amudsen Postat Ianuarie 21 Partajează Postat Ianuarie 21 Buna ziua, Anul trecut pe la sfarsit am luat de la un coleg un invertor EINHELL TCIW 110, ca defect, sincer, mi-a plăcut cum arăta, roșu si micuț, de aceea a stat mult timp pe birou pe niste dosare, asftel incat să nu zboare foile. Interiorul si exteriorul arata foarte bine, dar e lucrat cu smd-uri, placă de putere plantată cu pini (de aia, cand o vezi, te intrebi dacă se merită reparat sau nu). În fine, defectul era restartarea continuă a aparatului (la vremea respectivă nu mă gândeam să-l repar, îmi plăcea cum arată, roșu, în lumina crăciunului, era de sezon ) Până la urmă mi-am luat inima în dinți și l-am demontat, am măsurat cele 3 surse de alimentare (nu am întâlnit niciodată așa ceva, dar dat fiind că nu sunt de meserie, e de înțeles) și am observat un consum exagerat pe linia ce alimenta linia de joasă tensiune (una dintre ele). Verificat piese (tranzistorul darlington și accesorii) problema nu era de la acesta, asa că l-am alimentat secvential pe fiecare bloc de alimentare (fără alimentarea de înaltă). Blocul de sesizare a temperaturii ok, semnal era după UC3845, înainte de L6386 (driver) la fel, după tranzistoarele ce trimiteau semnalul pe placa de putere distorsionat (nu am păstrat oscilogramele, imi pare și acum rău, dar asta e). Deci, trebuia dată afară placa de putere (aia prinsă cu pini). https://ibb.co/FJjMNF8 De aici începe aventura..... Să o demontez de pe placa de bază, misiune cvasiimposibilă (acum știu că trebuia pur si simplu să tai pinii), cu letcon de putere, cablaj exfoliat, mă rog, tot circul, dar am demontat-o. https://ibb.co/VxXbT9q Defectul era un igbt G10T60 smd în scurt, curios dat fiind că am căutat pe net informații și același defect (același igbt cu aceeași poziționare) era prezent. https://ibb.co/CJwq52b Am încercat să-l dezlipesc folosind talpa fierului de călcat ca plită și letcon, nu am reușit. Dar cu dalta și ciocanul l-am dat afară (știu că mulți o să mă critice, dar a mers). Pcb-ul plăcii de putere este pe aluminiu care facilitează transferul căldurii, de aceea mi-am permis demontarea mecanică, inclusiv dezlipirea de radiator cu ajutorul unui cuțit. Chestia cu așteptatul componentelor din china e o altă poveste (la noi comanda trecea lejer de prețul pe care l-am dat pentru invertor). Intenția mea era să înlocuiesc toate piesele, dar la ce am pățit cu demontarea mi-a trecut tot cheful pentru restul. Placa de bază înainte de demontare https://ibb.co/4Wwpfj0 Placa după ”reparare” https://ibb.co/t45S9Yk După asamblarea de rigoare, a pornit din prima și am făcut un test cu un electrod rutilic de 2,5 (oricum nu suporta mai mult), invertorul făcând față cu brio testului. Schema https://ibb.co/nsjJLp0 Ca învățătură de minte (cel puțin pentru mine) e să nu mă mai apuc de așa ceva, dat fiind că nu am aparatura necesară, nu se merită timpul investit (cel puțin pentru mine a fost o curiozitate și dacă sunt capabil să-l fac să meargă). Aceste invertoare sunt destul de ok pentru lucrări hobby (max 80A) au bobină pe ieșire, chiar dacă micuță), arcul arde foarte frumos și stabil, lucrate ok, dar la reparat, ar trebui pur si simplu înlocuit. Sper să fie de folos cuiva. 1 Link spre comentariu
bolek Postat Ianuarie 21 Partajează Postat Ianuarie 21 Demult demult astea erau GYSmi 125 , probabil cu foarte mici modificari. Fara sursa auxiliara, e cu autoalimentare, ventilatorul mai mult sta, totul frige inauntru, un singur electrolitic de 470u, puntea pusa pe o tabla de (probabil) cupru, o padure de rezistente smd pentru releul de soft start, etc. Aveam o placa pe acasa prin pandemie, daca ajute cu ceva o caut si ii fac poza. La mine a ajuns dezmembrat , fara radiatorul de aluminiu, cea mai valoroasa piesa din aparat si desigur fara placa de forta. Pozele sunt de pe net. 1 Link spre comentariu
amudsen Postat Ianuarie 21 Autor Partajează Postat Ianuarie 21 Așa este, radiatorul de la punte e o tablă de aluminiu (si aia fără pasta), dar ventilatorul ”vâjâia” competent (după așa zisa reparație ). Oricum, radiatorul de la placa de putere e mic, iar la condesatorul electrolitic i-am pus unun nepolarizat de 1uF la 400V (să ajute cu un strop). Tensiunea de iesire e de 82V față de 85 declarați (si se vede, amorsează ușor). 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum