Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor bobinat in stea


Postări Recomandate

Salutare , 

 

am dat peste un motor trifazic conectat la un comutator manual stea-triunghi care insa functiona doar in stea : cand comutatorul il trecea in triunghi , in cateva secunde decupla siguranta . Am masurat tensiunea pe fiecare bobina si aveam 230 volti in stea si 400 volti in triunghi deci intrerupatorul este conectat corect . Am verificat rezistenta bobinelor si totul este in regula. Dupa aceste verificari am presupus ca motorul are o problema de izolatie si proprietarul l-a trimis la un atelier de bobinaj pentru reparatie .

Insa aici bobinatorul dupa ce l-a verificat mi-a spus ca acest tip de motor nu poate functiona decat in stea , pentru ca asa este bobinat : in stea . In doza de conexiuni am totusi sase suruburi corespunzatoare capetelor celor trei infasurari .

Ce inseamna asadar ca motorul este bobinat in stea ? Daca eu am acces la capetele bobinelor de ce nu pot sa conectez acest motor si in triunghi ?

Desi nu se vede mare lucru atasez si fotografia placutei motorului .

 

 

 

 

 

WhatsApp Image 2024-10-29 at 15.50.16.jpeg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Nu se vede mai bine daca stergeti oleaca placuta?

Stiti cumva, cât de tare se încalzea în stea si daca se supraîncalzea dupa conectarea în triunghi?

Posibil ca bobinajul sa fi fost dimensionat pentru 230V si atunci nu poate fi folosit în triunghi la 400V.

Pentru a functiona în triunghi la 400V, cele trei înfasurari se dimensioneaza fiecare pentru 400V.

Din ceea ce relatati (siguranta decupleaza dupa ceva timp, adica termic) asta pare a fi situatia.

Editat de franzm
Link spre comentariu

Conectat in stea motorul nu se incalzeste ; la conectarea in triunghi zicea bobinatorul ca "trage" in jur de 100 amperi deci presupun ca daca n-ar decupla siguranta s-ar incalzi serios .

 

Care ar fi ideea sa functioneze in triunghi la 230V , de unde asemenea tensiune ? Sa fie adus de prin America ? Atunci n-ar avea sens tensiune de 400V pentru conexiunea in stea ...

Link spre comentariu

Domnule, este ceva normal la motoarele electrice trifazice, este cel mai economic mod de bobinare.

La ce este util, extrem de simplu, se poate folosi extrem de usor la un VFD alimentat monofazat la 230Vac, ala scoate 3 faza la 230Vac asa ca il legati in triunghi si merge la aceeasi putere ca si la 400Vac trifazat.

Link spre comentariu

Există sisteme trifazate la 230v...de exemplu generatoarele care acționează aripile de udare la sistemele de irigații....nu văd cum ați ajuns la concluzia că nu are sens conexiunea stea la 400v....!?...sunt sute de mii de motoare care funcționează astfel....ca un motor să funcționeze corect în triunghi la 400v este nevoie să fie bobinat special pentru această conexiune și tensiune sau similar motorului dvs să fie bobinat 400/660v triunghi/stea ...

Link spre comentariu

Spuneam  ca nu are sens conexiunea stea la 400V in ideea in care ar fi fost adus de prin America si atunci ar fi facut triunghiul la 230V dar steaua ar fi trebuit sa fie la 120V . Inteleg ca nu e cazul .

Multumesc pentru ajutor. 

 

 

Nu este total exclus ca una dintre bobine sa franeze ; eu am masurat tensiunile in doza de legaturi a motorului dupa ce am identificat capetele bobinelor si pentru ca am gasit tensiunile pe care le asteptam am presupus ca legaturile sunt corecte dar acum daca ma gandesc este posibil ca bobinele sa nu fie sincronizate .

Totusi motorul a fost trimis la un atelier de reparatii si verdictul a fost ca motorul nu poate fi alimentat decat in stea si eram curios sa stiu de ce nu se poate lega si in triunghi .

Editat de iuli09
Link spre comentariu

Bobinele nu sunt sincronizate... asta ce mai e?!

 

Motorul este proiectat pentru a functiona la 3x400V in stea si la 3x230V (230V de pe placuta se refera la sistem trifazat 3x230V nu monofazat ce stie toata lumea de acasa...) in triunghi.

"Meseriasul" de la atelier ar fi trebuit sa stie si sa spuna ca NU se poate conecta motorul in triunghi la 400V... pentru ca se poate distruge rapid.

La acest motor, conexiunea in triunghi se poate folosi pe sisteme de alimentare 3x230V cum a fost amintit si mai sus: generator trifazat cu iesire 3x230V/50Hz sau convertizor de frecventa cu alimentare 1x230V si iesire 3x230V.

Editat de iop95
Link spre comentariu
Acum 10 minute, iop95 a spus:

Bobinele nu sunt sincronizate... asta ce mai e?

Cred că se referă la fazarea celor 3 bobine.... dacă nu sunt începuturile de o parte și sfârșiturile de cealaltă parte iar una dintre bobine este conectată invers, motorul pornește cu turație mică și ia curent mare....asta se întâmplă indiferent de conexiune,stea sau triunghi....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări