trifazat practic voi puteti adapta orice releu regulator pentru alternatoare trifazice. Daca tineti neaparat sa aveti si bec martor in bord de incarcare cautati de ex releul de incarcare utilizat pe kymco grand dink de 250 cm.Are exact aceeiasi putere si prindere cu originalul aflat pe bmw diferenta o fac doar firele si mufele lor Eu personal am adaptat relee de incarcare destule pe alte tipuri de motoare. Cele mai solicitate au fost releele de 450 W de tip ducati(momentan nu mai am asa ceva am terminat stocul) in special de catre cei care voiau consumatori mai multi (proiectoare)si releele de incarcare stok se prajeau rapid(releele stok sunt de 120...150 W)probleme de amplasare au fost doar la un choper de tip suzuki datorita faptului ca releul de tip ducati e de vre-o 8 ori mai voluminos avand si un radiator de aluminiu generos in asa fel incat chiar si in sarcina maxima lucrau la maxim 45 de grade comparativ cu cele stok care si in conditiile de sarcina partiala lucreaza la temperaturi in jur de 70 grade. Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 18, 2010 Partajează Postat Aprilie 18, 2010 Am o motocicleta "IJ Planeta 5" fabricatie 1992 cu instalatia electrica partial dezafectata (adica lipsa) si as vrea sa o refac. La partea "lumini - semnalizare" ma descurc singur dar nu am reusit sa descopar cum trebuie legat releul de incarcare al acumulatorului cu alternatorul si in special unde si cum se leaga BECUL martor de la bord. Mentionez ca cele 6 diode redresoare impreuna cu releul sunt montate pe o placa, separat de alternator si releul electronic este realizat cu doi tiristori si un montaj electronic clasic cu piese discrete. Daca are cineva o schema mai detaliata a instalatiei electrice (partea de incarcare si legatura bec bord in special) mi-ar fi de mare ajutor. Multumiri anticipate.uite aici schemele electice de la ij Link spre comentariu
Vizitator lox02 Postat Iunie 14, 2010 Partajează Postat Iunie 14, 2010 Salut,am si eu o problema cu o Gilera 2T...adica 2 probleme :1. releul de incarcare nu imi da mai mult de 11 V in baterie2. chiar daca scot contactul bateria se descarcabateria este ok, a fost verificata pe un gsx-r de 750 si merge fara probleme. Pe Gilera din releul de incarcare este un fir rosu care merge pe plusul bateriei. Se poate sa termine bateria pe acolo daca arevre-un scurt in releu? de cate ori pun bornele pe baterie iasa scantei, ca si cum ceva ar fi in scurt.releul meu are 7 pini si sunt 6 fire legate la el. Am incercat sa le urmaresc sa vad de unde vin, si sunt cam asa:- 2 pini sunt firele din alternator- 2 pini sunt legati intre ei printr-o punte exterioara- 1 pin duce catre baterie si catre contact(cred...nu am reusit sa stabilesc traseul celui de al 2-lea fir rosu care pleaca de pe acelasi pin cu plusul bateriei)- 1 pin de pe care pleaca un fir alb duce in ceva releu. nu stiu scopul acelui releu Problema cea mai mare este ca nu gasesc un releu de incarcare cu 7 pini.ideea era ca daca scot din ecuatie cei 2 pini care fac puntea exterioara , practic raman cu un releu de incarcare cu 4 fire ( pe care il gasesc la un pret mic 40-50 ron).Intrebarea mea este daca se poate face o adaptare de genul asta Link spre comentariu
Felis Postat Iunie 24, 2010 Partajează Postat Iunie 24, 2010 Salut,am si eu o problema cu o Gilera 2T...adica 2 probleme :1. releul de incarcare nu imi da mai mult de 11 V in baterie2. chiar daca scot contactul bateria se descarcabateria este ok, a fost verificata pe un gsx-r de 750 si merge fara probleme. Pe Gilera din releul de incarcare este un fir rosu care merge pe plusul bateriei. Se poate sa termine bateria pe acolo daca arevre-un scurt in releu? de cate ori pun bornele pe baterie iasa scantei, ca si cum ceva ar fi in scurt.releul meu are 7 pini si sunt 6 fire legate la el. Am incercat sa le urmaresc sa vad de unde vin, si sunt cam asa:- 2 pini sunt firele din alternator- 2 pini sunt legati intre ei printr-o punte exterioara- 1 pin duce catre baterie si catre contact(cred...nu am reusit sa stabilesc traseul celui de al 2-lea fir rosu care pleaca de pe acelasi pin cu plusul bateriei)- 1 pin de pe care pleaca un fir alb duce in ceva releu. nu stiu scopul acelui releu Problema cea mai mare este ca nu gasesc un releu de incarcare cu 7 pini.ideea era ca daca scot din ecuatie cei 2 pini care fac puntea exterioara , practic raman cu un releu de incarcare cu 4 fire ( pe care il gasesc la un pret mic 40-50 ron).Intrebarea mea este daca se poate face o adaptare de genul astaceea ce vrei tu nu merge facut deoarece alternatorul de piagio ,gilera este de tipul bifazic(are 2 faze care se conecteaza la releul regulator.)Si de gasit se gaseste dar trebuie sa cauti bine.Mai e ceva acel releu nu face doar incarcarea bateriei de acumulatori mai are si functii suplimentare . O sa pun un atasament cu diagrama electrica a intregului scuter Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum