Dxxx Postat Luni la 12:42 Partajează Postat Luni la 12:42 Toate varfurile "normale" vin pre-cositorite, inclusiv la Gordak. Daca varful cu care vine initial letconul nici nu are zona de aderenta... adica este total cromat, atunci ala este doar demonstrativ, fludorul nu adera pe el, deci il poti folosi numai la topit/sudat plasticuri - multe au prima echipare de acest tip, dar cele originale Gordak pot sa fie si din cele "normale". De obicei este model I sau B. Cele normale vin precositorite, poti sa le folosesti direct... dar preferabil este ca initial sa le incarci cu fludor in exces (poti folosi sau nu ceva sacaz sau alt decapant) dupa care sa le stregi si esti gata de lucru. Eu nu am primit de la nimeni vreo justificare valida a umezirii materialului de curatire a varfului si sunt partizanul curatirii uscate... folosesc fasa de tifon. De asemenea numeni nu a adus vreun argument valabil prin care curatirea uscata sa fie inferioara celei umede. INSA nu ma intereseaza sa polemizez, petru ca am dovada ca este inutil. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Luni la 12:52 Autor Partajează Postat Luni la 12:52 (editat) @Dxxx Nici nu stii cat de mult apreciez comentariile tale (ca nu merge sa dai like la moderatori). Se vede ca ai studiat calumea ramura asta a electronicii si ca te pricepi... Nici eu vad ce ar cauta apa in electronice... Nu ma pricep, dar instinctul imi spune ca apa+cositor nu e ok. Deci varful este de cupru, in marea lui masa, da ? Apoi este cromat in partea de sus ca sa ramana fludorul pe varf ? Si atunci, varful cum este... este cupru simplu ? Nu se duce repede daca e doar cupru ? Editat Luni la 12:55 de Blacksmith Link spre comentariu
sesebe Postat Luni la 13:02 Partajează Postat Luni la 13:02 (editat) Merge la fel de bine si cu burete umed si cu burete uscat. Diferenta este ca daca folosesti burete special, mai ales daca este de calitate si unul de asta este destul de scump (20-35 lei), folosindu-l uscat se distruge foarte repede buretele (chiar in numai citeva luni daca este folosit intens). Daca il folosesti umed, un astfel de burete de calitate poate rezista cu performante bune mai multi ani. Legat de povestile cu microfisurile ce apar in cazul utilizarii umede, nu-ti fa probleme pt ca nu-s decit povesti urbane false. Explicatiile si demonstratiile sint simple dar nu-si au rostul acum si aici. Daca folosesti fasa de tifon poti sa o folosesti uscata pt ca-i ieftina si o schimbi repede fara costuri mari. Mie personal mi se pare ca buretele ud curata mai bine, posibil si din cauza vaporilor de apa ce apar si care indeparteaza mizeria. Legat de folosirea sacizului, eu nu mai folosesc de multi ani si am impus si la colegi sa nu mai foloseasca. Merge bine si cu saciz dar daca nu este curatat bine si apuca sa ramina pe virf se arde si distruge si virful in timp. Unde s-a ars sacizul pe firf nu mai umezeste cositorul. Pt curatare si cositorire virf folosesc doar fludor cu Pb de calitate din abundenta, iar in cazuri disperate folosesc pt curatare/reactivare un reactivator Weller, o cutiuta pe care o am de peste 10 ani. Editat Luni la 13:10 de sesebe 1 Link spre comentariu
dumitrumy Postat Luni la 13:12 Partajează Postat Luni la 13:12 (editat) Acum 47 minute, Blacksmith a spus: nu merge sa dai like la moderatori >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Iar pt. tine am altul, ti-am spus ca fludorul pe care il folosesti mi se pare de slaba calitate si nici nu mi-ai raspuns nici nu ai cerut si alte pareri: Editat Luni la 13:40 de dumitrumy Link spre comentariu
Blacksmith Postat Luni la 14:54 Autor Partajează Postat Luni la 14:54 Pai am crezut ca nu mai e cazul, pentru ca eu il folosesc de o viata si merge perfect... Plus ca mai am un prieten care foloseste tot Cynel si zice ca si lui ii place cum lipeste... Link spre comentariu
Stefan Postat Luni la 15:38 Partajează Postat Luni la 15:38 Cynel am avut pentru prima data, cu muuulti ani in urma, de la Mivarom. Eram sigur că o să fie o porcărie dar se pare ca m-am înșelat deoarece e chiar un fludor decent. @Blacksmith musai îți trebuie așa ceva. Link spre comentariu
Dxxx Postat Luni la 20:08 Partajează Postat Luni la 20:08 Pai daca apreciezi, citeste totusi topicele alea, ca pentru toti colegii le-am facut... Acolo vedeai care sunt straturile, inclusiv explicatii. Incerc sa iau cu paste/copy cate ceva: <<< 1. miezul de cupru face treaba serioasa, fiind responsabil de conductie si masa termica. Prin proprietati si disponibilitate/pret este cea mai buna alegere. 2. metalizarea de nichel are rol numai de "grund" - adica interfata cu cromarea. 3. stratul de crom nu este numai pentru aspect, dar si pentru protectie indelungata. Cromarea nu exista in zona varfului, pentru ca rolul esential al cromului este defapt de suprafata care nu permite aderenta fludorului (non-wettable). 4. stratul de fier realizeza insa cea mai mare "scamatorie". Pe de o parte este wettable, adica fludorul topit adera la el / pe de alta parte (...esentiala...) el nu se aliaza cu fludorul. Deci permite cositorirea, dar nu dispare prin aliere cu fludorul, asigurand viata lunga a varfului. (numerele 1-4 corespund unei poze pe care nu o mai pun, vezi episodul 2 unde ai si poza si textul integral) Multi vor zice ca numai cuprul conteaza, pentru un varf "bun", "varfuri de-alea bune, de cupru" etc. Dar... cuprul se aliaza cu fludorul, adica atomi de Cu pleaca spre fludor, cu doua efecte: - prin transferul de cupru modifica proprietatile aliajului de lipit. - varful constituit din Cu "se topeste" (corect = se consuma), deci varful se deterioreaza rapid. Daca ai un varf numai de cupru cu forma ascutita va trebui sa-l re-ascuti dupa aproape fiecare sesiune de lipit. Viata unui varf similar metalizat corect va fi de sute pana la zeci de mii de ori mai lunga. In plus, prin lipsa cromarii toata suprafata de cupru este wettable, adica picatura de fludor topit nu ramane pe varf, poate migra datorita tensiunii superficiale. >>> Cu letcoanele si cu ledurile ma ocup preponderent si de timp destul de lung, ceea ce justifica faptul ca am mai multa informatie, si probabil suficienta experienta... insa asta inseamna ca alte parti, de care ma ocupam mai demult, acum imi sunt relativ straine, si acolo nu as avea cine-stie-ce opinie pertinenta, sunt altii care navigheaza pe toate temele, eu nu am nici timp, nici interes. Despre Cynel am folosit o singura data, era cu Pb si eutectic si mi s-a parut foarte bun, dar nu garantez ca o singura perioada relativ scurta este relevanta. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Marți la 11:16 Autor Partajează Postat Marți la 11:16 Am lipit mosfeti din aia mici, SOT-23, cu pistolul cu ansa impamantata prin 100nF si fara sa comut pe piesa... si nu s-au mai ars ! Link spre comentariu
q_acdc Postat Marți la 13:03 Partajează Postat Marți la 13:03 Statia de lipit a sosit ?(am facut comanda in aceeasi zi si astazi a sosit ) Link spre comentariu
Blacksmith Postat Marți la 13:26 Autor Partajează Postat Marți la 13:26 Da, a sosit de ieri... I-am dat drumul, sa vad daca functioneaza, si e ok... De folosit nu am cum s-o folosesc acum, deoarece nu ma pricep. Trebuie intai sa fac un pic de practica pe niste placi stricate. E ca si la pilotii de avioane, iti trebuie un anumit nr de ore de practica, ca sa treci la traba pe bune... Ori, acum, nu am timp de asta... Link spre comentariu
Alic Postat Marți la 13:35 Partajează Postat Marți la 13:35 Mare brânză. Poate se umple de praf până renunți la prima iubire. Chestia e că și eu prefer RadioProgres la SMD ca-mi tremură mâna. Fiind mai greu și cu mânerul în altă poziție, mă sprijin mai bine pe masă. Na, ce sa-i faci, alcoolul în exces dăunează la lipitul componentelor smd. Link spre comentariu
q_acdc Postat Marți la 13:52 Partajează Postat Marți la 13:52 Am trecut pe vârfuri C245 și nu este mare brânză. (nu sunt mulțumit,ma așteptăm la un randament mult mai bun) Link spre comentariu
Dxxx Postat Marți la 14:21 Partajează Postat Marți la 14:21 Randament? Ce legatura are randamentul cu letcoanele? Apoi cartusele (cartridge) de orice tip au randament mai bun decat orice alt letcon... si in special cartusele JBC deoarece: 1. au gabarit mai mic, adica suprafata de contact cu mediul mai mica 2. materialele tijei au conductie termica foarte mica, putin din energie fuge spre tija. Si cum ai masurat tu randamentul? Daca vrei iti spun eu cum trebuie masurat. Poate chiar merita sa te intreb: ce inseamna la tine randament? In mare parte sunt convins ca nici macar nu te referi la randamentul letconului. Am un topic special dedicat pentru JBC245 si acolo veti vedea o droaie de probleme/dezavantaje pe care le-am listat, deci sub nici o forma nu sunt fanatic JBC. Insa randament mic nu este deloc pintre ele, iar randament ca marime - nu este deloc ceva semnificativ in caracterizarea unui letcon, nici macar pentru ecologisti... Link spre comentariu
modoran Postat Marți la 15:07 Partajează Postat Marți la 15:07 1 oră în urmă, q_acdc a spus: Am trecut pe vârfuri C245 și nu este mare brânză. (nu sunt mulțumit,ma așteptăm la un randament mult mai bun) poate ai trecut pe vreo copie nereusita chinezeasca dupa C245. Link spre comentariu
q_acdc Postat Marți la 15:35 Partajează Postat Marți la 15:35 Da ,am trecut la o copie chinezeasca , ma asteptam cand am un cablaj masa termica mai mare sa se simta o diferenta .( nu sa fiu nevoit sa ridic temp ) Se pare zd 912 FACE FATA CU BRIO . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum