Dxxx Postat Octombrie 20 Partajează Postat Octombrie 20 @icar - ca orice scula este de lipit + dezlipit. Deci poti sa si lipesti cu aerul cald, spre exemplu folosind pasta de fludor. In unele cazuri protejezi fie piesa de lipit, dar mai ales piesele adicente cu ecrane care sa devieze suficient fluxul de aer incat sa nu degradeze piesa protejata. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 20 Partajează Postat Octombrie 20 Folia adeziva de Al permite realizarea unui ecran bun. Colegul cred ca i-a gasit la suflanta si alta intrebuintare fiind aeromodelist... Link spre comentariu
icar Postat Octombrie 21 Autor Partajează Postat Octombrie 21 (editat) @Marele Savant, ai uitat de uleiul de șarpe! @Dxxx, multunesc pentru detalii. Încă nu am avut timp de experiente, dar o sa scriu aici primele impresii. @Ion_Bumbu, la asa ceva ma gândeam și eu, eventual un ecran din tabla de aluminiu, de la o cutie de bere. Editat Octombrie 21 de icar Link spre comentariu
icar Postat Marți la 07:58 Autor Partajează Postat Marți la 07:58 Sa fie asta originalul: https://www.aliexpress.com/item/1005007445202773.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailTopMoreOtherSeller.11.6558rnUlrnUlgD&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40000.327270.0&scm_id=1007.40000.327270.0&scm-url=1007.40000.327270.0&pvid=977a9cca-f5d8-4634-8337-492aee36fc61&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40000.327270.0,pvid:977a9cca-f5d8-4634-8337-492aee36fc61,tpp_buckets:668%232846%238112%231997&pdp_npi=4%40dis!RON!726.11!209.06!!!1103.51!317.72!%40210385a817301885006622622e8da4!12000040780638381!rec!RO!!ABX&utparam-url=scene%3ApcDetailTopMoreOtherSeller|query_from%3A Link spre comentariu
BRANCA Postat Marți la 11:06 Partajează Postat Marți la 11:06 Icar.De regulă stațiile astea au probleme cu puterile declarate,în sensul că sunt,real,mai mici. Apoi au probleme cu vârfurile,fie în sensul că nu sunt executate din materiale corespunzătoare,fie au abateri mari la diametrul interior.Dacă acesta e mărit transferul de căldură şi sensibilitatea traductorului de temperatură sunt afectate. Sunt pe net exemple cu vârfurile clonă Hakko,gen pt statii 936,938, ş.a,care au probleme,dar lucrează bine cu vârfuri originale Hakko. Posibil,de ex,ca vârfurile Atten să fie mai bine realizate decât celelalte clone chinezeşti... Link spre comentariu
Spitfire Postat Marți la 12:10 Partajează Postat Marți la 12:10 (editat) Eu sunt foarte multumit de Gordak 938A, pentru plantare e ideala, avand varfuri precum C2/C1, ceea ce Weller sau Zhong Di nu are(ma rog, ZD-urile au o caricatura tesita, dar departe de varful C2). Plus conector GX16 cu 5 pini, nu mufa DIN, cum au chiar si unele Weller din segmentul hobby, la un pret de 4-5x mai mare.Mufa DIN nu e pentru curenti de 2-3A... Nu mai vorbim de pret...letcon de 60W reali la 39 de lei, statie la 230 lei, varfuri la 10 lei/buc. Editat Marți la 12:13 de Spitfire Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Marți la 14:08 Partajează Postat Marți la 14:08 (editat) Acum 3 ore, BRANCA a spus: Icar.De regulă stațiile astea au probleme cu puterile declarate,în sensul că sunt,real,mai mici. La aparatele de sudura o fi, da si la astea? Pina la urma daca-i 50W in loc de 60W probabil nu prea simti la lipit, dureaza foarte putin mai mult la o lipitura mare, la cele uzuale de pe PCB putine sanse s-o simti. Editat Marți la 14:09 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Dxxx Postat Marți la 15:34 Partajează Postat Marți la 15:34 Am scris mai multe articole despre statii de lipit, dar sunt prea lungi si este greu sa fie citite... Insa ma irita afirmatii gresite sau numai partial corecte: 1. Puterea aiurea declarata nu este nici pe departe la Gordak unde se declara 50W si in realitate este intr-adevar mai putin, dar nu sub 40W... aproape acceptabil. Declarare aiurea este la JBC, statia declarata de 70W debiteaza 130W - deci nu mai putin. 2. Diametrul gaurii in varfuri tip Hakko 936 de la multi producatori chinezi: Gordak, Atten, Aoyue, Yihua, Saike au fost intotdeauna de diametru corect / si materialele sunt de calitate suficient de buna, fara mari diferente fata de cele originale. ORICUM gaura de diametru marit (care da, afecteaza transferul de caldura) - nu afecteaza decat cel mult in bine traductorul de temperatura, care evident ca este situat in rezistenta. Pentru a fi inteles - daca gaura este mai mare, transferul spre varf este mai prost, deci temperatura ajunge chiar mai repede la senzor, pentru ca nu se degaja spre varf - deci citirea ar fi mai buna, mai rapida. 3. Nu puterea de 50 sau 60W conteza, ci transferul termic - din cauza asta sunt superioare letcoanele cu cartus (cartridge) pentru ca au conductia mult mai buna - si nu pentru ca ar avea 10 sau 20W in plus. @Spitfire - daca lucrezi SMD ai deplina dreptate cu C1 si C2. Si daca nu ai nici graba, merg mai bine decat JBCul. Cu borna DIN iarasi gandesti bine, dar ce zici cu 3A este ... nimic. La JBC ai tot o borna asemanatoare cu DINul, dar este Hiroshe, si producatorul declara 5A suportati - adevarat este ca statia JBC da in varfuri 12,5A. Bornele GX16 si familia au izolatorul din ebonita (nu termoplastic ca DINurile) si corp metalic. Varfurile nici nu sunt 10 lei, am eu mai ieftin daca doresti. Link spre comentariu
sesebe Postat Marți la 17:39 Partajează Postat Marți la 17:39 O scurta completare, si cred ca am mai spus pe forum: Curentii declarati pt contactele conectorilor sint curenti determinati termic adica care produc o anumita incalzire cu x grade a pinului si nu sint curentii maximi suportati de pin. Avind in vedere ca sint curenti "termic" determinati curentul maxim de virf este mai mare, chiar foarte mare comparativ. Pina acum eu nu am vazut, (sau poate am trecut cu vederea ?!?), curentul maxim sa fie declarat in datasheetul conectorului pe pin. Link spre comentariu
Dxxx Postat Marți la 19:17 Partajează Postat Marți la 19:17 Da, ti-am zis ca ai probabil dreptate - in sensul ca nu va exista incalzire. Chiar daca letconul are puterea maxima 50W sau 150W... aia este numai cand prin rezistenta se conduce la capacitate maxima / dar termostatul va modula analog cu un PWM acea putere. Rezultatul este ca puterea medie consumata de un letcon in regim normal de lucru rareori trece de 10W, si aproape niciodata de 30W (normal nu inseamna test de tortura cu cositorit de burlane sau scufundare in apa...). Chiar daca pe pinul ala cade aiurea de mult, tot nu se va ajunge nici la cateva procente dintr-o putere totala de maxim 30W, deci nu se incalzeste sesizabil. INSA fie ca este curentul pe un pin sau nu - eu nu am vazut nicaieri sa se dea Ipeak-max-repetitiv, adica se da numai ceva care este Imax - deci mi se pare normal ca sa nu treaca pe acolo curent cu varfuri peste Imax. Chiar daca nu se incalzeste nu esti intr-o zona garantata de producator. Link spre comentariu
electronunervos Postat Miercuri la 21:54 Partajează Postat Miercuri la 21:54 Pareri personale: Am inceput la munca sa lucrez cu JBC, un varf cotit ft fin ce e perfect pt a lipi 0201, geniala statia si manerul pt cum se simte, pretul pe masura Apoi mai avem Weller-uri de care toata lumea trage si le uita pornite, sincer dezamagitor contactul termic rezistenta varf Apoi acasa am T12 Hakko original, o statie ft buna, parerea mea ca cu varfuri de calitate greu o intreci, nu am incercat in schimb sa lipesc 0201, poate primesc recomanari de varfuri pt smd, la vechitura mea din pacate nu are senzor de sleep in baza, am incercat sa gasesc ceva sa o fac sa se duca in sleep, dar nu am gasit. As incerca sa imi fac o copie de JBC de amorul artei si al puterii rapid livrate in varf, dar nu si pt pretul ft mare al varfurilor. Link spre comentariu
Dxxx Postat Joi la 14:03 Partajează Postat Joi la 14:03 Pai pentru SMDuri Hakko T12 este mai bun decat JBC, mai ales daca nu te grabesti, pentru ca la viteza este undeva cam la jumatatea performantelor JBC245. Insa pentru ca folosesti seria 210 de la JBC (mai mica/fina, dar nu la fel de puternica ca 245) diferenta de viteza nu va fi chiar atat de mare. Da, desigur ca aspectul pentru JBC este premium si poate si asta sa conteze - insa pentru lucrari fine Hakko ofera cuplaj termic "moale" in diverse trepte - ceea ce JBC nu stie deloc, are numai cuplaj dur. Oarecum glumind spuneam ca JBC este un trafalet mare, pentru zugravi, vor termina treaba repede - dar chestii fine nu poti face cu trafaletul, ca sa pictezi Gioconda iti trebuie pensule fine, cum stie Hakko. Varfurile C si BC sau BCF de la Hakko nu au echivalent la JBC deloc, nici in seria 245, nici la 210, nici la 115. Pentru cine stie si poate sa controleze cuplajul termic moale, la lucrari fine si delicate T12 de la Hakko este mai bun. Oricum ce spun mai sus este oarecum repetitie, gasesti mult mai multe detalii in topicele mele dedicate, probabil ca cel mai bine in episodul 5, pe care l-am publicat de curand: https://www.elforum.info/topic/162182-statii-de-lipit-jbc-seria-principii-functionare-statii-lipit-episodul-5/ Link spre comentariu
electronunervos Postat Joi la 15:11 Partajează Postat Joi la 15:11 Momentan am un varf C210-002, pe placi sunt de multe ori 0201, urmate de 0402 dar si capsule mai mari unde clar necesita mai multa rezerva de energie. Iti multumesc pt recomandare si o sa ma uit si la ceea ce ofera Hakko. In schimb clar ca seria C245 ofera o rezerva enorma cand vine de un plan de masa, pe care il gasesc deseori pe placile noastre si care pune un T12 pe butuci Link spre comentariu
Dxxx Postat Joi la 15:57 Partajează Postat Joi la 15:57 Conductia JBC este mult peste orice ofera concurenta si asta duce la: viteza maxima - este evident vorba de viteza de incalzire de la rece, sau din stand-by. putere mare - in sensul ca riscul de topire a rezistentei este evitat de faptul ca energia este drenata foarte repede, plecand la distanta de rezistenta. Puterea mare conjugata cu conductia foarte buna va permite de asemenea ca o cantitate de energie foarte mare sa poata sa fie canalizata de la rezistenta spre zona de lipire, daca are drenaj termic mare. PCBurile multistrat cu planuri de Vss si Vdd groase, pentru drenaj termic, sau PCBurile metal-core pun probleme cam pentru orice letcon, dar JBC este mult deasupra tuturor. De aia JBC este clar de recomandat pentru cine face depanare. Daca SMDurile fine la care faci referire stau pe PCB cu drenaj termic mare... atunci recomandarea nu mai este Hakko, ci este mult mai bine cu JBC. Aici chiar doresti conductie maxima si cuplaj termic dur. Posibil sa mearga C210002 ... dar exista si C245126 - varful similar de pe seria "normala" adica 245 unde ai si putere mai mare, deci merge si mai lejer. Iarasi repet: nu se justifica la JBC sa cumperi decat gama "245" pentru ca are oferta mult mai mare de varfuri, si gasesti originale ieftine aici pe forum. Iar daca tot vrei putere si viteza mare, de ce sa iei seriile "anemice" 210 si 115? Si mai spueam ceva, iau cu copy/paste: " - unii necunoscatori declara ca au nevoie de ceva fin si de putere redusa / adica nu ar alege din start seria 245 ci una mai anemica gen 210 sau 115. Insa toate aceste sistemne au o bucla termica, care asigura termostatarea. Deci un sistem mai puternic va tine varful la exact aceeasi temperatura - diferenta va fi numai in panta de incalzire. Ca sa traduc, sistemul mai puternic: - se va incalzi mai repede - pe perioada termostatarii va da impulsuri mai puternice, dar mai scurte... echivalent cu un PWM cu factor de umplere mai mic. Insa intotdeauna varful va sta la temperatura programata, indiferent de puterea statiei. " Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum