Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Eroare OV convertizor Unidrive M200


Daniel Daniel Johny

Postări Recomandate

Salut.Am luat un convertizor unidrive m200 SH de 7,5 kw si vreau sa-l folosesc la un ventilator exterior de 4kw dar cind ii dau START intra in eroarea OV.

L-am probat la un alt motor de 4kw  fara sarcina dar nu imi da aceasta eroare.Mentionez ca ventola de la ventilator este destul de grea si are o inertie destul de mare ,motorul pornind in triunghi.

I am dat rampa de accelerare de 20s respectiv decelerare de 20s dar porneste si intra in alarma OV.

Imi poata da cineva o idee cum sa-l pacalesc sa iasa din eroare?multumesc.

si un link.

https://www.manualslib.com/manual/1248967/Emerson-Unidrive-M200.html

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Daniel Daniel Johny

    9

  • Ion_Bumbu

    3

  • flomar60

    3

  • Barbu Paul

    2

Top autori în acest subiect

Soluții sunt... începând de la un alt convertizor cu putere mai mare, trecând pe la un traf sau autotraf adaptor până la pornirea motorului stea/triunghi cu un montaj adecvat. .. curentul de start al motorului e prea mare(pornește direct în triunghi) iar convertorul nu face față....

Link spre comentariu

 În principiu, această defecțiune (OV) este un răspuns al magistralei DC interne a convertizorului care vede o tensiune mai mare decât limita specificată în setările unității pentru un timp mai mare de 15 secunde.
De cele mai multe ori, această defecțiune apare atunci când convertizorul încearcă să decelereze rapid o sarcină cu inerție ridicată, motorul devine generator, reîncărcând condensatorii DC înainte ca tensiunea magistralei DC să aibă timp să scada.

Tensiunea generată se adaugă apoi la tensiunea magistralei DC, provocând supratensiunea.

 Incercati sa ajustati rata de decelerare (Pr 00.004) sau sa folositi/ajustati rezistenta de franare.

Editat de Elison
Link spre comentariu
Acum 15 ore, flomar60 a spus:

Soluții sunt... începând de la un alt convertizor cu putere mai mare, trecând pe la un traf sau autotraf adaptor până la pornirea motorului stea/triunghi cu un montaj adecvat. .. curentul de start al motorului e prea mare(pornește direct în triunghi) iar convertorul nu face față....

Convertizorul este de 7,5kw.Ar trebui sa duca tinind cont că unul dintre rolurile lui este de a elimina automatizarea stea triunghi de pornire .

Acum 14 ore, Elison a spus:

 În principiu, această defecțiune (OV) este un răspuns al magistralei DC interne a convertizorului care vede o tensiune mai mare decât limita specificată în setările unității pentru un timp mai mare de 15 secunde.
De cele mai multe ori, această defecțiune apare atunci când convertizorul încearcă să decelereze rapid o sarcină cu inerție ridicată, motorul devine generator, reîncărcând condensatorii DC înainte ca tensiunea magistralei DC să aibă timp să scada.

Tensiunea generată se adaugă apoi la tensiunea magistralei DC, provocând supratensiunea.

 Incercati sa ajustati rata de decelerare (Pr 00.004) sau sa folositi/ajustati rezistenta de franare.

Am incercat sa pun Decelerarea Pr 00.004 la 25s dar la fel face pornește și se oprește f repede afisind ERoarea OV.

 

 

Link spre comentariu
Acum 5 minute, Daniel Daniel Johny a spus:

Convertizorul este de 7,5kw.Ar trebui sa duca tinind cont că unul dintre rolurile lui este de a elimina automatizarea stea triunghi de pornire .

 

Am incercat sa pun Decelerarea Pr 00.004 la 25s dar la fel face pornește și se oprește f repede afisind ERoarea OV.

Link spre comentariu
Acum 25 minute, Daniel Daniel Johny a spus:

Convertizorul este de 7,5kw.Ar trebui sa duca tinind cont că unul dintre rolurile lui este de a elimina automatizarea stea triunghi de pornire .

 

Nu! Un motor trifazat conectat în stea absoarbe la pornire un curent între 3 și 5 Inominal...un motor trifazat pornit direct în triunghi,absoarbe la pornire între 6 și 10 Inominal...!....combinat cu secvența f.lungă de pornire (inerție mare la volantă) duce la rezultatul constatat de dvs.... după părerea mea, veți avea o șansă de succes (cu acest convertizor!) dacă implementați pornirea stea/triunghi....alfel , aveți nevoie de un convertizor de minim 10kw posibil și mai mare că să reușiți pornirea acestui motor....cu alte motoare care nu au aceste condiții grele de pornire ,cu siguranță convertizorul dvs va face față....dar nu cu acest motor!

Link spre comentariu

Chiar daca sarcina este puternic inertiala invertorul trebuie sa functioneze, mareste timpi de accelerare si decelerare  pana gasesti  valorile la care motorul porneste si se opreste ok.

Curentii de pornire directa nu sunt relevanti la pornirea motorului prin intermediul convertizorului.

Link spre comentariu
Acum 31 minute, Barbu Paul a spus:

 

Curentii de pornire directa nu sunt relevanti la pornirea motorului prin intermediul convertizorului.

Doar dacă acest convertizor are o limită superioară de curent setată intern la care poate rezista timp îndelungat(cel puțin 2min!) fără să intre în protecție și timpul fizic de pornire al motorului de la zero la turația maximă depășește 1min....practic ar trebui să aibă un comportament similar unei inductanțe potrivite inseriată cu bobinajele motorului care limitează curentul maxim la o valoare care nu mai activează protecția....

Link spre comentariu

Ce insemna ca VFD-ul este de 7,5kW? este pentru motor de 7,5kW sau are curentul pe faza 11A?

Nu de alta dar un motor de 4kW are data puterea mecanica de 4kW nu cit trage din retea.

 

Link spre comentariu

OV o fi insemnand over voltage cum spun colegii mai sus, probabil apare la franarea motorului si e ultima eroare afisata, la pornire probabil da alta eroare motiv pentru care il opreste.

 

Pentru decelerari mai puernice se foloseste o rezistenta de franare ea disipa energia cinetica stocata in lantul cinematic, verificati daca se poate instala o rezistenta de franare pe convertizorul dumneavoastra.

 

Eroarea OV  poate avea legatura cu bateria de electrolitice de pe busul DC, fiind SH recomandarea e sa fie inlocuite.

Link spre comentariu

Elison a explicat destul de bine fenomenul, el are o problema la decelerare, daca avea o problema legata de curentul de pornire avea o eroare  de depasire a curentului limita, "flomar60" sunt de acord cu tine doar daca regimul de functionare este "heavy duty" (ma refer la sarcina), aici avem o sarcina inertiala care functioneaza in regim normal, am in service instalatii echipate cu  motoare de 75 KW instalate pe ventilatoare  care pornesc , se opresc si controleaza frecventa  fara probleme cu convertizore de 75 KW "normal duty".

Link spre comentariu

Sigur eroare este OV?

La cat timp apare de la comanda Start?

Tensiunea de alimentare este 3x400V pentru VFD?

O poza de pe eticheta ar fi de folos.

 

 

Ventilatorul este proiectat pentru alimentare de la retea 3x400V?

Motorul respectiv are un sistem intern de pornire stea/triunghi?

O poza cu eticheta motorului ar fi de folos.

Link spre comentariu

OV trip indicates that the DC bus voltage has exceeded the VM_DC_VOLTAGE[MAX] or
VM_DC_VOLTAGE_SET[MAX] for 15 s. The trip threshold varies depending on voltage rating of the drive as shown below.
Sub-trip Identification
Recommended actions:
• Increase deceleration ramp (Pr 00.004)
• Decrease the braking resistor value (staying above the minimum value)
• Check nominal AC supply level
• Check for supply disturbances which could cause the DC bus to rise
• Check motor insulation using a insulation tester

 

Are rezistente de frinare instalate?

 

 

Link spre comentariu
Acum 27 minute, Ion_Bumbu a spus:

OV trip indicates that the DC bus voltage has exceeded the VM_DC_VOLTAGE[MAX] or
VM_DC_VOLTAGE_SET[MAX] for 15 s. The trip threshold varies depending on voltage rating of the drive as shown below.
Sub-trip Identification
Recommended actions:
• Increase deceleration ramp (Pr 00.004)
• Decrease the braking resistor value (staying above the minimum value)
• Check nominal AC supply level
• Check for supply disturbances which could cause the DC bus to rise
• Check motor insulation using a insulation tester

 

Are rezistente de frinare instalate?

 

 

OV apare in mod normal doar in regim de decelerare cand tensiunea generata de motorul depaseste un prag, de regula configurabil (in gama 700-850Vdc pentru alimentare la 3x400Vac).

Ar putea sa apara daca tensiune de alimentare este mai mare fata de cea nominala (peste 30-35%)... sau daca exista un defect (dar inteleg ca nu e cazul la acest echipament).

Link spre comentariu

Daca motorul are inertie mare poate ajunge la un moment dat sa taie alimentarea si sa incerce decelerarea daca se considera ca a ajuns la turatie mai mare decit e programata de rampa si aunci poate avea surpriza asta mai ales ca a spus colegul ca alt motor mergea ok insa ala era in gol fara ditamai turbina pe el care poate suferi si de factori externi.

 

Deci, are rezistente de frinare?

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări