iuli09 Postat Marți la 14:03 Partajează Postat Marți la 14:03 Salutare , am dat peste un motor trifazic conectat la un comutator manual stea-triunghi care insa functiona doar in stea : cand comutatorul il trecea in triunghi , in cateva secunde decupla siguranta . Am masurat tensiunea pe fiecare bobina si aveam 230 volti in stea si 400 volti in triunghi deci intrerupatorul este conectat corect . Am verificat rezistenta bobinelor si totul este in regula. Dupa aceste verificari am presupus ca motorul are o problema de izolatie si proprietarul l-a trimis la un atelier de bobinaj pentru reparatie . Insa aici bobinatorul dupa ce l-a verificat mi-a spus ca acest tip de motor nu poate functiona decat in stea , pentru ca asa este bobinat : in stea . In doza de conexiuni am totusi sase suruburi corespunzatoare capetelor celor trei infasurari . Ce inseamna asadar ca motorul este bobinat in stea ? Daca eu am acces la capetele bobinelor de ce nu pot sa conectez acest motor si in triunghi ? Desi nu se vede mare lucru atasez si fotografia placutei motorului . Link spre comentariu
franzm Postat Marți la 14:35 Partajează Postat Marți la 14:35 (editat) Nu se vede mai bine daca stergeti oleaca placuta? Stiti cumva, cât de tare se încalzea în stea si daca se supraîncalzea dupa conectarea în triunghi? Posibil ca bobinajul sa fi fost dimensionat pentru 230V si atunci nu poate fi folosit în triunghi la 400V. Pentru a functiona în triunghi la 400V, cele trei înfasurari se dimensioneaza fiecare pentru 400V. Din ceea ce relatati (siguranta decupleaza dupa ceva timp, adica termic) asta pare a fi situatia. Editat Marți la 14:42 de franzm Link spre comentariu
flomar60 Postat Marți la 15:08 Partajează Postat Marți la 15:08 Pe plăcuță se vede notația 230/400V. triunghi/stea ....deci , în triunghi nu poate funcționa decât la 230V trifazat iar în stea la 400V trifazat... Link spre comentariu
iuli09 Postat Marți la 17:09 Autor Partajează Postat Marți la 17:09 Conectat in stea motorul nu se incalzeste ; la conectarea in triunghi zicea bobinatorul ca "trage" in jur de 100 amperi deci presupun ca daca n-ar decupla siguranta s-ar incalzi serios . Care ar fi ideea sa functioneze in triunghi la 230V , de unde asemenea tensiune ? Sa fie adus de prin America ? Atunci n-ar avea sens tensiune de 400V pentru conexiunea in stea ... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Marți la 17:29 Partajează Postat Marți la 17:29 Domnule, este ceva normal la motoarele electrice trifazice, este cel mai economic mod de bobinare. La ce este util, extrem de simplu, se poate folosi extrem de usor la un VFD alimentat monofazat la 230Vac, ala scoate 3 faza la 230Vac asa ca il legati in triunghi si merge la aceeasi putere ca si la 400Vac trifazat. Link spre comentariu
flomar60 Postat Marți la 17:38 Partajează Postat Marți la 17:38 Există sisteme trifazate la 230v...de exemplu generatoarele care acționează aripile de udare la sistemele de irigații....nu văd cum ați ajuns la concluzia că nu are sens conexiunea stea la 400v....!?...sunt sute de mii de motoare care funcționează astfel....ca un motor să funcționeze corect în triunghi la 400v este nevoie să fie bobinat special pentru această conexiune și tensiune sau similar motorului dvs să fie bobinat 400/660v triunghi/stea ... Link spre comentariu
wally_gatter Postat Marți la 17:54 Partajează Postat Marți la 17:54 Nu stiu de ce am eu o banuiala ca bobinele nu sunt sincronizate ca sens, una parca ar fi legata invers si asta duce la supraincalzire si face ca siguranta sa decupleze.. dupa marcajele de pe placuta e un motor care functioneaza atat in stea cat si in triunghi. Link spre comentariu
iuli09 Postat Marți la 17:58 Autor Partajează Postat Marți la 17:58 (editat) Spuneam ca nu are sens conexiunea stea la 400V in ideea in care ar fi fost adus de prin America si atunci ar fi facut triunghiul la 230V dar steaua ar fi trebuit sa fie la 120V . Inteleg ca nu e cazul . Multumesc pentru ajutor. Nu este total exclus ca una dintre bobine sa franeze ; eu am masurat tensiunile in doza de legaturi a motorului dupa ce am identificat capetele bobinelor si pentru ca am gasit tensiunile pe care le asteptam am presupus ca legaturile sunt corecte dar acum daca ma gandesc este posibil ca bobinele sa nu fie sincronizate . Totusi motorul a fost trimis la un atelier de reparatii si verdictul a fost ca motorul nu poate fi alimentat decat in stea si eram curios sa stiu de ce nu se poate lega si in triunghi . Editat Marți la 18:08 de iuli09 Link spre comentariu
wally_gatter Postat 23 ore în urmă Partajează Postat 23 ore în urmă pai si care este motivul? ce motiv au pus bobinatorii? Link spre comentariu
iop95 Postat 23 ore în urmă Partajează Postat 23 ore în urmă (editat) Bobinele nu sunt sincronizate... asta ce mai e?! Motorul este proiectat pentru a functiona la 3x400V in stea si la 3x230V (230V de pe placuta se refera la sistem trifazat 3x230V nu monofazat ce stie toata lumea de acasa...) in triunghi. "Meseriasul" de la atelier ar fi trebuit sa stie si sa spuna ca NU se poate conecta motorul in triunghi la 400V... pentru ca se poate distruge rapid. La acest motor, conexiunea in triunghi se poate folosi pe sisteme de alimentare 3x230V cum a fost amintit si mai sus: generator trifazat cu iesire 3x230V/50Hz sau convertizor de frecventa cu alimentare 1x230V si iesire 3x230V. Editat 23 ore în urmă de iop95 Link spre comentariu
flomar60 Postat 22 ore în urmă Partajează Postat 22 ore în urmă Acum 10 minute, iop95 a spus: Bobinele nu sunt sincronizate... asta ce mai e? Cred că se referă la fazarea celor 3 bobine.... dacă nu sunt începuturile de o parte și sfârșiturile de cealaltă parte iar una dintre bobine este conectată invers, motorul pornește cu turație mică și ia curent mare....asta se întâmplă indiferent de conexiune,stea sau triunghi.... Link spre comentariu
deo Postat 20 ore în urmă Partajează Postat 20 ore în urmă Merge si monofazic la 230v in triunghi trebuie un condensator si pornire la sfoara iar in unele cazuri poate trebuie luat un span din rotor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum