modoran Postat Decembrie 17, 2024 Partajează Postat Decembrie 17, 2024 Pai si daca nu ai varf c245 original cum poti sa spui ca nu-i bun ? Se gaseau la un moment dat si cu 50 de lei pe olx, am luat si eu cateva de acolo, desi mai am vreo 3 cumparate de la TME. Link spre comentariu
q_acdc Postat Decembrie 17, 2024 Partajează Postat Decembrie 17, 2024 Am sa cumpar un varf original .Nu am spus ca nui bun ci doar ca nu exista mari diferente .(fata de statile old) Link spre comentariu
modoran Postat Decembrie 17, 2024 Partajează Postat Decembrie 17, 2024 (editat) Diferenta cea mai mare e atunci cand lucrezi pe placi de laptop sau alte produse cu pcb-uri cu 4 - 6 - 8 straturi si plan de masa mare, cu Gordak dureaza 3 zile lucratoare, cu C245 cateva secunde. Cu alea "old" dai temperatura mare si astepti mult timp, sansele sa distrugi cablajul cresc si ele foarte mult, asta daca reusesti sa lipesti sau dezlipesti ceva. Pe pcb-urile cu maxim 2 straturi facute de amatori nu prea e diferenta, merge si Gordak acolo cu varful tip cutit ( eu pe asta l-am folosit cel mai mult ). Ala de Gordak tip I nu-i bun de nimic. Editat Decembrie 17, 2024 de modoran Link spre comentariu
q_acdc Postat Decembrie 17, 2024 Partajează Postat Decembrie 17, 2024 In timp ce vorbim ,i-am dat priza sa isi scoata banii (no tin de bibelou) Stai linistit zd 912 face fata .Nu lucrez nici cablaje simple .Cand vad carcasa de la varf albastra ma ia capul . Link spre comentariu
Dxxx Postat Decembrie 17, 2024 Partajează Postat Decembrie 17, 2024 Diferenta intre un model cartridge si un model cu varf metalic si rezistenta separata este foarte mare subiectiv, dar si in cifre, daca masori timpii de incalzire, de revenire. JBC este intre toate variantele de cartridge mult deasupra celorlalte, vorbind de putere/conductie/viteza, atat subiectiv cat si in toate masuratorile. Daca nu vezi diferenta intre Gordak (generatia veche cu varf metalic) si JBC245 ... atunci ai o problema, fie cartusul si manerul nu este original sau in stare buna, fie statia este imens de mult sub pragul de decenta. Macar gandeste-te ca un Gordak necesita 90 secunde la incalzire, un JBC, pus pe cea mai slaba statie pe care o fac eu are acelas timp de 8 secunde. Timpul respectiv reflecta cat este de diferit fluxul de energie transferata de cele doua solutii, nici nu are rost comparatia. Cum zice colegul @modoran la lipituri fine asta nu se vede pregnant, dar la ceva cu drenaj termic mare diferenta este enorma: JBC cu un cartus 966 navigheaza lejer cam orice solicitare normala / cu Gordak faci o mica topire locala, dupa care fludorul se solidifica si iti lipeste acolo letconul pentru ca nu vine suficienta energie cat sa mentina tempertura peste 180 grade. Link spre comentariu
q_acdc Postat Decembrie 18, 2024 Partajează Postat Decembrie 18, 2024 (editat) Din pacate lucrez mult cu varfuri seria 600 , unde timpul de incalzire este mult mai mic fata de GORDAK SERIA 900.Am sa cumpar un varf JBC 245 mai mult pt curiozitate. Aveti respectul meu pt rabdare si explicatii. Editat Decembrie 18, 2024 de q_acdc Link spre comentariu
Dxxx Postat Decembrie 18, 2024 Partajează Postat Decembrie 18, 2024 Nu stiu ce inseamna seria 600, insa in poza este o copie compatibila JBC245 - adica varf tip cartridge, deci ca principiu trebuie sa fie rapid. Daca vrei JBC original si nu exagerat de scump nu cauti in magazine, cat timp poti gasi aici, pe forum, la colegul @GOOD-Q sau la mine. In plus gasesti si variante second-hand ieftine, tocmai bune pentru probat si teste. Daca ai statie chinezeasca... este loterie, unele sunt bune direct, alte sunt capabile de a fi aduse la un nivel acceptabil, dar din pacate unele sunt iremediabil proaste. De asta sfatul meu este sa luati ceva care are ceva review-uri dar facute de cineva care se pricepe. Link spre comentariu
q_acdc Postat Decembrie 18, 2024 Partajează Postat Decembrie 18, 2024 I just found this on AliExpress: RON45.49 | Bakon BK600M Tip for Soldering Iron Nozzles Whole Series Head Type K/SK/B/I/1C/2C/3C/4C/5C/0.8D/1.2D/1.6D/2.4D https://a.aliexpress.com/_EHP9Ddw 1 Link spre comentariu
Dxxx Postat Decembrie 18, 2024 Partajează Postat Decembrie 18, 2024 Pai alea sunt 100% similare cu Gordak, adica Hakko 936 - nici vorba sa fie mai rapide, deoarece au in interiorul varfului o alezare in care intra rezistenta. Cum nu se poate sa fie potrivire cu cota zero - acolo se produc dilatari/contractii termice destul de dure - pentru ca s-ar sparge rezistenta, asta inseamna ca exista un spatiu intre ceramica si peretele intern al varfului, plin cu aer. Aerul este bun izolator termic. Deci conductia este proasta si indiferent de puterea rezistentei timpul de incalzire a varfului va fi foarte lung, oricum peste 1 minut, nici pe departe cateva secunde cum este la cartuse. La orice cartus transmisia caldurii se face prin medii solide... ca nu sunt demontabile, unde conductia este mult mai buna decat ceva care traverseaza straturi de aer, indiferent cat de mica ar fi distanta (gap). Deci sub nici o forma nu poate fi valida afirmatia "varfuri seria 600 , unde timpul de incalzire este mult mai mic fata de GORDAK". Link spre comentariu
zvonacfirst Postat Decembrie 18, 2024 Partajează Postat Decembrie 18, 2024 Acum că vad că discuția a luat-o bine de tot pe arătură, zic să-mi aduc și eu umila contribuție. Dacă vorbim de stații de lipit și tot felul de chestii similare, iată ce au mai inventat chinezii de la Yihua. Au unit o stație de aer cald cu o sursa de laborator și cu o stație de lipit, au făcut o rama din tabla, și gata scula 3 în 1. Dacă vă veți uita la poza vedere din spate, veți vedea că are fiecare mufă de alimentare, deci sunt necesare 3 cabluri. Link spre comentariu
Alic Postat Decembrie 18, 2024 Partajează Postat Decembrie 18, 2024 Ii mai lipseste o bucata de osciloscop si o farama de generator de semnal. 1 Link spre comentariu
Blacksmith Postat Decembrie 19, 2024 Autor Partajează Postat Decembrie 19, 2024 Daca nu va deranjez... Am facut si eu prima proba cu noua statie... si cred ca am reusit sa belesc amandoua varfurile. Prima data a mers cat de cat. Am luat o placa veche de test si am dezlipit un integrat SOIC-8 cu suflanta, foarte elegant ! Exact cum vedeam eu in filme ! Si apoi l-am lipit la loc cu letconul. Rezultatul arata asa... Destul de bine, zic eu. Dar treaba este ca am lipit intai un pin cu fludorul de era deja pe placa, apoi am pus fludor cu o mana in timp ce lipeam, fludor care continea si flux, si a mers perfect. Pe urma am zis sa trec la urmatorul nivel: integrat VSSOP 5x5mm cu 2 x 4 pini ! L-am dezlipit tot asa cu suflanta elegant. Apoi am incercat pin cu pin cu letconul sa-l lipesc dar nu s-a putut, erau prea mici pinii. Si am zis, hai sa fac cum am vazut eu in filme, sa trec cu letconul peste toti pinii o data... Pai, ce credeti ? S-a dus dracu, s-au lipit toti intre ei. Deja, la momentul asta, cred ca se oxidase varful, sau nustiu ce dracu se intampla ca parca nu se topea bine fludorul, desi ii pusesem si flux RMA-223. Temperatura cred ca era undeva intre 330 si 350, nu mai stiu exact, ca nu mai stiam de capu meu... L-am dat dracu, n-am mai continuat. Apoi am zis, acum am facut practica, hai sa trec la ce aveam de facut. Imi trebuia sa lipesc un ADC-u pentru montajul meu de incarcator de Li-ion la care lucrez. Tot capsula din aia nenorocita 5x5mm, dar cu 5 pini pe fiecare parte ! M-am chinuit 1 ora sa mai departez pinii, ca nu cadea bine pe cablajul pe care il facusem. Abia am reusit. Apoi am zis, hai sa lipesc cu letconul, ca doar d-aia am dat o caruta de bani pe el. Am pus varful ala cel mai subtire "tip-i" si cu chiu cu vai am reusit sa lipesc un rand de pini. Cand se trec pe partea cealalta, am lipit iar 2 pini intre ei din greseala. Am pus flux, am dat cu letconul pe ei sa desparta... Draci, nimic ! Am bagat si un ac sa-i despart... Am masurat cu multimetrul, tot scurt. Era sa mor, nu alta ! Am comandat doar un singur integrat din asta si daca se belea, o incurcam... Ce credeti ? Am pus pistolul din nou in functiune si in 10 secunde i-am despartit. Apoi in 2 min au fost toti lipiti... Acum, o sa stau in tensiune pana maine cand aflu daca mai functioneaza integratul dupa ce l-am chinuit atat... Asa ca prima mea experienta cu statia a fost esec total pe partea de letcon... Nu inteleg de ce dracu se oxideaza in halul ala, de nu mai prinde nici un pic de fludor pe el... Oare pentru ca l-am bagat in sacaz si l-am sters cu carpa ? Dar am facut asta nupa ce am vazut ca incepea sa nu mai mearga... Sau din cauza caldurii ? Dar v-am zis, n-am depasit 350. Si parca il gaseam si mai oxidat de fiecare data cand il lasam in suport sa trec la urmatoarea lipitura... Si chestia e ca parca nu topea deloc fludorul ala pe placa. Pai cand am bagat pistolul, imediat s-a topit si a facut lipitura frumoasa... Oare voi reusi vreodata sa lipesc cu letconul fara sa-i stric varful ? Tot pistolul e sfant ! Link spre comentariu
Craciun Postat Decembrie 20, 2024 Partajează Postat Decembrie 20, 2024 (editat) Salut @Blacksmith, Integratele SMD se lipesc tot cu suflanta, folosesti pasta de lipit si flux si dai cu aer cald peste integrat si gata lipitura... Merge si cu letconul dar e mai greu, mai ales cand pinii integratului sunt foarte apropiati unul de altul... Eu letconul la statie il tin la 480 grade. BR/Daniel Editat Decembrie 20, 2024 de Craciun Link spre comentariu
Stefan Postat Decembrie 20, 2024 Partajează Postat Decembrie 20, 2024 Cu scuzele de rigoare mă simt nevoit să vin cu niște completări la afirmațiile lui @Craciun 1. Utilizarea suflantei pentru lipirea integratelor SMD, deși pare foarte simplă și la îndemână, este mult mai riscantă și dăunătoare componentelor fără o experiență în prealabil și nu permite greșeli majore ca în cazul letconului. 2. Aplicarea pastei de lipit trebuie făcută cu mare atenție și indemanare mai ales în cazul cablajelor lui @Blacksmith . În mod normal cantitatea corectă de pastă se aplică doar prin utilizarea șabloanelor (stencil), aceasta trebuie să fie de bună calitate și proaspătă. Da, probabil sună ciudat dar chiar dacă am ținut seringa cu paste de la TermoPasty la frigider aceasta s-a degradat rapid până la uscarea completă, in câteva săptămâni deja fluxul din pastă nu mai separa așa bine aliajul să-l ajute să migreze spre zonele de contact și procesul de lipire a devenit un calvar. Chiar sunt curios cum o să păstrați proaspătă, după desfacere, o cantitate mare de pastă pe care probabil nu o veți utiliza in următoarele 6 luni. 3. Un letcon la temperatura de 480°C nu este utilizat la electronică sau poate are senzorul defect / punctul de măsură în Honolulu. La astfel de temperaturi vârful se oxidează foarte repede și fluxul pe bază de rășini dispare instant. In cazurile uzuale pentru lipirea componentelor SMD, unde nu există plan de masă masiv, orice temperatură mai mare de 300-320°C arată o problemă la stație/letcon/vârf. Dacă acel letcon de la Gordak stă câteva zeci de minute la temperatura de 480°C sunt mai mult ca sigur că începe să se înmoaie mânerul și rezistența // vârful sa nu mai fie fix. @Blacksmith sa nu-ți pară rău după letcon că-i o porcărie sau cel puțin cu această impresie am rămas. Am de mult timp stație Gordak și sincer îți spun că am utilizat letconul doar din pură curiozitate de 2-3 ori, am folosit mult timp Pensolul deși aveam letconul de Gordak lângă. La muncă am găsit prin dulap un Gordak și la îmbinarea dintre rezistență și mâner era topit, meșterii l-au ținut la temperatura maximă. Link spre comentariu
cristi7521 Postat Decembrie 20, 2024 Partajează Postat Decembrie 20, 2024 @Blacksmith pentru dezlipire pini lipiti intre ei se foloseste tresa absorbanta iar pentru regenerare varf ai nevoie de activator. Se gasesc de vanzare la bazar (Materiale atelier serioase) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum