Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cotet ford focus 2007 1.6 tdci 90CP fara dpf - nu porneste


Sharky

Postări Recomandate

Nu porneste cotetul fratelui.

 

Porneste daca insisti mai mult, se balbaie, se opreste.

Filtrul de motorina schimbat recent, nu sunt urme de scursuri.

 

Urmeaza sa pun tester, iar cum am tinut laptop in frig a cedat bateria.

Am dat jos sezutul banchetei, nu am gasit pompa acolo, vroiam sa vad daca pe cablu trece curent (cleste cu senzor hall).

Are pompa in rezervor?

Care sunt bubele comune la aceasta masina?

 

Revin cu rezultatele diagnozei si o sa incerc o amorsare a instalatiei de alimentare, la filtru.

 

Eu ii tot spun sa vanda masina, el batman batman...

Link spre comentariu

Nu are pompa in rezervor.

Fara diagnoza e greu de spus. Multe pot fi. Masa rupta, cablaj electric intrerupt, senzor vibrochen, senzor ax came, egr blocat deschis.

Incearca sa pornesti masina pe spray ca sa elimini chestiile mecanice.

Becul de immo se stinge ? Cand pui contactul se pot citi km sau ai doar "----" in locul lor ?

Editat de ady2006
Link spre comentariu

Atunci unde e pompa "din rezervor"?? Sau pompa de inalte trage direct din rezervor, fara pompa auxiliara?

 

Motorul porneste daca insisti mult cu demarorul si se balbaie, apoi se opreste imediat.

Tind sa cred ca toti senzorii sunt buni altfel n-ar porni. O sa ma uit la RPM cand pun diagnoza, daca citeste RPM inseamna ca senzorul vibrochen e ok.

 

EGR nu cred ca e problema. A fost schimbat. Si EGR blocat pe pozitie inchisa motorul se aude ca partaie ceva se intampla, iese fum pe teava.

Acu se invarte ca prostu in gol si din cand in cand mai da un partz.

De aia cred ca e din alimentare.

 

N-as insista mult ca ma tem ca fac span in pompa de inalte.

 

 

Oare este pe undeva o supapa unisens care prin neetansare sau defectiune sa dezamorseze coloana de combustibil?

Link spre comentariu
Acum 3 ore, Sharky a spus:

Atunci unde e pompa "din rezervor"?? Sau pompa de inalte trage direct din rezervor, fara pompa auxiliara?

 

Motorul porneste daca insisti mult cu demarorul si se balbaie, apoi se opreste imediat.

Tind sa cred ca toti senzorii sunt buni altfel n-ar porni. O sa ma uit la RPM cand pun diagnoza, daca citeste RPM inseamna ca senzorul vibrochen e ok.

 

EGR nu cred ca e problema. A fost schimbat. Si EGR blocat pe pozitie inchisa motorul se aude ca partaie ceva se intampla, iese fum pe teava.

Acu se invarte ca prostu in gol si din cand in cand mai da un partz.

De aia cred ca e din alimentare.

 

N-as insista mult ca ma tem ca fac span in pompa de inalte.

 

 

Oare este pe undeva o supapa unisens care prin neetansare sau defectiune sa dezamorseze coloana de combustibil?

mondeo avea pompa auxiliara in afara masinii, undeva pe la roata dreapta spate.
vezi sa nu fie acolo.

Link spre comentariu

Omule, eu nu vorbesc ca sa ma aflu in treaba. Masina aia nu are pompa electrica de motorina. Si daca vin aici 100 de oameni si-ti spun ca are, tot nu-i creste. Sunt doar 100 care n-au habar dar se apuca de scris.

Link spre comentariu

Tu ai spus ca nu are pompa in rezervor. Nu ca nu are deloc pompa electrica.

 

De aia am întrebat sa clarific.

 

Daca te bagi la diagnoza. Imi poti da mesaj in privat.

Masina e in zorilor. 

Link spre comentariu
Acum 21 minute, Sharky a spus:

Senzor vibrochen a fost pana la urmă.

Mergea cand avea el chef.

Si nu era pacat sa vanda masina doar pentru un senzor de vibrochen? Stia el Batman ce stia! 😁

 

Da hai sa facem de amorul artei urmatoarea chestie: scrie cati km are acum masina si sa vedem cati km mai face pana iar cere bani. Sa fie aici un jurnal din care fiecare sa traga concluzia lui.

 

 

Link spre comentariu

Nu ai dreptate.

 

Platforma, senzor, manooera 500 lei. Pare mult.

 

Daca o vindea acu 2 ani scapa de: distributie 2500 lei la reprezentanta 

Axe came, arc supape 1500 lei parca

Galerie admisie

Lantu dintre came

4 injectoare noi 6mii lei

Rk turbo 2000

 

Set gume vara am uitat cat, sa zicem ca nu se pun.

 

Ambreajul e cel original, sta sa cada, telescoapele is obosite dar masina merge ok.

 

Eu am mbagat mai putini bani in e39 si in e90. Si tot atata încredere am in ele ca in fordu lui. Am si esp, scaune incalzite si comode si e mașina nu coaja se ford.

 

Masina trebuia vanduta cu 2mii euro, avea 180k reali, demonstrabili, se lua 7n e90, un e87 sau ceva mai fain si se baga bani in ala.

 

Link spre comentariu

Eu personal merg cu ochii inchisi pe varianta unei masini vechi la care s-a schimbat:

Citat

distributie 2500 lei la reprezentanta 

Axe came, arc supape 1500 lei parca

Galerie admisie

Lantu dintre came

4 injectoare noi 6mii lei

Rk turbo 2000

Set gume vara

E clar ca astea nu mai pica. Ambreajul trebuie schimbat in service, dar telescoapele le schimba la tine in garaj mai repede decat bei tu o sticla de apa de 2L. 

 

Astazi la un e90 pe care dai minim 4000 euro sigur mai trebuie sa scoti portofelul.  E87 poate gasesti cu 3000 de euro dar si cu multi km in bord si la fel cere bani. 

 

Daca facea miscarea cu vanzarea pana in februarie 2022 era castigat, acum pretul la SH s-a dus in ma-sa! Daca iei o teapa ... nici dupa un an nu-ti revii 😆.  

 

 

 

 

 

Link spre comentariu

Atunci lua. Eu am luat in martie un e90 bun cu 3mii si am bagat o mie din care 600e jante de 17 in doua dimensiuni cu gume. Nu m a  obligat nimeni sa le iau.

 

Rugina nu are. Are ambreaj bun, telescoape noi. Si e bmw nu umblu cu un ford in aceeași bani...aia e faza.

 

Eu am vrut seria 1, dar e mai scump ca un seria 3, fie e chel si urat. Am zis pas. Plus cautam neapărat fara dpf din fabrica.

Greu de gasit.

 

Stiu si eu ca au urcat preturile.

Doar am oferte de 2300 2400 la fata locului la merțan. Inainte și cu ambreiaj proaspat schimbat 1500 maxim.

Dar si ala...greu..

 

Am ajuns sa ne păzim de inflatie cu mașini.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Iar s a stricat.

De data asta testerul vede rpm cand invarte.

Presiune in rampa ar fi.

Mai vedem...

Senzorii uzuali, map, maf, iat indica valori plauzibile.

Link spre comentariu

Am tras motorina cu pompa de pe iesirea din filtru. Am conectat, a pornit dupa o cheie ceva mai lunga decat deobicei.

 

Apoi dupa 2 ore a invartit dublu decat in mod normal, a pornit.

 

Cred ca se dezamorsează. Caut oringuri sa schimb.

Link spre comentariu

Ca sa te lamuresti care parte din circuitul de combustibil nu merge bine,pui un bidon cu motorina la intrarea pompei de inalte,tur si retur...si nu este nevoie de filtru neaparat.Agati bidonul de capota,si dai la cheie.Daca porneste usor,ai o problema intre rezervor si filtru.Daca porneste la fel de rau,poti avea probleme cu vreun injector care pierde presiunea pe retur.

Acum sa revenim,fa diagnoza,mecanica e la fel de ,,inteligenta" ca si electronica,nu mai este ca acum 100 de ani.In caz ca iti este greu sa gasesti pe cineva cu masina de diagnoza,nicio problema...

Scoate un injector din chiuloasa,sau pe toate daca ai chef de munca,apoi conecteaza-le la tevi si la mufele electrice,si da-i la cheie sa vezi daca pulverizeaza.

Pe forduri se pot pune diferite sisteme de injectie,bosch,denso,delphi,siemens ar fi marcile respective.

Daca pe masina ai sistem Siemens-Continental,masoara rezistenta fiecarui injector,trebuie sa fie de 200k...optim,dar poate porni si cu mai putin,si intre 2,5 si 5 microfarazi,ideal sa nu ai un injector in scurt circuit.

Masuratorile de regula se fac cu instrumente de masura capabile sa administreze impulsuri electrice de pina la 500v,nu cu instrumente normale,ca sa observi rezistenta in tensiune.

Injectoarele siemens,partea electrica,este compusa dintr-un pachet de lamele de cuart,cu o rezistenta de 200k pusa in paralel pe acestea.Lamelele formeaza un ,,condensator" de aer de 2,5...5 micro

Cind primeste tensiunea de 130v,se dilata,iar miezul electromagnetic impinge intro supapa mecanica,apoi condensatorul se descarca si miezul revine la starea initiala.

Daca imi spui exact ce sistem de injectie ai,si eventual numarul de referinta al unui injector,te pot ajuta cu mai multa informatie.

Pentru a putea porni masina,este nevoie de o presiune de minim 250 bar in rampa.Daca nu ai aceasta presiune,ori nu ajunge motorina suficienta in rampa,ori ajunge dar o pierde pe retur.

In functie de sistemul de injectie,trebuie sa verifici si sa nu cumva sa lipseasca impulsurile electrice din mufe,dar ai nevoie de osciloscop in cazul asta.

Injectoarele Siemens,lucreaza cu impulsuri de 80v....130v si intre 4Hz si 50Hz

Bosch 12v...60v si idem frecventa

Denso si Delphi 12v...80v si idem frecventa

Pornirea si ralenti 17Hz

Regulatorul de presiune,12v semnal PWM si poti avea unul pe pompa de injectie si unul pe rampa,sau doar pe pompa ori doar pe rampa,depinde de modelul constructiv al masinii,si poti masura doar cu un osciloscop.Presiunea maxim este atinsa la 35% 

Ca sa verifici fara masina de diagnoza,cind dai la cheie,masoara tensiunea pe senzorul de presiune din rampa.

Senzorul are 3 fire,pe doua se alimenteaza cu 5v iar pe al treilea trimite spre ECU o tensiune de referinta intre 0,5v si 4,5v.

Ca sa ai 250 bar trebuie sa ai undeva pe la 1,2v pe firul de referinta al senzorului atunci cind dai la cheie.Nu pot sa iti spun exact cit trebuie sa fie acea tensiune deoarece depinde de senzor,de tipul lui,dar in orice caz sa fie 1,2v sau mai mare.

In masini se monteaza senzori de la 1500bar la 2400 bar.Daca stii ce senzor ai,de 2400bar de exemplu,calculezi ca pentru Arduino,si afli citi mV corespund fiecarui bar de presiune....ceva de genul:

0,5v-0 bar
0,6v-57,14 bar
0,7v-114,2 bar
0,8v-172,42 bar
0,9v-228,56 bar
1,0v-285,70 bar
1,1v-342,84 bar
1,2v-399,98 bar
1,3v-457,12 bar
1,4v-514,26 bar
1,5v-571,40 bar
1,6v-628,54 bar
1,7v-685,68 bar
1,8v-742,82 bar
1,9v-799,96 bar
2,0v-857,10 bar
2,1v-914,24 bar
2,2v-971,38 bar
2,3v-1028,52 bar
2,4v-1085,66 bar
2,5v-1142,80 bar
2,6v-1199,94 bar
2,7v-1257,08 bar
2,8v-1314,22 bar
2,9v-1371,36 bar
3,0v-1428,50 bar
3,1v-1485,64 bar
3,2v-1542,78 bar
3,3v-1599,92 bar
3,4v-1657,06 bar
3,5v-1714,20 bar
3,6v-1771,34 bar
3,7v-1828,48 bar
3,8v-1885,62 bar
3,9v-1942,76 bar
4,0v-1999,90 bar
4,1v-2057,04 bar
4,2v-2114,18 bar
4,3v-2171,32 bar
4,4v-2228,46 bar
4,5v-2285,60 bar
4,6v-2342,74 bar
4,7v-2399,88 bar

 

 

Editat de iker
Link spre comentariu

@iker : Amice, tu ai macar habar cum arata masina in discutie sau ai vrut doar sa ne uimesti cu abilitatile tale de copy--paste ?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări