Vasile5 Postat Luni la 19:30 Partajează Postat Luni la 19:30 Nu folosiți bureti tip ScotchBrite la curățarea componentelor motorului, chiulasei, garniturilor, pistoanelor etrierilor (gripați), rulmenților, pompelor, a lagărelor mașinilor de găurit și în general a niciunei componente mecanice care implică frecare sau care va fi montată într-un ansamblu care implică frecare prin alunecare. Bureții aceștia par inofensivi la prima vedere, dar sunt distrugători. Bureții de bucătărie sunt făcuti din fibre de nylon în care sunt inglobate microparticule de oxid de aluminiu (un abraziv foarte dur). Când curățati cu acești bureți, microparticule abrazive se desprind de pe burete și contaminează piesa, iar o parte din particule aderă sau se depun pe suprafața metalului curățat în micropori și ulterior contaminează lichidele (uleiuri, lichid de răcire, lichid de frână etc). Microparticulele abrazive în timp se desprind sunt transportate de lichide și distrug cilindrii , rulmenții etc. Microparticulele din acești bureți sunt atât de dure încât zgârie inclusiv sticla (duritate 7 pe scara Mohs). Paguble nu se văd imediat, ci după zeci de mii de km, după luni sau chiar ani. Nu folosiți astfel de bureți nici la curățarea cuțitelor mașinilor de tuns a lamelor sau motoarelor de motocoasă. A curăța o componentă internă a motorului cu un astfel de burete este echivalent cu a curăța cu o cârpă cu nisip (cred că oricine își dă seama ce efect are nisipul pus într-o pompă sau într-un motor). Nu este întotdeauna suficient să clătești piesa curățată cu apă sau benzină deoarece aceste microparticule se depun în microporii materialului, micro-crevase, și în timp, din cauza vibrațiilor, se desprind și contaminează lichidele. Link spre comentariu
Alic Postat Luni la 20:25 Partajează Postat Luni la 20:25 Ok, tu cu ce le cureți? Zic de piesele de mașină. La oale și cratițe e bun ? Măcar faci diferența între produsele scotch-brite de uz casnic și alte categorii? Link spre comentariu
Vasile5 Postat Luni la 21:11 Autor Partajează Postat Luni la 21:11 (editat) Cu cârpă cu benzină, burete normal fără abraziv sau o bucată de lemn atunci când se poate. Nu am bureți "speciali" fără abraziv. Legat de cea de-a doua întrebare, eu degeaba fac diferența dacă majoritatea oamenilor nu o fac. Și când spun majoritatea, nu mă refer doar la "oamenii de rând" ci și la mecanici. Mecanicul freacă cu buretele de vase o componentă oarecare s-o curețe, apoi ia cu degetul vaselină și pune la rulment ...văzut de curând. Câți mecanici ai văzut că schimbă mănușile după fiecare operație sau se spală pe mâini după fiecare operație (ce, sunt doctori?) Încerci să ne spui că există bureți speciali care nu conțin abraziv? Omul de rând apelează la buretele din piață, nu comandă bureți speciali cu zeci de euro, și nici mecanicii nu dau banii pe bureți speciali. Editat Luni la 21:16 de Vasile5 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum