Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ai avut Dacia?


Postări Recomandate

Acum 21 ore, doru3160 a spus:

 

Doar e forum, imposibil sa nu apară și Gica contra. 

La o idee absolut on topic si eu zic de interes, rugina in urma unei reparatii acesta este rapunsul tipic, orcine nu-i de acord cu mine e Gica contra...dupa ce aveti un articol extrem de bine documentat asupra cauzelor acelei aparitii a ruginei.

 

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 171
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

 Ion_Bumbu.Existau nenumărate Dacii cu rugină şi multe dintre ele în zonele de reparații.Omițând fenomele de influențare termică consider că principala cauză era pregătirea necorespunzătoare a suprafețelor şi aplicarea unor sisteme de protecție necorespunzătoare.

 Nu făcea nimeni o sablare a zonelor cu protecția distrusă!Nu cred să fii auzit de cineva care să aplice 2-3 straturi de grund şi 2 de email.De asemeni f rar dacă se aplica antifon în zonele afectate de la şasiu...

 Am urmărit de multe ori emisiuni la TV cu recondiționare maşini vechi şi nu am observat măcar unii care să pregătească corespunzător suprafețele elementelor sudate!!

 

Link spre comentariu

Treaba asta  cu metalul ars de la sudura mi-e  si mie neclara, cu toate ca ceva-ceva au pomenit profesorii pe la cursuri. Si oricum, carpeala care se facea pe vremea aia era de cea mai joasa speta, puneau petic peste tabla ruginita, sudau in puncte, chit, vopsea, gata treaba. E clar ca tabla abuzata termic sufera un proces distructiv, candva am incarcat jaratec intr-o roaba, iar acea roaba dupa prima ploaie era deja patata de rugina.

Link spre comentariu

Caldura favorizeaza oxidarea, doar asta vezi si tu cand tai cu oxi gaz. Poti sa suflii cu oxigen pe tabla ca nu se intampla nimic, dar daca tabla e rosie instant se aprinde cand sufli cu oxigen pe ea. 

 

Am mai vazut pe net la pakistanezi ca incalzeau ceva fonta in carbune. Era ceva smecherie acolo.

Acu nu cred eu ca intra carbunele in fier, aia nu are cum, dar poate carbunele era pus sa prinda oxigenul caer in loc as consume ce e in fier sa consume ce e in carbune. 

Oricum degeban u faceau. E plin de pakistanezi pe youtube, super meseriasi, lucreaza cu scule primitive dar se descurca cu ce au. Acolo e multa experienta dusa in spate de generatii...

 

Scriu randurile astea din postura de habarnist, nu ma pricep, daca voi stiti cum sta treaba mai bine va rog explicati.

Link spre comentariu

Bineinteles ca asta e cauza esentiala a ruginii, neprotejarea unei zone care a avut deteriorata protectia anticoroziva.

Ce am avut de comentat a fost doar la a nu se mai propaga sentinta aia clasica " s-a ars Carbonul din cauza sudurii, din cauza aia rugineste" care in final n-are nici o relevanta.

 

Nu este neaparat necesara sablarea in cazul unor reparatii, ca la autoturisme sint mici insa e utila pasivarea suprafetei proaspat sudate si protejarea ei pe ambele fete, cumva aia trebuie facuta.

Cu toate astea, daca ati citit acel document, cea mai parsiva manifestare e aia cu H2 incorporat in cordonul de sudura care in contact cu O2 din aer genereaza apa in zona aia sudata si starteaza coroziunea.

Pina nu citisem acel document asta chiar a fost o necunosuta pentru mine.

 

La ora asta exista numeroase solutii care protejeaza sasiul unei masini, printre cele mai bune sint cele de la Fluid Film de provenienta navala.

Au una din ele care se aplica direct peste sasiul dat cu ulei si repetat tratamentul la citiva ani e solutia buna daca sasiul nu este zincat.

Link spre comentariu

 doru3160.Prima dată am auzit chestia cu "se duce carbonul" într-o sculărie prin anii '80.Atunci era vorba de nişte scule din oțel aliat la care cineva vroia să utilizeze autogenul...Au renunțat...

Link spre comentariu

Tot din amintiri, decarburare nu inseamna neaparat ardere, poate insemna si o migrare a carbonului din zona in care metalul a fost in srare lichida.

Temperaturile inalte favorizeaza ruginirea. Uitati-va la o forjare cum se desprind bucati de rugina de pe suprafata incandescenta.

Editat de daniels
Link spre comentariu

Domnule, nu ai patit nimic, ai invatat ceva.

Si da, la lucrul la forja se pierde carbon pentru ca acolo are prelucrarea se face in aer liber...

Nu se pierde mult dar se pierde.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

In aceeasi ordine de idei, de ce credeti ca se sudeaza cu "shutzgas" (traducere:  gaz protector) ?  sau de ce se injecteaza azot in cuptoarere de SMD (ca suntem pe forum de electronica) - ca sa se incetineasca sau elimine total oxidarea. In industria aeronautica la fel la sudarea aluminiului care oxideaza foarte rapid din cauza temperaturilor se foloseste Argon (gaz inert - ca shutzgas)

Temperaturile ridicate accelereaza oxidarea (https://en.wikipedia.org/wiki/High-temperature_oxidation) asta e folosita pozitiv in industria de semiconductori pentru a crea stratul izolator la fabricatia MOS (metal oxid semiconductor)

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Acum 31 minute, Ion_Bumbu a spus:

Baia de sudura este protejata de gaze, acolo unde metalul este topit nu exista aer!

Asta este principiul de baza al sudurii.

Chiar asa de greu de priceput?

La table subtiri cand sudezi pe o fata, unde e protectia, temperatura e cam la fel pe cealta fata unde nu exista nimic. Cat poate fi de groasa tabla la dacia?

In cazul tablelor groase unde dispersia temperarurilor se face alfel, spatele tablei nu atinge temperaturi mari, asa ca protectia e suficienta.

Link spre comentariu
Acum 27 minute, daniels a spus:

La table subtiri cand sudezi pe o fata, unde e protectia, temperatura e cam la fel pe cealta fata unde nu exista nimic. Cat poate fi de groasa tabla la dacia?

In cazul tablelor groase unde dispersia temperarurilor se face alfel, spatele tablei nu atinge temperaturi mari, asa ca protectia e suficienta.

Metal topit este pe o fata, metalul de adaos la acetilenica, la MIG/MAG la fel, sirma de sudura, daca topitura ajunge si pe cealalta fata...iasa o mare gaura.

De aia se prefera sudura de colt nu cap la cap, e mult mai usor de gestionat baia.

La sudarea Ti se protejeaza neaparat si spatele, la fel si la inox la suduri in zona alimentara.

Fe nu are nevoie de protectie suplimentara si pe spate.

 

O tabla incinsa la rosu si apoi pusa la ruginit va rugini mult mai repede decit un martor din aceeasi tabla neincinsa.

Motivul nu este schimbarea structurii sau compozitiei prin arderea Carbonului sau transformarea in "fier mort" cit curatarea de toate impuritatile si uleiul pe care le are o tabla pe suprafata ei adica toata protectia aia anticoroziva asazisa, minima dat tot existenta si mai ales faptul ca toate alea ramin acolo ca sa capteze umiditatea ca un strat poros dar la baza metal curat.

Exact la fel si la sudura, tot ce ar putea impiedica rugina se arde dar ramine zgura care capteaza umiditatea asta pe spatele tablei, inclusiv zincarea daca aia exista.

 

P.S. scrie totul in materialul acela, doar trebuie citit.

 

 

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Nu au importanta depunerile de pe tabla. Prin incalzire metalul feros se oxideaza, adica rugineste. Cu cat e mai incins cu atat e mai activ ca reactie.

Rugina e de 3 feluri. Unul dintre ele pasitiveaza (nu mai stiu cum se scrie), adica nu mai oxideaza, il face  pasiv, iar alt tip de rugina se comporta ca un burete, absoarbe umiditatea din atmosfera (zici ca e sare). Depinde care se formeaza.

 

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări