Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ai avut Dacia?


Postări Recomandate

Da mai puneti mina (ochelarii) si cititi ce scrie in documentul ala, nu l-am pus doar de forma, chiar este util pentru a intelege procesele care stau in spatele aparitiei ruginii dupa sudare, ma rog, pentru unii fix asa se pare ca este.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 171
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Problemele apareau inca din faza de fabricatie, tabla nu avea compozitia cea mai buna , grundul, vopseaua erau cum erau si in plus stratul era economic... in plus zona sudata e zona activa chimic ,trebuie bine curatata,protejata,etc.;la oltcit, cat timp erau francezii, acestia verificau tabla si cam 50% nu era acceptata.La a mea am aplicat grund, antifon , am incercat sa protejez zonele unde se acumula noroi, cu niste alveole la rotile din fata , a fost publicat un model de sablon in tehnium.

O metoda de aproteja tabla era protectie cu electrozi din zinc (protectie catodica cu anod de sacrificiu) plasati in zonele sensibile ale caroseriei ,dar era valabila la autoturismele noi, la care nu aparuse coroziunea.

Link spre comentariu
Acum 6 ore, doru3160 a spus:

 Unde s-a sudat pe o mașină, apare rugina. 

Interesanta idee, inseamna ca masinile de noi n-au nici o sudura pe ele...

Cind se sudeaza apare rugina din cauza arderii Carbonului din otel, o fi, da` cum arde ala in lipsa oxigenului, stiti sudura se face cu gaz de protectie, electrodul genereaza gaz de protectie prin vaporizarea invelisului, a pastei cum i se mai spune, daca ajunge aer aia nu mai este sudura.

Deci cum o fi asta? intreb asa ca sa ma infoi si eu ca Gica contra.

 

Link spre comentariu

 Ion_Bumbu.Cu reparațiile prin sudură are dreptate doru,adică creşte riscul coroziunii.Problema apare principal,după mine,datorită distrugerii straturilor protectoare de grund şi vopsea.

Curățirea mecanică care se face ulterior nu reuşeşte să aducă metalul la "alb",ca atare protecția ulterioară e deficitară.În plus se crează o zonă cu compoziție uşor diferită de restul metalului şi tensionată.Electrochimia arată că bucăți din acelaşi metal,în contact şi în soluție,pot avea potențiale diferite şi se pot coroda diferit.

 Alta este situația la ansamblu nou.Degresarea,curățirea şi protecția se fac perfect...Nu mai vorbesc de şasiurile care sunt şi zincate.

Link spre comentariu

Eu am doar dubii la sintagma " sudura arde Carbonul si de aia ruginesc caroseriile la suduri".

In rest, reparatia tine asa cum a fost facuta.

 

P.S. ca idee, sudura este imbinarea la nivel atomic a 2 materiale, asa ne spunea un coleg ca a invatat.

Deci ce contactul lui peste sa avem acolo? ce potential diferit?

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 7 ore, doru3160 a spus:

 Odată ars carbonul din fierul din preajma sudurii, automat ala devenea fier mort, și ruginea chiar cu mama grundului pe el.

Eu despre asta vorbesc, clar, simplu, fara povesti, cum arde Carbonul daca n-are aer?

 

Nu de alta dar povestea aia cu arsul e cam la nivel de Dorel.

Daca doriti discutam si despre falacara aia oxiacetilenica si adaos de Carbon in cordonul de sudura...

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Buna

In ordinea inmormantarii incepand din 1990

Dacia 1310 0 Km

Golf 1 second

Oltcit RM second

Oltcit 12 trs second

Dacia Supernova second

Dacia nova benzina+gaz second

Seat Leon second benzina+gaz

Renault Scenic second

Renault Scenic second(identic cu primul)

Logan MCV benzina+gaz 0 Km

Sharan diesel second.

Jogger benzina+gaz 0 Km(are 2 saptamani si 2000 Km)

Dacia Nova o mai am,ma gandesc sa o resuscitez.Trebuie o butelie noua,cea veche e expirata.

Spor tuturor.

Alex

Link spre comentariu

De obicei tinichigii puneau petice aplicate, deoarece sudura de colt este mult mai usoara decat sudura cap la cap. Intre cele doua table era dezastru, acolo nu se putea curata/ pasiva/ proteja anticoroziv. Protectia anticoroziva este o chestiune foarte complexa (nu e suficient un grund, conteaza extrem de mult pregatirea suprafetei). Chiar daca nu pare. Oricum nu o poti face in garajul din spatele blocului. 

Cat despre alamire, desi pare foarte OK (am facut si eu greseala asta in tinerete), problema pilei electrochimice este cruciala. Mi-au picat peticele dupa un an, a ruginit pe langa alama.

Carbonul din otel are alt rol, nu de protectie anticoroziva. Pentru marirea rezistentei la coroziune se folosesc alte elemente de aliere.

Link spre comentariu

S-a incetatenit balada ca rugina e din cauza arderii Carbonului din otel... nu din alte cauze, adevarat, conexe sudurii.

Eu am brazat cu alama CuSi3 aripa lui loganila acum citiva ani si este inca perfecta, parca ieri am sudat-o.

Usa am sudat-o cu sirma noramala de 0.6mm si CO2 insa acolo am loc de tratament si pe spate, nu am urma de rugina insa e sudura cap la cap.

 

 

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări