Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reconstruirea minicomputerului Cobra cu circuite moderne ?


cristi7521

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 145
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • roadrunner

    73

  • cloudy

    24

  • Ovidanie

    12

  • BIZONUL66

    9

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Sa ne inspiram din "Matrix" :        "Cobra reloaded"

 

 

 

Faptul ca-i rapid nu ajuta. Tin minte ca aveam jocuri care la nivelele superioare erau dificile, viteza era mare. Exolon de exemplu. Daca tanar fiind aveam probleme, acum, chiar la viteza standard, nu fac fata. Asa ca fa-i ceva, la nevoie sa mearga in slow-motion, poate vad si eu bombele alea care vin peste mine.

Editat de Ovidanie
Link spre comentariu

ma roade sa-i atasez o tastatura si sa scriu ceva in BASIC sa vad cum se misca de iute. (dar mai tare ma roade setea de o bere asa ca ma duc acasa) - aveam o tatatura PS2 pe undeva dar nu o mai gasesc.

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Din moment ce nu mai are nici o legătură cu sărmele de la o Cobra, pot să-i zici cum vrei.
Simplu: RR.


 

Link spre comentariu
4 minutes ago, roadrunner said:

ma roade sa-i atasez o tastatura si sa scriu ceva in BASIC sa vad cum se misca de iute. (dar mai tare ma roade setea de o bere asa ca ma duc acasa)

Dupa o bere, poate te apuci să scri ceva in cod masina. Parcă s-a scris și ceva gen debuger pentru astfel de PC-uri.

Link spre comentariu

@cloudy

Exact asa am si testat divese, scriere citire de la porturi, scrire in/din ram. Avantajul mare la FPGA e ca pot initaliza ce vreau eu in memorie si se trezeste cu ce vreau eu. Nici macar nu am folosit asamblor m-am uitat in manualul de Z80 la instructiunile in cod masina si le-am scris de mana direct in fiserul de initializare. A cam mers fara mari probleme (nu am mai trebuit sa cumpar simulatorul ala de Z80 pana la urma)

Am scris un script in Python care converteste fisierele astea ROM de pe net (care sunt binare) in fomat text acceptat de tool-urile de FPGA ca sa initializez ram-ul cu ele.

 

O alta chestie care merita mentionata la metodologia de proiectare cu FPGA e ca poti captura intern semnale (logic analyzer intern) sincron cu ceasul original si poti face triggere destul de sofisticate (ca de exemplu daca scrie la portul cu adresa cutare captureaza tot ce circula pe o magistrala etc.)

sau poti sa faci stimuli sa opresti tot (freeze) si sa tragi o copie a meoriei sau altceva - ecident trebuie sa scrii tu toata logica asta dar e foarte usor (daca ai mai mult de doi neuroni)

 

Citat

Dupa o bere, poate te apuci să scri ceva in cod masina. Parcă s-a scris și ceva gen debuger pentru astfel de PC-uri.

cautand pe net informatii am dat de o gramada de minuni scrise de entuziasti de la siteme de operare cu DISK la utilitare si toate ciudatenile.

Cum a fost si utilitarul de test de la @aureli67 care a gasit lipsa semnalului nINT.

RR

 

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

M-am gandit exact cum fac partea de tatatura (PS2 pe partea tastaturii si matrice scanata pe partea cobrei)

Pe partea cu PS2 o sa fac un state machine care sa se uite la semnalul de clock/date de la tastatura pe care o sa le tratez ca semnale asincrone fata de clock-ul sistemului. Facand asta nu mai conteaza raportul intre clock-ul tataturii si cel al sistemului (care se va schimba daca ne vine ideea pe viitor sa incetinim sau acceleram sistemul) un alt avantaj va fi ca toate semnalele noi (scan cod-ul de la tastatura si release codul vor fi prezentate sitemului sicron cu clk-ul sistemului.

Urmatorul block va fi format din decodoare pentru codurile de scan (cand o tasta va fi apsata) si de codurile de release (cand o tasta va fi eliberata) care vor devenii semnale separate apartinind tastelor individuale. Parctic dupa blocul asta vem avea semnale ca si cand vor fi facute din butoanele tastarurii. 

Mai departe am un block care le face semnalele astea individuale sa arate exact ca matricea de la tastatura originala (blocul asta e scris deja si e testat -  are vreo 15 linii de VHDL)

Partea asta cu tatatura o fac separat de proiectul mare ca sa pot simula fara sa simulez tot sitemul cu Z80 care a devenit ne practic de simulat, dupa care o instantiez in proiectul mare.

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

ok prima parte e done, testata in simulator (n-am tatatura asa ca "am scris" un test bench in VHDL cu ChatGPT) - receptia din semnalele PS2 merge obtin scan codul si un semnalk de confirmare (tx_done tick)

Trec la detectia tastei apasate si taseti ridicate.

RR

 

 

scan_ps2.png

Link spre comentariu

Atașează imaginile postate de un site dedicat pentru asa ceva.
Încărcate direct pe elforum nu se pot vedea ok.

Editat de cloudy
Link spre comentariu

nu sunt foarte convins ca se uita cineva la ele cu atentie, o sa pun tot codul la mine pe blog oricum.

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

2 chestii , te rog :

adresa blogului , si pune direct tastatura USB

renunta la PS2

mai am si alte idei ( foarte multe chiar ) , dar pentru asta , trebuie sa vorbim

 

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări