Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ai avut Dacia?


Postări Recomandate

Acum 1 oră, cloudy a spus:

Mai are cineva o poză cu celebrul astabil cu două LED-uri roșii care ținea bateria "caldă" ?
 

 

Le construiam la comanda... am gasit acum un exemplar ratacit (il pastrez in amintirea vremurilor trecute..)

IMG-20240804-173637.jpg

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 171
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

 La  D 1300, in anii 1987,  am ramas fara ambreiaj. palaca de presiune sparta. 

Am hotarat sa schimb  acest kit  cu componentele de ambreiaj pentru 1310.

Schmbat volant, disc de ambreiaj, placa de presiue,  rulment de presiune.

Alta viata.

Totul a fost schimbat  in spatele blocului de catre mine. SINGUR.

Am folosit nistre capre pentru ridicarea masinii in partea din fata. 

Dat cutie jos , schimbat volanta, disc, placa de presiune.

Pentru a monta cutia, am cerut ajutorul unui vecin, care, cu ajutorul unei parghii mi-a inclinat motorul spre spatele masinii, pentru a putea cupla cutia de viteze.

 

PS. La aceiasi masina am schimbat planetara stanga pe Tranfagarsan in 2000.

Porbagajul era un adevarat depozit de piese.

 

 

Link spre comentariu

Planetara s-a retezat efectiv de la fuzeta. Partea canelata a ramas in fuzeta.

 

Volantele  1300/1400 erau compatibile la prindere pe  arborele motor. Cele de 1400 aveau o suprafata de contact mai mare cu noul disc de ambreiaj  si noua placa de presiune. Rulmentul de presiune ramanea acelasi. 

La montarea noii volante, trebuia tinut cont de de semnul inscriptionat pe aceasta, semn necesar pentru punerea la punct a distributiei si reglarea aprinderii. 

 

Link spre comentariu

La 1100, eu am avut un rulment de presiune ciudat. A trebuit sa fac o adaptare la "soarele" placii de presiune ca sa se potriveasca rulmentul de 1300. Adaptarea cred ca era data printr-un Tehnium.

Link spre comentariu
Acum 17 minute, PINTI a spus:

La montarea noii volante, trebuia tinut cont de de semnul inscriptionat pe aceasta, semn necesar pentru punerea la punct a distributiei si reglarea aprinderii. 

Gaurile de prindere a volantei nu erau simetrice. Volanta venea intotdeuna in aceeasi pozitie, alfel nu reuseai sa aliniezi gaurile.

Acum 30 minute, doru3160 a spus:

Cred ca am uitat multe de cand nu m-am mai gandit la motoarele de dacie. Totusi, pe volanta mica sa pui disc mare nu prea merge...cel mic e de 170mm cel mare de 180mm.

 

5.jpg?b=332830

 

De flansa asta vorbesc, era diferenta de la volanta mare la volanta mica. Cel putin asa retin.

Era diferenta la simerig si la garniturile de baie.

Link spre comentariu

În perioada studenției, o vreme am lucrat la o televiziune prin cablu și aveam mașină de serviciu. Tot încercând să-i reduc consumul de benzină, mi a trecut prin cap să reglez amestecul carburant foarte sărac și să-i dau supliment de butan-propan din butelia aragazului. Aveam butelia, regulatorul aferent, țeavă de alamă de la instalațiile de frână de la camioane iar pe post de electrovalvă, pentru reglat debitul gazului, foloseam un "injector" de benzină recuperat de pe o instalație de injecție monopunct. Impulsurile culese de la platină declanșau un monostabil care comanda așa-zisul injector, care de fapt era o electrovalvă. Pe bord aveam potențiometrul din care reglam factorul de umplere al monostabilului, implicit debitul de gaz. Satisfacția că am pus la punct o asemenea instalație a fost mult mai mare decât benzina economisită.

Link spre comentariu

Clar.

Altii bagau gaz direct inainte de clapeta si reglau la simt...mergea si asa.

 

Oricum ce petarde de masini. Adica am avut opel am luat un termostat la bani marunti si m a tinut 7 ani.

Din ce vb voi pe aici era cooperativa munca in zadar...

Link spre comentariu

eu alerg cu Dacia zilnic.

1410/2004 "seringa".

Chiulasa ma supara din cauza GPL: când benzina arde pelicula de ulei de pe cilindri, iese calamină. Când GPL arde pelicula de ulei, sintetizeaza printre altele acid clorhidric si acid azotic.  Astea le-am detectat la muncă (foraj petrolier) cu un cromatograf pt gaze tip Agilent de câteva jdemii de euroi. Ei bine alea papă în timp din scaunul supapelor de evacuare făcute din mămăligă de calitate proasta, supapele se afundă în chiulasă, nu se mai închide corect evacuarea asa ca la vreo mie de km trebuie sa reglez din nou distanța dintre culbutori si supape cu lera că tremură ca apucata, se încinge motoru de-l ia dracii, consuma in prostie și nu mai trage:  pt carburație 0.15mm pe admisie si 0.2 pe evacuare, iar pt injecție 0.20mm pe admisie si 0.25mm pe evacuare. Eu am injectie deci varianta a 2-a. 

Consumu normal pe GPL e intre 6.5 si 7.5 l/100km iar eu nu-i dau talpă niciodată mai sus de 110 km/h.

Problema e ca nu mai am ce regla la supapele alea, am ajuns la capatul suruburilor deci alta chiulasa in lucru. Am trimis una la un coleg de o expediat-o undeva in Ungaria unde baietii se ocupa de masini de curse, sa mi-o faca cu materiale serioase: scaune din titan, supape noi, ghiduri, arcuri, tot ce trebuie sa nu mai faca belele cu GPL.

Pompa de frâne e tare pacatoasa, sa va feriti de ASAM ca de satana. Renault Kangaroo cu flansa adaptoare, ansamblul rezultat arata fix la fel ca pompa normala (aia cu 4 țăvi) si cică functioneaza perfect. Abia astept sa o montez.

Intre timp pana vine chiulasa asta modernizata trebuie sa montez alta recuperata de la dezmembrari ca sa nu mai tremure motoru în doru lerei.

 

In rest n-am nici o treaba cu ea. Iarna baga cald, vara am aer conditionat la manivelă, i-am pus inchidere centralizată, o să vină acus kitul de conversie la "jeamuri" electrice, e frumoasa, e curata si m-a dus până în Thassos de-și făceau cruce toți românii de pe acolo.

Renunt la ea doar pentru un Mercedes Cobra cu motor pe benzină dar ăsta deocamdată e vis.

Avantaj - nu ma prostește nimeni la servis unde mă duc strict pentru direcție și pentru intervenții la frâne: discuri, saboți spate, țevăraia de cupru sau operatii unde e nevoie de 2 oameni+elevator: ambreiaju adica dat cutia jos si schimbat rulmentu de presiune, placa și discu.

I-am pus "racu" peste piulița de prindere a fuliei pt curea așa că din când în când la mișto o mai pornesc cu manivela.

Uite de ce prefer dacia: in primul rând mentenanța o fac singur, nu-mi trebuie servis. Uleiu + filtru schimbate la 5000 km fara discutie. La 4 schimburi bag si o doză de aditiv cu teflon. N-am monitorizare pe internet cu update de soft in timp real. I-am pus si delcou+ aprindere Gotronic + bobină de inducție Bosch (același model si dimensiuni ca bobina clasică) ca sistem redundant de aprindere si am in portbagaj un carburator+flanșă de adaptare la galerie pentru cazul în care ar lua-o razna computeru de injectie (bosch): trăsnet sau altceva mai naspa sa producă puls electromagnetic (aluzie la Doamne Ferește, Măria Sa Împăratul Roșu al colhozurilor de la Răsărit). Pot sa plec cu ea de pe loc in orice conditii.

După aia de unde știu io că testerul ăsta ODB2 pus pe mașinile moderne pe lângă defectele constatate nu mai arată și altele în plus? Eu am suficientă experiență în programare (un sfert de secol) ca să pot "mânări" un astfel de soft. Dacă eu pot, mai sunt și alții mai deștepți ca mine care pot face asta mult mai bine.

Asadar Dacie sau Cobră. Sau motocicleta cu ataș când e soare și frumos.

Ăsta e "drogu" meu. Unii sunt cu păcănele, altii cu prafuri, trasu la măsea, cluburi, gagici, io cu Dacia si cu Felixu cu benzi. Nevasta e linistită că dacă nu-s în casă atunci ori șurubăresc pe sub Dacie, ori lipesc prin Felixu M18.

Caută pe gugle "dacia 1300 electrică Super Bet". Să vezi ce conversie frumoasa au facut cu motoru trifazic pe cutia de viteze.

Editat de skaarj
Domnu Cucu mi-a ciugulit din litere.
Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări