GeorgePa Postat Septembrie 3 Partajează Postat Septembrie 3 Buna ziua. Mi-am cumparat si eu LED-urile acestea pentru un Sandero din 2014 si am o problema ciudata cu ele. Cu ele nu ar trebui sa am probleme de HyperFlash, insa apare un fenomen ciudat. La inceput merg normal, dar daca le las sa mearga mai mult incepe sa apara HyperFlash-ul. Din ce am observat atunci cand intra in HyperFlash sunt si foarte calde. Daca opresc semnalizarea si o pornesc din nou HyperFlash-ul revine instant. Daca le opresc si le las ceva timp, HyperFlash-ul nu mai apare pentru o perioada. Am incercat mai multe variante de LED-uri de genul asta si toate se comporta la fel. Are cineva vre-o idee de ce se intampla si cum ar putea fi remediat (fara sa pun rezistenta)? Daca mai aveti nevoie de innformatii suplimentare o sa va rog sa mi le cereti. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 3 Partajează Postat Septembrie 3 Când instalația a fost concepută pentru iluminat incandescent, consumul scăzut al ledurilor e interpretat de către ECU drept întrerupere sau contact imperfect al becurilor.De aceea se montează acele rezistențe de putere în paralel cu ledurile, pentru a aduce consumul iluminatului în parametrii pe care ECU îi consideră normali.Dar asta anulează un mare avantaj al ledurilor și anume consumul scăzut.Vei obține iluminat cu led dar cu consum identic cu cel incandescent, o struțocămilă. Poate un softist isteț ar reuși cumva să rezolve situația printr-o modificare a softului ECU, respectiv o dezactivare a rutinei care detectează consumul iluminatului, dar astfel s-ar pierde funcția de semnalizare de avarie pe iluminat.Cred că ar trebui să lăsați iluminatul așa cum a fost el proiectat, pentru că oricum astfel de modificare e ilegală. Link spre comentariu
ady2006 Postat Septembrie 3 Partajează Postat Septembrie 3 Acum 3 ore, validae a spus: Poate un softist isteț ar reuși cumva să rezolve situația printr-o modificare a softului ECU, respectiv o dezactivare a rutinei care detectează consumul iluminatului Aia nu se va intampla prea curand. Daca softistul ala istet ar reusi sa scoata codul sursa dintr-un modul auto, in cazul de fata UCH, ultima lui preocupare ar fi sa sa modifice pragul de detectie bec ars. Ar face chestii mult mai interesante cum ar fi de exemplu invatarea cheilor. Chestie pe care ar putea lua bani. Nu bani de un iaurt ca in primul caz. Doar ca acei "softisti isteti" care fac programe de modificat una alta nu sunt asa chiar asa isteti cum pare. In majoritatea cazurilor isi bazeaza munca nu pe dezasamblare ci pe copierea unei scule care deja face ce vor ei. Si iaca cum ajungem tot la chei, km si imobilizator. Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 3 Partajează Postat Septembrie 3 Mai exista o cale, dar de asemenea cere ceva cunostinte... Principial sesizarea curentului se face cu un traductor curent -> tensiune, care este o banala rezistenta inseriata in circuit. DACA se poate identifica si localiza rezistenta respectiva, atunci cu regula de 3 simpla poti calcula o valoare mai mare a rezistentei incat tensiunea care cade pe ea, in echiparea cu leduri, sa fie exact aceeasi - functionarea va deveni normala, fara nici o alta modificare, mai mult va fi functionala avertizarea in caz de defectare a ledurilor. Link spre comentariu
GeorgePa Postat Septembrie 3 Autor Partajează Postat Septembrie 3 11 hours ago, validae said: ... Poate un softist isteț ar reuși cumva să rezolve situația printr-o modificare a softului ECU, respectiv o dezactivare a rutinei care detectează consumul iluminatului ... Din pacate la acest model functia este Hardcoded si nu merge dezactivat. Ce nu inteleg eu este de ce la inceput merg bine dar cand incep sa se incalzeasca intra in HyperFlash? Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 4 Partajează Postat Septembrie 4 Când se încălzesc ledurile, li se modifică mult rezistența internă, practic li se schimbă căderea de tensiune la borne.Iar asta se pare că duce la efectul respectiv.Ar trebui încercat să se modifice rezistența sau șuntul ce măsoară curentul consumat de lumini, pentru a împăca ledurile cu circuitul de monitorizare. Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 4 Partajează Postat Septembrie 4 Vad ca discutam aiurea. Solutii exista, dar necesita multa munca si cunostinte. Din ce inteleg nu te atrage nici munca, nici nu ai cunostintele necesare, altfel nu intrebai aici - deci mi se pare ca nu are rost sa abordezi nici o actiune care va strica ceea ce acum functioneaza. Cunosti foarte bine rezolavarea "comoda" este vorba de rezistente in paralel, ceea ce va nega avantajul eficientei marite si va degaja multa caldura. Daca problema este de a intelege... atunci este si mai complicat, trebuie sa intelegi mai intai cum functioneaza jonctiunea din led, apoi sa intelegi ce si cum face sistemul, posibil sa fie programata intentionat o intarziere pana intra in situatia de protectie sau poate fi ce spunea @validae, adica scaderea Vf pe masura cresterii Tjct. Link spre comentariu
ady2006 Postat Septembrie 4 Partajează Postat Septembrie 4 Problema este mult mai simpla. Dar nu vrea nimeni sa asculte. La masina aia, modulul care comanda luminile are si functia de imobilizator. Adica nu porneste masina fara el sau cu el defect. Diverse interventii in el, fara a sti exact ce faci si fara a avea obisnuinta de a lucra cu smd-uri este o aventura care se poate lasa cu costuri deloc neglijabile. Mult mai sigura este rezistenta externa traditionala. Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 7 Partajează Postat Septembrie 7 La 04.09.2024 la 10:23, ady2006 a spus: Mult mai sigura este rezistenta externa traditionala. Corect și din punctul meu de vedere. Pana la urmă schimbarea unui bec clasic cu un bec cu led, nu se face în principal pt reducerea consumului sau a căldurii degajate, ci pt fiabilitate, implicit, scutire de manopera în plus și des pt schimbarea festilelor cu filament. Aveam un bec pt frână suplimentar în luneta, care la câteva luni îl scoteam cu bulbul negru și filamentul ars. Am băgat led și merge de 6 ani fără probleme. Curios era ca numai cele de pe frână se ardeau, când teoretic, cele de pe semnalizare erau mai abuzate. Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 7 Partajează Postat Septembrie 7 Nu stiu cu ce le-ai inlocuit, dar majoritatea celor disponibile NU au racirea corespunzator dimensionata. Daca masina nu este automata... si nici tu nu te uiti cu piciorul pe frana, si in coborasuri lungi folosesti mai ales frana de motor - atunci racirea insuficienta poate fi acoperita de faptul ca niciodata (sau rareori) ajungi la Tj peste 85 de grade. Tratate corect dpdv termic ledurile ar trebui schimbate pe la 2.500.000 km, daca retin eu bine un calcul facut mai demult, deci vor trai oricum mai mult decat masina. Acum daca chiar vrei fiabilitate solutii de compensare a subdimensionarii racirii (uzual este prost dimensionata intentionat) exista: - cumperi un bec cu racirea cat mai bine reprezentata si din materiale care prezinta incredere (daca se poate radiator cat mai mare si din Cu) - modezi becul: mergi pe flux luminos identic, dar folosesti leduri mai bune... probabil cu eficienta dubla, deci poti reduce curentul la jumatate. Ca sa ai eficienta dubla folosesti leduri de putere mult mai mare decat trebuie, adica vor fi la indice de incarcare mic, plus ca au RTjct-capsula mult mai mic, fiind de putere mai mare. Prin manevra asta (munca si cost semnificativ in plus) vei creste exponential speranta de viata a becului. Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 7 Partajează Postat Septembrie 7 1 oră în urmă, Dxxx a spus: Nu stiu cu ce le-ai inlocuit, dar majoritatea celor disponibile NU au racirea corespunzator dimensionata. Daca masina nu este automata... si nici tu nu te uiti cu piciorul pe frana Nu am vrut să fac din asta o temă de cercetare. Am pus un bec cu led din comerț, care să ofere o lumina comparabila cu cea de la filament, dar acum după atâția ani chiar nu știu să dau amănunte. Dacă era de la folosire abuziva, si/sau tensiune necorespunzătoare pe instalație, mai erau grămadă de alte becuri ce puteau să se ardă. Doar cele de pe frână se ardeau. Cel mai des cel de la luneta, și ceva mai rar, dar nu suficient cât să uiți de ele, cele cu dublu filament tot de pe frana plus poziție. Când se ardea pe o parte, le schimbam pe ambele și o vreme nu mai aveam grija lor, dar când parcam cu spatele la un zid sau altceva, aveam grija sa le vad în oglinda că sunt ok. De 3 ani am schimbat mașina, și problema asta a dispărut, că mă și mir cum e posibil, nu am schimbat nici un bec... la fel folosesc frâna și cu asta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum