Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Punte redresoare


bloower

Postări Recomandate

Bună seara. Doresc să știu dacă o punte redresoare poate influența căderea unui intrerupator automat. 

Problema persista la o automatizare a unui clopot.

Exclus circuitele, toate verificate.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bloower

    7

  • Stefan

    2

  • validae

    2

  • pop_ady44

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Nu. 

Pentru un răspuns mai detaliat sunt necesare mai multe detalii din partea Dvs.

Ce fel de întrerupător automat? (magnetotermic la curentul de ... si curba x, cu sau fără protector la curent diferențial de tip ...)

Acesta declanșează instantaneu la cuplare sau după un timp? 

Puntea redresoare este unde în circuit? Exista posibilitatea de măsurare a curentului maxim absorbit la cuplare pentru a vedea dacă necesită PTC? sau acesta exista deja? s.a.m.d

Link spre comentariu
Acum 5 ore, Stefan a spus:

Nu. 

Pentru un răspuns mai detaliat sunt necesare mai multe detalii din partea Dvs.

Ce fel de întrerupător automat? (magnetotermic la curentul de ... si curba x, cu sau fără protector la curent diferențial de tip ...)

Acesta declanșează instantaneu la cuplare sau după un timp? 

Puntea redresoare este unde în circuit? Exista posibilitatea de măsurare a curentului maxim absorbit la cuplare pentru a vedea dacă necesită PTC? sau acesta exista deja? s.a.m.d

Intrerupatorul este unul automat normal, diferențial de 30mA.

Cade la o secunda dupa ce este actionat butonul de la telecomandă, sau dacă este pornit de pe telefon, sau de la buton.

Se aude releul din poza de mai jos cum cuplează și cade Intrerupatorul. 

Puntea este sub releu. 

Este automatizat de 5 ani, nu au fost probleme pana de curând. 

Cel care a făcut automatizarea zice ca e o problemă electrică, nu electronică. 

 

IMG-20240919-WA0004.jpg

Editat de bloower
Link spre comentariu

Daca aveti diferential si decupleaza el, probabil motorul sa fie cu pierdere la” masa”impamntare.

Si eu am facut niste automatizari de clopote dar nu vad de ce trebuie punte redresoare .

Ce ”piesa ”are nevoie de tensiune redresata?

Link spre comentariu

Habar nu am ce este acolo și ce se alimentează prin respectiva punte montată pe "radiator", puteți încerca să ridicați alimentare cu puntea deconectată. Cuplarea contactorului se poate face manual (se apasă pârghia) cu precauție pentru a nu avaria altceva. Testul acesta îl faceți pentru a vedea dacă protecția mai deconectează și pentru a elimina puntea din discuție, așa cum a spus @pop_ady44 există posibilitatea declanșării la curent reziduale și din acest motiv am insistat cu cererea detaliilor suplimentare.

Dacă aveți un multimetru care poate măsura diode (căderi de tensiune pe joncțiune) atunci puteți măsură destul de ușor și puntea redresoare. În cazul în care vă este că încurcați ceva puteți nota firele, după deconectați papucii de la punte și procesați ca in clipul de mai jos al colegului @fritz_vali

Și în cazul punții Dvs există notate bornele pe laterală.

Link spre comentariu
Acum 13 ore, pop_ady44 a spus:

Daca aveti diferential si decupleaza el, probabil motorul sa fie cu pierdere la” masa”impamntare.

Si eu am facut niste automatizari de clopote dar nu vad de ce trebuie punte redresoare .

Ce ”piesa ”are nevoie de tensiune redresata?

Nu știu care piesa are nevoie de redresare. Nu are motor, e pe baza electro-magnetica.

Are o bobina.

Sus la clopot are un releu si o bila măricică.

Link spre comentariu

Deci sa inteleg ca este cu actionare electromagnetică.

Si acolo poti avea pierderi prin izolatie ,ca doar nu e piesa ideala .

Daca nu e secret de stat ceva poze cu sistemul de actionare 

Link spre comentariu

poate e strapunsa  o dioda din punte , am mai intalnit la clopote electromagnetice , sau cum s-a scris anterior defecte de izolatie pe bobinajul solenoidului. Eu as separa mai intai circuitul dupa punte si as cupla comanda numai cu puntea in circuit . Daca cade siguranta ,puntea e defecta , daca nu circuitul dupa . Pentru mine ar fi interesant o poza  cu comanda ( bila cu releu ) , daca se poate

Editat de Seppy
Link spre comentariu

Imi imaginez un solenoid (bobină tubulară fără miez)ușor înclinat în care se află o bilă la partea inferioară.Când dai un impuls de curent continuu bobinei, bila e atrasă rapid către capătul superior și lovește clopotul, revenind sub acțiunea gravitației în poziția inițială....

Alta variantă implică un releu cu contactele electrice eliminate, iar lamela mobilă acționează o bilă ce lovește clopotul.Probabil autorul a folosit această variantă..

Marea problemă la astfel de bobine e tensiunea de autoinducție, care o poate depăși cu mult pe cea de alimentare.

Presupunând că aplici bobinei circa 325V rezultați prin redresarea tensiunii de rețea, la întreruperea alimentării, bobina poate genera ușor peste 1000V.

Asta tinde să străpungă o izolație precară sau ușor umezită.....

Link spre comentariu

O sa încerc mâine sa fac câteva poze cu tot sistemul din exterior. 

Dacă ajuta aceasta poza momentan. 

Este bobina prin care trece un miez de fier de 20 diametrul la la care este atașată funia clopotului în caz ca nu este curent sau se defectează. 

IMG-20240919-WA0001.jpg

Editat de bloower
Link spre comentariu

Pana la urma ai determinat daca-i problema de izolatie ( actioneaza partea diferentiala ), e scurtcircuit/suprasarcina sau e siguranta defecta ?  Astea trebuiau testate pana acum.

Link spre comentariu

interesant sistemul de comutare cu bila , cum e actionat de clopot , e montat pe axul lui ? Ati incercat separarea circuitului bobinei ?

Link spre comentariu
Acum 5 ore, Seppy a spus:

interesant sistemul de comutare cu bila , cum e actionat de clopot , e montat pe axul lui ? Ati incercat separarea circuitului bobinei ?

Este montat deasupra axului.

Nu am încercat sa separ circuitul.

Cerusem cuiva sa cumpere o punte ca nu e o avere, dar a venit târziu și fără punte. 

 

Acum 9 ore, modoran a spus:

Pana la urma ai determinat daca-i problema de izolatie ( actioneaza partea diferentiala ), e scurtcircuit/suprasarcina sau e siguranta defecta ?  Astea trebuiau testate pana acum.

Prima data cădea siguranta de pe stâlp (diferentiala trifazica). 

Cea veche era de 800 mA.

Au schimbat-o cu alta cei de la intervenție cu una de 100 mA.

La cea veche s-a văzut ca era ars/topit la un contact și am sperat că de acolo o să fie problema.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări