DanielMH13 Postat August 11 Partajează Postat August 11 Buna seara, am achiziționat de curând un multimetru DT838, deoarece am vrut sa vad cat îmi încarcă alternatorul mașini deoarece am avut o mica problema și anume mi-a cedat bateria, problema consta în faptul ca când pun multimetrul pe scala de 20V DC îmi indica 14.5 cu motorul pornit și când comut pe 200 îmi indică 15.7, și nu știu după ce măsurătoare să mă ghidez pentru a-mi da seama dacă ar fi ceva probleme cu alternatorul, mă puteți ajuta?, va rog frumos Link spre comentariu
Elservius Postat August 11 Partajează Postat August 11 Probabil că valoarea indicată pe scala de 20V este mult mai apropiată de realitate. Link spre comentariu
Craciun Postat August 12 Partajează Postat August 12 Salut Eroare de mai mult de 1V intre scale nu e permisa DTul ala e o pocnitoare , cumparati un multimetru bun ceva la peste 200 lei ( de ex UT139).Uite pe emag: https://www.emag.ro/multimetru-numeric-digital-uni-t-ut139c-vfc-ncv-max-min-rel-multim-ut139c-unit/pd/DDJGB3BBM/?cmpid=147387&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=(RO:Whoop!)_1P_>_Iluminat_and_electrice&utm_content=79559789194&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwuG1BhCnARIsAFWBUC3mVbb9sQHcVsRIkObSMo1I_UrUzM9fisEVopj5JGk5n4P_WdV3Ue0aApRVEALw_wcB E si TRMS BR/Daniel Link spre comentariu
validae Postat August 12 Partajează Postat August 12 Valoarea de pe scala de 20V e cea bună, având cea mai ridicată rezoluție de citire. Ai nimerit probabil un multimetru cu o problemă pe scala de 200V, probabil s-a nimerit accidental la asamblare o rezistență din divizor cu o toleranță prea mare, iar aparatul a scăpat de controlul final neverificat.Chiar și astea de 20 Lei au o precizie bună, dar ai avut tu ghinion.Sau poate ai bateria din aparat descărcată....e bine de verificat și asta.Deși când moare bateria, o ia razna pe toate scalele. Oricum, scala care te interesează pentru bateria auto e cea de 20V... Poți cumpăra însă un voltmetru miniatură cu microcontroller și-l montezi definitiv în bordul mașinii, pe un circuit alimentat doar la introducerea cheii în contact. Precizia lui e bună, se poate recalibra ușor la nevoie, prin comparație cu unul profesional. https://www.emag.ro/voltmetru-digital-cu-2-fire-dc2-5v-30v-rosu-0-28-ai1229/pd/D4GV1LMBM/?ref=sponsored_products_p_d_fallback_5_4&provider=rec-ads&recid=recads_2_6f375f32963301297ae8e6b169652373b83019fdb976bf969aa0359d9b3e20a8_1723434997&scenario_ID=2&aid=676916f2-1c26-11ef-a490-0229d980bfff&oid=101514329#reviews-section Link spre comentariu
BRANCA Postat August 12 Partajează Postat August 12 DanielMH13.Cel mai simplu apelează la cineva de pe Elforum din Piteşti să te ajute cu alt aparat,dacă n-ai un vecin cu aşa ceva. Mai poți verifica aparatul pe scala 20V cu 3 baterii de 1,5V în serie.Le măsori întâi pe fiecare pe scala de 2 V,faci suma şi vezi dacă eşti aproape de valoare pe 20V... Link spre comentariu
pop_ady44 Postat August 12 Partajează Postat August 12 (editat) Recomand schimbarea bateriei din aparatul de masura . Am un aparat specific domeniului auto, care nu e chiar ieftin, si cu bateria slaba o ia pe campii. Daca palpaie scurt simbolul bateriei pe ecran la pornire poate fi de acolo . Editat August 12 de pop_ady44 Link spre comentariu
Spitfire Postat August 12 Partajează Postat August 12 Acum 3 ore, Craciun a spus: Salut Eroare de mai mult de 1V intre scale nu e permisa DTul ala e o pocnitaore , cumparati un multimetru bun ceva la peste 200 lei ( de ex UT139).Uite pe emag: https://www.emag.ro/multimetru-numeric-digital-uni-t-ut139c-vfc-ncv-max-min-rel-multim-ut139c-unit/pd/DDJGB3BBM/?cmpid=147387&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=(RO:Whoop!)_1P_>_Iluminat_and_electrice&utm_content=79559789194&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwuG1BhCnARIsAFWBUC3mVbb9sQHcVsRIkObSMo1I_UrUzM9fisEVopj5JGk5n4P_WdV3Ue0aApRVEALw_wcB E si TRMS BR/Daniel Mai rau, e si alimentat de la 2x1,5V adica o superpocnitoare bazata pe microcotroller... Daca e sa-i recomandam omului un multimetru"cinstit",si nu foarte scump, haideti sa-i recomandam un UT55: https://www.emag.ro/multimetru-digital-uni-t-ut55-multim-ut55-unit/pd/DH6VW2BBM/?cmpid=146618&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=(RO:eMAG!)_3P_NO_SALES_>_Iluminat_and_electrice&utm_content=76376892625&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIyoWTv_HuhwMVypCDBx1fRgC8EAQYBSABEgKWmfD_BwE Link spre comentariu
Craciun Postat August 12 Partajează Postat August 12 Salut @Spitfire UT55 nu are TRMS si nici autoscalare, eu cred ca UT 139 e mai bun. BR/Daniel Link spre comentariu
Elservius Postat August 12 Partajează Postat August 12 Știu că era și la rubrica de vânzări un multimetru BEHA - AMPROBE la 250 de lei. Poate că ar merita întrebat și negociat eventual, dacă nu s-a dat. Poate că mai sunt și alte multimetre care merită cumpărate. Link spre comentariu
validae Postat August 12 Partajează Postat August 12 Cred că discuția a luat-o pe o pantă greșită.....să nu uităm că omul vrea doar să măsoare o tensiune continuă aflată între 10-15V nu a scris că e electronist și în niciun caz n-are treabă cu TRUE RMS. Să amintim faptul că avem nevoie de funcția TRUE RMS doar când măsurăm tensiuni alternative ce nu mai respectă forma perfect sinusoidală (distorsiuni mari cauzate de variatoare cu triac, cablaje cu inductanță mare, invertoare) sau tensiuni continue suprapuse peste tensiuni alternative. Un multimetru dedicat TRUE RMS costă mai mult decât bateria mașinii, ori nu asta dorea inițiatorul.... Cred că cel mai util și ieftin e fie să monteze pe bord un mic voltmetru digital, ca cel din link-ul pus anterior de mine, ori mai simplu să-și cumpere un ,,încărcător de telefon auto,, ce are inclus și voltmetru.În al doilea caz, împușcă doi iepuri dintr-un foc... https://www.emag.ro/voltmetru-incastrabil-bord-12-24v-02852-amio-2000053742/pd/D7R75CMBM/?ref=graph_profiled_similar_fallback_1_5&provider=rec&recid=rec_49_f21b55573ec5db1b6a7a88625faecc424aebd00aeb82d530fed533487c7de8b6_1723456576&scenario_ID=49#reviews-section https://www.emag.ro/incarcator-auto-3in1-cu-usb-2-1a-tester-baterie-si-termometru-negru-10000577/pd/DZMBYGMBM/?ref=embedding_similar_model_1_9&provider=rec&recid=rec_88_a322ab06f4a0de24c0895f7603c4b91887402a7dcefe505d70dff7b8c58d713a_1723456766&scenario_ID=88 Link spre comentariu
DanielMH13 Postat August 12 Autor Partajează Postat August 12 Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri și ajutor, am rezolvat problema, am achiziționat alt multimetru (alt model) și am făcut aceași măsurătoare, rezultatul final fiind de 14.3 pe ambele scale (20v - 200v). Link spre comentariu
Craciun Postat August 13 Partajează Postat August 13 Salut, Ce multimetru ti-ai luat? BR/Daniel Link spre comentariu
DanielMH13 Postat August 13 Autor Partajează Postat August 13 Acum 5 ore, Craciun a spus: Salut, Ce multimetru ti-ai luat? BR/Daniel Un DT9205A, nu e el cine știe ce sculă, dar își face treaba (adică sa masor din când în când încărcarea bateriei mașini) Link spre comentariu
doru3160 Postat August 13 Partajează Postat August 13 Nu e cine stie ce scula, dar e cu mult peste nevoile tale, daca doar la masurat bateria il vei folosi, si o sa vezi, destul de incomod. Cred ca erai mai castigat daca iti cumparai un incarcator de telefon cu voltmetru pe el, cum ți s-a recomandat parcă. Il aveai in ochi tot timpul, pt ca il tineai infipt in priza de bricheta, si incarcai si telefonul cand aveai nevoie. Spun din experienta, pt ca mie nu mi-au lipsit instrumentele de masura niciodată în ultimii 40 ani. In masina port de mai bine de 15 ani un UT20 B care pt auto e numai bun si e cat un pachet de tigari. Am baza pe indicatia lui. Dar nu prea ajung sa-l folosesc pt ca trag cu ochiul la incarcator si nu mai am nevoie de altceva. Il folosesc pt continuitate, pt prezenta tensiune in diverse locuri cand am nevoie, si cam atat. La cealalta masina am cumparat un minivoltmetru cu 3 digiti, si l-am montat in locul unui suport pt fise in bord, pe care oricum nu il foloseam și aveam și UT20. Tensiunea de incarcare e bine sa o ai monitorizata. In functie de valoarea ei, poti afla si chestiuni mai serioase, in afara de starea de incarcare a bateriei. Uite și veteranul, care nu odată m-a scos din situații neprevazute, în care nu aveam nimic la mine pt depanare. E cam ciufulit, dar în stare foarte bună de funcționare. Iarna, vara, în portbagaj, merge cu baterie de 12V pe care o schimb la 2 ani cel mai devreme. Cu bateriile de 9V am avut probleme iarna. Link spre comentariu
DanielMH13 Postat August 13 Autor Partajează Postat August 13 Acum 6 ore, doru3160 a spus: Nu e cine stie ce scula, dar e cu mult peste nevoile tale, daca doar la masurat bateria il vei folosi, si o sa vezi, destul de incomod. Cred ca erai mai castigat daca iti cumparai un incarcator de telefon cu voltmetru pe el, cum ți s-a recomandat parcă. Il aveai in ochi tot timpul, pt ca il tineai infipt in priza de bricheta, si incarcai si telefonul cand aveai nevoie. Spun din experienta, pt ca mie nu mi-au lipsit instrumentele de masura niciodată în ultimii 40 ani. In masina port de mai bine de 15 ani un UT20 B care pt auto e numai bun si e cat un pachet de tigari. Am baza pe indicatia lui. Dar nu prea ajung sa-l folosesc pt ca trag cu ochiul la incarcator si nu mai am nevoie de altceva. Il folosesc pt continuitate, pt prezenta tensiune in diverse locuri cand am nevoie, si cam atat. La cealalta masina am cumparat un minivoltmetru cu 3 digiti, si l-am montat in locul unui suport pt fise in bord, pe care oricum nu il foloseam și aveam și UT20. Tensiunea de incarcare e bine sa o ai monitorizata. In functie de valoarea ei, poti afla si chestiuni mai serioase, in afara de starea de incarcare a bateriei. Uite și veteranul, care nu odată m-a scos din situații neprevazute, în care nu aveam nimic la mine pt depanare. E cam ciufulit, dar în stare foarte bună de funcționare. Iarna, vara, în portbagaj, merge cu baterie de 12V pe care o schimb la 2 ani cel mai devreme. Cu bateriile de 9V am avut probleme iarna. Am dat comanda și de un mini volt metru pentru bord, dar în prima faza am achiziționat acest multimetru deoarece era singurul instrument de care puteam sa fac rost repede, deoarece testul l-am făcut cu o baterie după alta mașină sa vad daca trebuie sa schimb alternatorul, respectiv releul alternatorului sau daca lucrează în parametrii, plus că am verificat și consumatori când motorul este oprit rezultatul find de 0.09 Amperi imediat după ce este conectat și după câteva minute se stabilizează in jur de 0.05-0.06 cea ce este destul de ok, am făcut toate ăstea pentru a putea exclude orice premiză cum că ar fi vreun defect, sau vreun consumator care ar putea sa îmi strice bateria nouă, și plus că mă cam interesa oarecum sa verifc chestiile astea deoarece alternatorul a fost schimbat acum vreo 2 luni că cel vechi ma lăsat și când l-am pus pe celălalt, după mașina de piese nu l-am mai verificat deoarece eram in întârziere și trebuia să ajung la muncă, și varianta cu voltmetru pe priza auto e buna, o voi folosi la a cealaltă mașină Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum