Vizitator Postat Februarie 14, 2008 Partajează Postat Februarie 14, 2008 Stiu ca exista masini electrice de curent alternativ, monofazate, care nu pornesc singure. Se foloseste un condensator sau alt artificiu pentru pornire. Ce modele constructive de masini electrice (electromotoare) functioneaza (si) cu curent alternativ, eventual monofazat, si nu pornesc singure? O simpla enumerare ar fi suficienta, fara explicatii despre functionare si altele. Mai departe ma descurca google dar asa intrebarea este prea complexa. Si ca sa iau niste cursuri de masini electrice si sa consum cateva zile parcurgand toate tipurile numai ca sa aflu ce vreau sa detaliez, iar nu-mi convine. Ma poate lamuri cineva, va rog? Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Februarie 14, 2008 Administratori Partajează Postat Februarie 14, 2008 Niciunul nu porneste singur daca nu il alimentezi http://ro.wikipedia.org/wiki/Motor_electric Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 14, 2008 Partajează Postat Februarie 14, 2008 Hehe, mi-ar place mie sa mearga motoarele si nealimentate dar pana acolo mai e mult :weedman: Unele motoare nu pornesc nici daca le bagi in priza pana nu le da cineva un impuls, de obicei un condensator.Din pacate pe wikipedia scrie prea putin pentru ce-mi trebuie. Stiu ca am vazut niste carti despre masinei electrice care erau groase cam cat DEX-ul si descriau tot felul de configuratii. Ma gandeam ca poate stie cineva care lucreaza mai mult pe partea teoretica in domeniul energetic/electrotehnic sa ma puna pe directia buna intr-un timp cat mai scurt. Link spre comentariu
ratza Postat Februarie 15, 2008 Partajează Postat Februarie 15, 2008 Asincron parc? era. Link spre comentariu
zal Postat Februarie 15, 2008 Partajează Postat Februarie 15, 2008 Asincron e un motor care nu are viteza corelata, determinata sau sincrona cu frecventa retelei. Un motor cu perii e un motor asincron, dar mai sint si altele. Motoare sincrone sint de exemplu cele de pick-upuri batrinesti, de magnetofoane vechi gen Tesla, Maiak, Kastan, etc. Link spre comentariu
ranga Postat Februarie 15, 2008 Partajează Postat Februarie 15, 2008 Poti pleca de la ideea ca nici un motor alimentat in alternativ nu porneste singur. Asta datorita faptului ca se doreste de catre utilizatori ca sensul de rotatie sa poata fi stabilit in functie de aplicatie. Nu prea exista motoare in CA clockwise si counterclockwise. Ptr a le stabili sensul se foloseste dispozitive externe.In practica masinile de spalat de exemplu au motoare care au sensul de rot. stabilit la montaj. Se poate schimba foarte usor: i-l bagi in priza si-l pornesti cu o sfoara in sensul in care vrei sau cu un montaj cu condensatoare. La fel: bormasina, mixerul, cuptorul cu micro-unde si cam tot ce ne inconjoara folosesc motoare ce nu pornesc singure.Nu spun ca nu exista astfel de motoare, dar sansele sa intalnesti unul sunt in general reduse. Acestea contin magneti permanenti aproape intodeauna. Cele cu stator si rotor cu electromagneti nu au sens prestabilit de obicei si trebuie ajutat putin sa inceapa sa se invarta. Link spre comentariu
zal Postat Februarie 15, 2008 Partajează Postat Februarie 15, 2008 Motoarele de pick-up si magnetofon (cele fara condensator) pornesc singure. Sensul e fix. Link spre comentariu
Blind Postat Februarie 15, 2008 Partajează Postat Februarie 15, 2008 In practica masinile de spalat de exemplu au motoare care au sensul de rot. stabilit la montaj. Se poate schimba foarte usor: i-l bagi in priza si-l pornesti cu o sfoara in sensul in care vrei sau cu un montaj cu condensatoare.Eu nu am reusit sa fac chestia asta si am experimentat pe vreo-o 3 motoare de masina de spalat plus un polizor home made.Ce motoare nu pornesc singure. Hmm...motoarele care nu au pe ele tot ce au nevoie pentru a functiona. De exemplu, daca iei un motor de aspirator ce se fabrica odata pe meleagurile noastre si ii dezlipesti unul din firele condensatorului care se gaseste in interior (ala fixat pe motor) si il vei baga in priza, vei vedea ca porneste doar putin dupa care se opreste, indiferent cat l-ai mai tine in priza. Link spre comentariu
ranga Postat Februarie 15, 2008 Partajează Postat Februarie 15, 2008 In practica masinile de spalat de exemplu au motoare care au sensul de rot. stabilit la montaj. Se poate schimba foarte usor: i-l bagi in priza si-l pornesti cu o sfoara in sensul in care vrei sau cu un montaj cu condensatoare. Eu nu am reusit sa fac chestia asta si am experimentat pe vreo-o 3 motoare de masina de spalat plus un polizor home made. Ce motoare nu pornesc singure. Hmm...motoarele care nu au pe ele tot ce au nevoie pentru a functiona. De exemplu, daca iei un motor de aspirator ce se fabrica odata pe meleagurile noastre si ii dezlipesti unul din firele condensatorului care se gaseste in interior (ala fixat pe motor) si il vei baga in priza, vei vedea ca porneste doar putin dupa care se opreste, indiferent cat l-ai mai tine in priza. Infasoara o sfoara pe fulie, baga in priza (vezi ca se poate misca fulia pana la 180 grade dintr-o rotatie si poate sa-ti prinda mana) firele si trage puternic de sfoara. Cam cum se porneste o drujba! Daca este tipul de motor care cred eu ca este atunci ar trebui s-o ia. Ai grija ca daca nu porneste sa-l scoti repede din priza, si vezi sa nu te curentezi.Asa pornea batranul un motoras recuperat de la o Albalux caruia i-a decedat condensatorul/rele ... :smt017 Ia uite ce stie pedia: În cazul în care sistemul trifazat de tensiuni nu este accesibil, cum este în aplica?iile casnice, se poate folosi un motor de induc?ie monofazat. Curentul electric monofazat nu poate produce câmp magnetic învârtitor ci produce câmp magnetic pulsatoriu (fix în spa?iu ?i variabil în timp). Câmpul magnetic pulsatoriu nu poate porni rotorul, îns? dac? acesta se rote?te într-un sens, atunci asupra lui va ac?iona un cuplu în sensul s?u de rota?ie. Problema principal? o constituie deci, ob?inerea unui câmp magnetic învârtitor la pornirea motorului ?i aceasta se realizeaz? în mai multe moduri. Prin ata?area pe statorul ma?inii la un unghi de 90° a unei faze auxiliare înseriat? cu un condensator se poate ob?ine un sistem bifazat de curen?i ce produce un câmp magnetic învârtitor. Dup? pornirea motorului se deconecteaz? faza auxiliar? printr-un întrerup?tor centrifugal. Sensul de rota?ie al motorului se poate schimba prin mutarea condensatorului din faza auxiliar? în faza principal?. În locul fazei auxiliare se poate folosi o spir? în scurtcircuit plasat? pe o parte din polul statoric pentru ob?inerea câmpului învârtitor. Curentul electric indus în spir? se va opune schimb?rii fluxului magnetic din înf??urare, astfel încât amplitudinea câmpului magnetic se deplaseaz? pe suprafa?a polului creând câmpul magnetic învârtitor. sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Motor_elec ... alternativ Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 15, 2008 Partajează Postat Februarie 15, 2008 ca motorul de la masina de spalat sa intre in 'viteaza mare' are nevoie de conectarea unui condesator,pana porneste(cel putin eu asa stiam)le:am postat dupa tine :Ptreaba e valabila si cu motoare trifazate conectate la monofaza Link spre comentariu
ranga Postat Februarie 15, 2008 Partajează Postat Februarie 15, 2008 da! sau de un mic branci!!!!!! Link spre comentariu
em2006 Postat Februarie 21, 2008 Partajează Postat Februarie 21, 2008 Stiu ca exista masini electrice de curent alternativ, monofazate, care nu pornesc singure. Se foloseste un condensator sau alt artificiu pentru pornire. Ce modele constructive de masini electrice (electromotoare) functioneaza (si) cu curent alternativ, eventual monofazat, si nu pornesc singure? O simpla enumerare ar fi suficienta... Un raspuns complet gasesti citind acest material: AC Induction Motor Fundamentals enumerare: -Split-Phase AC Induction Motor -Capacitor Start AC Induction Motor -Permanent Split Capacitor (Capacitor Run) AC Induction Motor -Capacitor Start/Capacitor Run AC Induction Motor si altele. Link spre comentariu
sla Postat Februarie 23, 2008 Partajează Postat Februarie 23, 2008 Daca ne referim la motoare electrice asincrone, raspunsul cel mai simplu ar fi:1) Motorul trifazat poate fi privit ca un magnet care se afla in stator si se invirteste in sens orar sau antiorar cu viteza 3000 rot/min ( la un motor alimentat la o tensiune de 50Hz si avind 2 poli). Rotorul se va lua dupa acest magnet , dar niciodata nu-l va ajunge, viteza lui fiind mai apropiata sau mai indepartata de viteza "magnetului" functie de incarcarea la capatul de ax al motorului.2) Motorul asincron monofazat poate fi privit ca avind doi magneti identici, care se rotesc in sensuri opuse ( unul in sens orar , celalalt in sens antiorar). Rotorul n-o va lua dupa nici un magnet fiindca n-are cum sa "aleaga" in ce parte s-o ia, "magnetii" fiind identici. Pentru a ajuta rotorul sa porneasca intr-un sens trebuie ca unul din magneti sa fie intarit sau celalalt sa fie slabit. Acest lucru se realizeaza cu " faza auxiliara" care are un condensator, dar poate sa fie si rezistiva (fara condensator, dar n-are rost sa intram prea mult in explicatii) sau cu spira in scurtcircuit montata in polii statorici.In lipsa fazei auxiliare sau a spirei in scurtcircuit, rotorul poate fi ajutat mecanic sa porneasca - prin rotirea manuala intr-un sens ( ex: cu o sfoara). Rotorul pornit putin intr-un sens va continua sa "urmareasca" "magnetul" care se roteste in sensul respectiv, "uitind" de celalalt "magnet".La fel se intimpla si cu un motor trifazat alimentat monofazat. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 23, 2008 Partajează Postat Februarie 23, 2008 Multumesc pentru raspunsuri, m-am lamurit :smt003 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum