Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificare incarcator de telefon


Postări Recomandate

Am fotografiat integratul scrie 2267

 

 

1.jpg.d2070899f2fbc72b815536ee259e56c1.jpg

 

Am mai desfacut un încărcător

 

7.thumb.jpg.fa5ac41a0e8a588ff9879eaa73730b6e.jpg

 

 

5.thumb.jpg.152488b333c63c82b6e67cc4b801d645.jpg

 

 

6.thumb.jpg.b6304a6d352e82bec4fd83e8a1659025.jpg

 

Am încercat să înlocuiesc dioda din spatele mufei care la măsurări mi-a dat ca e zenner de 4,5 V cu unul de 3,3 V - am obținut doar 1,6 V probabil nu e  zenner ci un integrat.

Până la urmă am să caut un incarcator cu traf și-i fac o schemă simplă cu punte, cond, 317 sau un tranzistor și un zener.

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 43
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Seria integratului nu pare completă, din poză pare că mai sunt cel puțin două cifre (sau caractere) după 2267. E foarte slabă poza, nu ai avut lumină bună.Dar eu chiar nu disting ce scrie după 2267...

Chiar nu ai niciun aparat electronic defect din cele descrise de mine, de unde să recuperezi un AM1117-3.3 ? Dura probabil zece minute să-l dai jos și să-l lipești pe traseul de ieșire al secundarului de 5V.Are trei terminale (In, Gnd, Out)și nu mai necesită alte componente în configurația de tensiune fixă..

Renunță la modificarea celui cu opto, nu poate scădea tensiunea oricât, doar o poți creștè întrucâtva, dar cu afectarea performanțelor ca stabilizator.....

Editat de validae
corecție exprimare eronată
Link spre comentariu

Ar fi bine să mai faci o poză Macro cât mai clară cu placa, să vedem tot circuitul.

Și încearcă să o faci undeva la lumină naturală, sau cu lumină indirectă și difuză, să nu ai reflexii nedorite.Dacă telefonul are limitări în a face poze Macro de la 5 cm să zicem, poți încerca să pui lentile convergente (lupe) în fața obiectivului și vei obține o îmbunătățire a distanței de fotografiere.Clarul îl faci și mișcând cu totul obiectivul cu tot cu lentila adițională.

Astfel vom putea vedea ce valori ai la acel divizor și unde anume poți să intervii..

La pinul 6 trebuie să fie întradevăr un divizor care stabilește tensiunea de referință.

Link spre comentariu

Deci la flyback infasurarea de iesire debiteaza in acelasi timp cu cea de automentinere si sunt legate prin raportul nr de spire. Daca eu fortez in orice mod sa scada iesirea, va scadea si autoalimentarea ducand la blocarea sau functionarea in rafale a sursei. Am pus in topicul de teorie si un caz particular, alimentator HP de 19V. Dar cine sa citeasca!

alim19v.jpg

***************************************

EDIT: si o simulare--acelasi traf/ comanda dar cu 3 sarcini diferite cand nu avem bucla de control activa

11s1.png

*******************************

11s2.png

****************************

11s3.png

Editat de dumitrumy
Link spre comentariu

Din datasheet vad ca are un regulator intern.

Maxim pe alimenare 40V si minim 9.5V

Startup voltage 20V tipic (15-22.5V min-max)

Undervoltage 6.7V tipic (6-7.5V min-max)

Recomandabil sa nu scada sub 9.5V

 

Probabil cam 30-35% poate sa scada fara a afecta functionarea.

Link spre comentariu

E cel mai complex integrat raportat la tot ce s-a vehiculat pe forum in ultimii ani la surse alimentare. Nu are reglaj extern pt tensiune iesire. De fapt este de moda veche, doar nemtii faceau asa ceva-Siemens.

TH2267-funct.jpg

TH2267-f2.jpg

Editat de dumitrumy
Link spre comentariu
9 hours ago, validae said:

Cu alte cuvinte, poți mări tensiunea între anumite limite, dar de scăzut nu poți în siguranță.....

Nu o poti nici mari!

Nu poti ajusta in nici un fel tensiunea unui flyback care nu a fost proiectat de la bun inceput cu tensiune ajustabila. 

Vorba lui @dumitrumy, cititi, ca nu doare.

Nu poti modifica nimic la un flyback pana nu stii exact schema si datele precise ale trafului. 

 

PS: @Taraxacus renunta la ideea modificarii, nu poate fi facuta in siguranta, si nici nu merita!

Regulator de 3,3V sau 3 amarate de diode inseriate pe iesire.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Marian a spus:

PS: @Taraxacus renunta la ideea modificarii, nu poate fi facuta in siguranta, si nici nu merita!

Regulator de 3,3V sau 3 amarate de diode inseriate pe iesire.

Ok, decât să mă chinui inutil, mai bine adopt o soluție mai simplă. Probabil ar fi trebuit desfăcut traful, rebobinat (ceea ce nu e mare lucru) și de reconfigurat rezistorii operații care țin de proiectare ceea ce mă depășește.

Alimentatorul ar fi urmat să alimenteze o stație meteo (o prostioară care se așează afară și prin unde radio trimite semnal la un monitor din interior) - nu am idee dacă un astfel de alimentator modificat ar fi făcut față. Cert este că un alimentator cu traf, punte cond tranzistor și DZ ar face față cu brio. Am găsit un încărcător mai vechi cu traf , are punte și un cond și am să-i îngrămădesc un BD un dz si un rezistor.

Link spre comentariu

Genul de consumator pomenit are consum in general mic, cu crestere in momentul cand emite "radio" catre statia centrala.

Ar trebui sa mearga oricare din variante, dar cred ca ar fi mai bine ca alimentatorul sa fie amplasat in interior. Trebuie cautata o solutie cat mai fiabila, va trebui sa functioneze continuu ani de zile (eu am un asemenea senzor si bateriile au vreo 2-3 ani si inca functioneaza ok, probabil nu mai sunt vechile cupluri zinc clorura de amoniu adica elemente Leclanche de altadata care mureau la inghet)

Link spre comentariu

Fara oscilograme se alimenteaza tendinta spre bodegare a forumului (de fapt a romanilor).

Fara a sti ce este particular la un caz, castiga teren partidul lui  "Na mă, cu teoria voastra!".

Nu doar comanda intereseaza, mult mai importanta este val. tensiunii din drena.

Link spre comentariu

Teoria e simpla, dubland tensiunea de iesire, dublezi tensiunea inversa pe care mosfetul din primar ( sau din CI-ul din primar ) o vede in drena la Toff ( ne mai luand in calcul si efectul inductantei de scapari care se insumeaza la inversa data de raportul de transformare ). 

Ce se intampla? Pai fie in cel mai bun caz stresezi snuberizarea de-o gaseste dracii, fie se strapunge mai devreme sau mai tarziu mosfetul. 

PS: Mai vedeam chiar azi un youtuber cu o modificare si mai "minune", omul e atat de "destept" incat a modificat un incarcator de la 5V la 30V... Culmea, pare youtuber al naibii de popular, o multime de abonati, n-am vazut unul sa remarce ca omul bate campii!

Oare asta inseamna celebritatea pe Youtube? Rahat pe batz? 

Cu cat minti mai mult si bati campii mai mult, cu atat mai multi urmaritori ai? 

Link spre comentariu

Nu ai nevoie de pdf-ul nici unui integrat ca sa intelegi cum functioneaza un convertor flyback la modul general.

Ai pe traf un anumit raport de transformare care este un compromis intre inversa maxim acceptata si umplerea potrivita.

Raportul ala de transformare iti da la Toff o tensiune inversa in primar egala cu iesirea inmultita cu raportul, aia se insumeaza cu tensiunea HV din primar ( 340 ) si cu ceea ce mai genereaza inductanta de scapari, impreuna rezulta o tensiune cumulata la Toff care pica pe drena mosfetului, si daca tensiunea aia e prea mare, mosfetul o sa se strapunga negresit ( si o face in mod de-a dreptul spectaculos ).

Nimeni nu proiecteaza o sursa atat de generos incat sa-ti permiti sa dublezi iesirea fara sa ai stres ca inversa in primar e prea mare, ar fi o risipa de nejustificat. 
Nu contest ce ai facut tu acolo, dar e la ghici, si asta incearca @dumitrumy sa arate ( si eu sustin demersul sau ).

 

PS: Stii ca la semipunte spre exemplu traful se calculeaza destul de simplu, N=(U*T)/(B*S)?
Ei bine, am mai pus eu documentul asta mai demult pe la alte discutii, il pun si aici, uite un exemplu de calcul traf flyback ( orice modificare a parametrilor, de orice fel, presupune refacerea 100% a calculelor de la capat 😞

Traf1.docx

 

Pam-pam...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări