Florin berdila Postat August 5 Partajează Postat August 5 Buna ziua îmi puteți spune cum as putea să aflu daca acumulatorul de masina mai aste bun din privința amperilor adica dacă nu este obosit '''cum as putea sa depistez asta Link spre comentariu
misuraelectronic Postat August 5 Partajează Postat August 5 (editat) Mare brinza ...il scoti seara de pe Masina si Ii masori tensiunea la borne ... Apoi il pui pe redresor si il lasi la incarcat peste noapte...maxim 12 ore , apoi il scoti , il lasi o ora sa se odihneasca si masori iarasi tensiunea la borne ...notezi aceste 2 valori undeva ... Apoi il pui pe Masina si dai la automat ...daca porneste Masina ok , atunci este bun , daca nu porneste Masina delok , atunci este varza ... Evident , posteaza aici si cele 2 valori masurate , ca sa vedem daca s-a incarcat cit de cit corect peste noapte ... Editat August 5 de misuraelectronic Link spre comentariu
vasile barsan Postat August 5 Partajează Postat August 5 Intr-un service bun ,ar trebui sa existe un aparat care masoara caracteristicile / parametrii -tensiune ,curent , rezistenta interna a acumulatorului (in functie de tipul si caracteristicile acestuia) , avand rezultatul masuratorilor se constata daca merita pastrat sau inlocuit ..Genul de aparat se gaseste pe piata , dar nu merita cumparat pentru o singura verificare.. Link spre comentariu
asterix196803 Postat August 5 Partajează Postat August 5 (editat) Depinde de perioada de folosire(2-3ani) vezi anul de fabricatie.... Pentru uz pesonal folosesc asa ceva.... https://www.elforum.info/topic/158782-tester-baterie-auto-bm550/#elControls_2178729_menu Verificare baterie Banner.. Editat August 5 de asterix196803 Link spre comentariu
Florin berdila Postat August 5 Autor Partajează Postat August 5 Al meu are 54AH acumulatorul 'și uneori după ore de nepornire mașină sa zic 10 ore îmi porneste balbait parca nu ar avea putere și am tensiunea la borne 12'40 sau 12'38 după 10 ore de stat o alta metoda mai home made ni este de a afla dacă bateria e dusa și nu mai tine curent ? Link spre comentariu
manolo Postat August 5 Partajează Postat August 5 ti s-au dat zeci de solutii ,dar tu nimic ,lemn si ne freci duda , chiar nu ai un pic de bun simt? Link spre comentariu
franzm Postat August 5 Partajează Postat August 5 Cautati în târg un voltmetru cu furca pentru 12 V. Sau vi-l faceti singur. Link spre comentariu
ionut120v Postat August 5 Partajează Postat August 5 Acum 6 ore, vasile barsan a spus: Intr-un service bun ,ar trebui sa existe un aparat care masoara caracteristicile / parametrii -tensiune ,curent , rezistenta interna a acumulatorului (in functie de tipul si caracteristicile acestuia) , avand rezultatul masuratorilor se constata daca merita pastrat sau inlocuit ..Genul de aparat se gaseste pe piata , dar nu merita cumparat pentru o singura verificare.. La repreazentanta la rombat aveau aparate de alea, dar testul suprem era scurtcircuitarea cu o bara de cositor. Am gasit in piata un voltmetru cu rezistanta de sarcina inclusa, o scula de cel putin 70 de ani, dar era pentru o singura celula. Am si eu probleme cu bateria am luat din piata o tubulara cu gel, la primele testari a fost ok, desi nu am facut un test riguros ingarcare descarcare, totusi la prima incarcare a luat caa 20 Ah tensiune limitata la 13,6 V float ea fiind de 52Ah. Toate bune pana azi dimineata, conform licentei unui user de pe aci a pornit balbait, in sensul ca a murit bateria pana sa deschida instalatia de GPL, s-a vazut clar cum tensiunea se duce de rapa. Am masurat imediat dupa, un 12,4V. Am pus incarcatorul solar pe ea si am revenit pe la ora pranzului, surpriza neplacuta 13,6V si incarcase 5 Ah cu ocazia asta m-am lecuit de bateriile cu plumb, singura e pe masina, va primi un LFP sau LTO depinde ce gasesc. Link spre comentariu
Florin berdila Postat August 5 Autor Partajează Postat August 5 Domnule Franzm cum se poate face acel voltmetru tip furca sau e mișto Link spre comentariu
ionut120v Postat August 5 Partajează Postat August 5 Uite asta este, dar e pentru o celula Link spre comentariu
vasile barsan Postat August 5 Partajează Postat August 5 Acum 19 minute, Florin berdila a spus: Domnule Franzm cum se poate face acel voltmetru tip furca sau e mișto Nu e la misto , poate arata cam asa (al meu, in curs de restaurare): Link spre comentariu
Elservius Postat August 5 Partajează Postat August 5 D-nule @Florin berdila, te rog eu frumos, calcă-ți pe inimă, fă un mic efort financiar și cumpără un UT 673A, sau alt tester echivalent. Te poți încadra în 250 de lei cu transport cu tot. Eu cred că nu vei regreta. Dealtfel ți-am mai dat această sugestie acum ceva timp. Link spre comentariu
misuraelectronic Postat August 5 Partajează Postat August 5 Neeee , n-ati inteles nimik ! Nu Ii Mai dati sfaturi care implica si bani , pt ca va raciti gura degeaba ... Omul nostru vrea sa isi rezolve toate problemele pe care le are super-Ferrari-ul lui dupa 2 luni in Vaslui ...numai si numai in regie proprie ... Pe scurt , fara bani ... Link spre comentariu
validae Postat August 5 Partajează Postat August 5 Florine, la serviciu folosim cel mai simplu, eficient și ieftin ,,tester,, de baterii, o simplă bucată de cablu lițat de juma de metru lungime, cu secțiunea de minim 15mmp, genul ăluia de sudură. Faci cu aia un ,,scurt,, ferm dar foarte rapid pe capetele superioare ale bornelor bateriei (cu motorul oprit) și dacă nu face un ,,plici,, puternic și zgomotos, bateria e dusă.Din păcate metoda nu poate testa și elemenții individual, cum era la bateriile de altădată, ar fi fost și mai relevant astfel, fiindcă de obicei îți ,,moare,, doar unul sau doi elemenți din cei șase ai unei baterii de 12V... Ca și comparație noi folosim metoda asta pe mai mulți acumulatori identici, având zece bucăți înseriate/vehicul.Când una din baterii nu scoate pliciul zgomotos, verificăm imediat electrolitul ca densitate și starea plăcilor. Am și tester de acumulatori dedicat, dar de obicei îl folosesc doar în ultimă instanță, ca probă finală... Cu toate că bateriile moderne sunt ,,sigilate,, sau ,,fără întreținere,, totuși cele mai multe au un capac superior de plastic subțire, de obicei mascat de eticheta imensă de deasupra a bateriei, sub care se află cele șase dopuri cale celulelor individuale.Dacă îndepărtezi cu atenție cu un cuțit capacul ăla, poți inspecta vizual starea elemenților și nivelul electrolitului din ei, la nevoie completezi.De asemenea se vede și dacă electrolitul e tulbure, semn că a căzut pastă de pe plăci....caz în care de obicei acumulatorul se schimbă. Jos link spre aparatul meu de testat rezistența internă a acumulatorilor.Îl folosesc cel mai mult la elemenți Li-Ion, dar e universal.. https://www.aliexpress.com/item/1005004708714202.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.111.75c71802yYqB3l Link spre comentariu
yo9hrb Postat August 5 Partajează Postat August 5 Acum 42 minute, Elservius a spus: D-nule @Florin berdila, te rog eu frumos, calcă-ți pe inimă, fă un mic efort financiar și cumpără un UT 673A, sau alt tester echivalent. Te poți încadra în 250 de lei cu transport cu tot. Eu cred că nu vei regreta. Dealtfel ți-am mai dat această sugestie acum ceva timp. La banii aia isi cumpara un acumulator nou. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum