Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcare baterie Li-ion, pentru incepatori


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 54
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Dar dioda lui tine doar 0.83A, adica nimic. Si se deschide la 1.2V ! Poate am rams eu in urma cu electronica, dar acolo nu ar trebui o dioda cu cea mai mica cadere de tensiune ?? Tensiunea ce cade pe dioda aia, nu se scade din tensiunea bateriei ? Daca din cei 3V ai bateriei (cand e mai goala), scad 1.2V, cu ce mai raman ? Alimentez circuitul la 1,8V ??

 

Sau "Forvard On Voltage: 1.2V" inseamna altceva decat caderea de tensiune pe dioda ?

Editat de Blacksmith
Link spre comentariu

Nu inteleg ce este asa greu!!!

NICIODATA, dar niciodata nu trece curent prin diode!

La buna functionare cele 2 MOS-uri sunt deschise in ambele situatii: incarcare-debitare curent. La orice defect un tranzistor se va bloca iar dioda lui nu va permite trecerea curentului prin cel ramas in conductie.

Nu exista decat 3 stari:

1) ok, conduc ambii

2) defect de tip supracurent (nu conteaza la incarcare sau descarcare) se ia comanda tranz. A

3)defect de tensiune (se ating 4,3V la incarcare sau 3V la descarcare) se ia comanda tranz B

Sau poate pe diagonala, supracurent la incarcare = subtensiune si supracurent la descarcare cu atingere 4,3V. (nu stau sa bricolez). Important ca la cele 4 situatii de alarma sa se blocheze tranzistorul care prin blocare este in serie cu dioda celuilalt in polarizare inversa. Ca degeaba blochez un tranz. daca dioda lui preia functia dar cu cadere mai mare de tensiune.

E ca tabelele de adevar de la digitale.

Editat de dumitrumy
greseli scriere
Link spre comentariu
1 oră în urmă, Stefan a spus:

Domnul utilizator @silmicii văd că nu sesizați de fapt care-i greșeala (vă legați degeaba de diodă) si oricum în nici un 18650 nu am găsit IRFZ44N (daca încăpea în toată celula) ci mai degrabă FS8205 sau similare.

Eu am raspuns punctual la o chestie teoretica legata de dioda interna a unui mos- fet.Nu stiu ce contin acumulatorii li- ion si nici nu prea ma intereseaza pt ca nu ma ocup cu show- uri de artificii si nu am extinctor in casa.Altfel nu inteleg ce doriti de la mine.

 

Acum 51 minute, Blacksmith a spus:

Dar dioda lui tine doar 0.83A, adica nimic. Si se deschide la 1.2V ! Poate am rams eu in urma cu electronica, dar acolo nu ar trebui o dioda cu cea mai mica cadere de tensiune ?? Tensiunea ce cade pe dioda aia, nu se scade din tensiunea bateriei ? Daca din cei 3V ai bateriei (cand e mai goala), scad 1.2V, cu ce mai raman ? Alimentez circuitul la 1,8V ??

Ala este curentul de functionare in regim  continuu, nu in impulsuri care e cam de 4 ori mai mare si nu mai e chiar nimic, dar se pare din ce zice domnul @ dumitru ca nici nu conteaza.Nu am analizat schema in profunzime niciodata, dar @ dumy m-a pus cu burta pe carte. Dealtfel, odata ce se produc si vand tranzistori gata configurati in serie asa cum ii vezi, inseamna ca functioneaza exact asa.

Editat de silmicii
Link spre comentariu

Dupa cum spune si Miticamy, un tranzistor MOS-FET (vertical nu lateral) cind are tensiunea de comanda G-S ZERO volti conduce intr-o singura directie din cauza diodei parazite (curent comparativ cu cel nominal fiindca este folosit tot canalul) iar daca este comandat corect pt a fi in saturatie conduce in ambele directii cu o cadere de tensiune D-S egala cu I * Rds-on.

Pe acest principiu sint folosite tranzistoarele MOS-FET la O-Ring diode sau ideal diode.

Link spre comentariu

Nu se cheamă saturație regiunea aia ci ohmică sau liniară, pe dos ca la bipolare. Știu că e contraintuitiv pentru cei obișnuiți cu bipolarele (inclusiv pentru mine) dar asta e. 

Îi zice ohmică sau liniară pentru că se respectă legea lui Ohm (ce ai scris tu mai sus) iar regiunea de saturație este când canalul este saturat adică, la o UGS dată, curentul nu mai crește cu creșterea UDS. Mă rog, crește foarte puțin.

În această regiune de saturație se folosește FET-ul ca amplificator curentul de drenă fiind (aproape) în exclusivitate controlat de UGS.

Link spre comentariu
Acum 22 ore, silmicii a spus:

 

Dl. @silmicii ca sa nu zapacim telespectatorii, tehnica actuala de larg consum foloseste tehnologia CC-CV pentru incarcarea acumulatorilor de tipul li-ion. Ceea ce ai postat dumneata mai sus sunt e alta tehnologie pe care eu sincer nu am vazut-o implementata pana acum in nici un incarcator.

Link spre comentariu
Acum 23 ore, silmicii a spus:

Interesante link-urile dar din pacate nu am timp si interes sa le studiez amanuntit.

Asa cum s-a spus mai sus, incarcarea in impulsuri este un caz relativ izolat si nu se poate aplica la sistemele de stocare energie din solar si/sau eolian (etc). La sistemele de stocare energie solara si eoliana incarcarea se face proponderent in regim CC-CV din considerente practice, de cost si disponibilitate pt ca vrei sa stochezi toata energia disponibila cit mai repede si complet (pina se atinge incarcarea completa). 

Incarcarea in impulsuri a fost dezvoltata si analizata odata cu acumulatorii Ni-CD si Ni-Mh si asigura reducerea efectului de memorie la aceti acumulatori. Nu stiam ca ar aduce avantage practice si la acumulatorii bazati pe Litiu dar oricum poate fi aplicata pe scara larga doar la incarcarea acumulatorilor din masini la statiile de incarcare rapida.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, sesebe a spus:

Interesante link-urile dar din pacate nu am timp si interes sa le studiez amanuntit.

Asa cum s-a spus mai sus, incarcarea in impulsuri este un caz relativ izolat si nu se poate aplica la sistemele de stocare energie din solar si/sau eolian (etc). La sistemele de stocare energie solara si eoliana incarcarea se face proponderent in regim CC-CV din considerente practice, de cost si disponibilitate pt ca vrei sa stochezi toata energia disponibila cit mai repede si complet (pina se atinge incarcarea completa). 

Incarcarea in impulsuri a fost dezvoltata si analizata odata cu acumulatorii Ni-CD si Ni-Mh si asigura reducerea efectului de memorie la aceti acumulatori. Nu stiam ca ar aduce avantage practice si la acumulatorii bazati pe Litiu dar oricum poate fi aplicata pe scara larga doar la incarcarea acumulatorilor din masini la statiile de incarcare rapida.

Incarcarea in impulsuri se folosea inca din anii 30 odata cu introducerea alternatorului in incarcarea bateriilor automobilelor, apoi in anii  60 incepea a fi folosit cu oscilatoare mai complicate pt prevenirea sulfatarii acumulatorilor cu plumb la incarcarea stationara. Unii pretindeau ca ii desulfateaza pe cei sulfatati...din putinele mele incercari de acum 20 de ani nu am putut dovedi si asta.Principiul preventiei acumularii de gaze care distrug acumulatorii e o chestie de chimie simpla care se poate aplica practic oricarui proces electrolitic din aproape orice fel de baterie.Cum bateriile li- fe- po nu sunt folosite pe scara larga de prea multa vreme e normal ca studiul fenomenului in cazul lor sa fie mai recent, dar tehnica in impulsuri  e favorizata de  tehnologia moderna si e si mai eficienta si cum e dovedit acum ca in climate reci accelereaza si incarcarea, o aplicatie evidenta fiind incarcarea bateriilor auto EV  pe timp de iarna pt a ocoli consumul de energie suplimentara pt incalzirea bateriilor, cred ca tehnologia va lua amploare si in domeniul Li- fe- po.

Acum 1 oră, 22euu a spus:

 

Dl. @silmicii ca sa nu zapacim telespectatorii, tehnica actuala de larg consum foloseste tehnologia CC-CV pentru incarcarea acumulatorilor de tipul li-ion. Ceea ce ai postat dumneata mai sus sunt e alta tehnologie pe care eu sincer nu am vazut-o implementata pana acum in nici un incarcator.

inca...

Editat de silmicii
Link spre comentariu

Bateriile nu-s prea ieftine ca sa nu le iei in considerare viata plus ca se ascute razboiul SUA - CHINA si CATL- ul s-ar putea sa devina suficient de scumpi incat americanij sa ramana complet pe baterii cu plumb.Parcurile eoliene si fotovoltaice nu au nevoie de baterii cu litiu ca nu pleaca nicaieri.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări