Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Invertor Lenze


Postări Recomandate

Salutare, am intrat în posesia unui invertor modelul din poze. Cred ca mai corect ar fi fost convertor, dar asa scrie pe eticheta. 

IMG-20241030-122853-edit-2753938251030.j

 

IMG_20241031_083237.jpg

 

Nu cred ca îl voi folosi acasă, pt că nu am trifazat. Am încercat să-l pornesc la serviciu, cu sarcină un motor de 1kw.  Cred ca îmi scapă ceva, pt că nu reușesc să dau start. Experiența mea cu astfel de jucării tinde spre zero, de asta am și postat aici. Deci conform schemei, intrarea am realizat-o pe pinii L1, L2, L3 și împământare. Motorul cuplat la U, V, W și împământare. În prima faza apare pe afișaj OFF. După straparea bornei 20 cu 28, apare mesajul OC2, care se automentine până la următoarea comandă. Dacă strapez 20 cu E1, E2, E3 rămâne pe OFF. Din potențiometrul de 5k cuplat la bornele 7, 8,9 nu simte nimic. Apăsând tasta enter de pe panou se schimba indicația, o pot modifica din săgeți, dar cu nici un efect. Întrebarea mea era pt cei care au mai multa experiență în domeniu, ce pot sau ce trebuie să fac, ca să pot comanda manual motorul. 

 

IMG-20241031-094646-edit-29855314693556.

 

IMG_20241031_085316.jpg

 

IMG_20241031_085323.jpg

 

IMG_20241031_085337.jpg

Am uitat să menționez că pe pinul 9 am 9,4V și pe 20 am 12, 6V. 

Pt bornele 71,72 îmi spune ca sunt de intrare RS-485, serial comunication input. Ii pot simula un regim de lucru manual, sau trebuie asociat cu alt bloc electronic? 

La ce folosește piesa albastră de pe panou, notata cu EPM? 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Aveti un mesaj de eroare, OCC2 indica scurt-circuit intre o iesire de motor si masa, posibil ca modulul IGBT sa aiba un transistor defect, masurati rezistenta intre iesirile UVW si masa cu motorul deconectat. Ca sa-l porniti trebuie activata comanda Start: strap intre 20 si 28, puneti potentiometrul la mijlocul cursei si ar trebui sa functioneze cu rotirea motorului anti-orar, sensul se schimba cu strap intre 20 si E2

Link spre comentariu
Acum 2 ore, techs a spus:

posibil ca modulul IGBT sa aiba un transistor defect, masurati rezistenta intre iesirile UVW si masa cu motorul deconectat

Asta o sa fac prima dată mâine dimineață. Mulțumesc. 

Citat

Se poate folosi, cititi aici

Am gasit aseara o varianta de carte tehnica, aproape identica cu cea din adresa de mai sus, dupa care am facut montajul si probele de dimineata. Inclin sa cred ca are ceva probleme, pt ca am trecut prin diverse etape, pana am postat aici, crezand ca imi scapa ceva.

In varianta de mai sus schema nu cuprinde bornele 71,72 de ex, însă am văzut la o prima privire ca sunt alte informații pe care le conține și nu le are varianta mea. 

IMG-20241031-200512-edit-47003180956494.

Link spre comentariu
Acum 14 ore, techs a spus:

masurati rezistenta intre iesirile UVW si masa cu motorul deconectat. 

Infinit, pe domeniul dioda, ohmetru și x1000 cu analogic.  Nu este scurt între nicio ieșire și masă. M-aș fi bucurat să fie, măcar știam pe ce drum apuc. 

Link spre comentariu

Ce putere si ce conexiune are motorul pe care s-a testat? Era in gol sau avea sarcina?

Daca timpul de acceleratie e setat prea mic, eroare e normala.

Daca parametrii motorului nu sunt setati corect, ar putea conduce la aceeasi eroare.

Testati fara motor, daca eroarea se mentine e o problema interna.

Link spre comentariu

Motor de 1kw, de fapt 0,75kw acum ca m-am uitat mai bine, conexiune în triunghi, cablu 4x4mmp de 2m lungime. Despre setări numai de bine, încă nu știu unde și ce sa modific. Și în gol, același mesaj pe afișaj. Sigur are nervii încrucișati. 

Link spre comentariu

Daca apare mesajul OC2 si fara motor conectat este foarte posibil ca invertorul sa fie defect.

Puteti incerca depanarea, in  general se defecteaza componentele de putere, usor de diagnosticat.

 

Pentru setare vedeti manualul trimis de  @mcxc, la cap. 4.3 aveti lista de parametrii, apasati Enter si din sageti navigati la parametrul pe care doriti sa-l reglati.

De ex. timpul de accelerare si cel de decelerare este reprezentat de C12 si C13, default este 5s.

Timpi mai mici, care pot fi si sub 1 s  se pot regla la motoare speciale, care nu sunt in sarcina si trebuie sa intre in regimul de lucru rapid sau sa se opreasca rapid ( de ex. la CNC-uri) , acest regim solicita motorul si invertorul.

Timpii mari se folosesc la motoare care trebuie sa porneasca cu o sarcina mare deja cuplata.

Relatia dintre tensiunea, curentul si frecventa aplicata motorului este gestionata de invertor.

 

Pentru motorul dvs puteti merge cu setarile default, cele din prima coloana.

Link spre comentariu
Acum 4 ore, techs a spus:

Puteti incerca depanarea, in  general se defecteaza componentele de putere, usor de diagnosticat.

Il am de cativa ani, si acum ca m-am apucat sa rascolesc si sa mai dau din ele, am gasit si invertorul asta. Era la un utilaj care a fost casat. Era controlat de un alt panou care stabilea timpii de actionare si de pauza, precum si sensul pe perioade de 3...5 zile. Ma gandeam ca nu poate lucra independent, dar se pare ca are totusi ceva defect. Daca era totul in regula, gandesc trebuia sa smuceasca putin de motor, macar de pofta, si pe urma se impuneau setari. O sa-mi bag putin nasul in el, dar cel mai probabil il voi lasa asa cum e, pt ca experienta mea in depanare astfel de scule  tinde spre zero. Multumesc pt ajutor, cand am noutati, revin.

Link spre comentariu

Setarile implicite pot sa nu corespunda cu modul de comanda folosit in testare...

Conditiile din manual.

Daca are sau nu drive enable / daca se poate selecta si e sunt selectate corect modalitatea de comanda (de la terminale / din taste / prin ceva canal de comunicatie), respectiv modalitatea de trimitere a frecventei dorite (aceleasi optiuni ca si comanda).

In cazul comenzilor de la terminale, daca are tensiunea corecta, daca sunt conexiunile corecte in functie de modul de comanda (pnp sau npn - daca este selectabil).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări