Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ai avut Dacia?


Postări Recomandate

Acum 3 ore, Andrei24 a spus:

Care ar fi propunerile?

Precizare pt electric-hibrib, locuiesc la parter si m-a gandesc ca as putea sa folosesc acest avantaj!

In 2021 am luat masina "de pensie" da-l mai am si pe loganila de manevre scurte.

Ideea a fost simpla, masina la bare necessities, cit mai ieftina, clima, ABS, servodirectie si ...motor in 4 cilindri aspirat. In ultimii 20 de ani doar masini fara multe farfaslicuri am condus si mi-au fost absolut suficiente cele de sus.

Pina la urma am ramas la Renault Megane 4 dar motor 1,33 turbo, economic, puternic insa...nu-i aspirat si se simte, 1,6MPi este mai comod de manevrat, mai era Elantra cu 1,6 aspirat insa termen de livrare necunoscut si un aspect prea "indraznet" pentru mine...

A fost atunci 15900E, acceptabila.

Am doar vreo 15000km cu ea, singura problema sesizata e ca la cald ciriie ansamblul pedala/pompa de ambreiaj, ceva tipic la astea, in rest este economica, radioul este bun, farurile LED acceptabile, ma invatasem de la 4x4 cu faruri mai bune dar nici astea nu-s rele.

Suficient de comoda, merge doar la drum lung, mers normal catre 5,2l/100km, tras de ea, 6-6,2l/100km.

Problema e ca Renault a scos-o din fabricatie si o fac ceva turci in coninuare, tot la ei a fost si a mea facuta insa la ceva uzina consacrara a Renault.

E mai marisoara dar are si spatiu destul inclusib bagaje.

Are roata de rezerva normala dar ceva mai ingusta.

In citi ani am umblat am facut destule pene incit sa am grija la plecare ca roata sa fie top, ma rog am facut o data si 2 simultan, noroc cu snururile si compresorul ca eram in virf de munte.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 171
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

1 hour ago, Ion_Bumbu said:

 

 am facut o data si 2 simultan, noroc cu snururile si compresorul ca eram in virf de munte.

Curat ghinion. 

ABS cred ca este obligatie pentru constructori. M-a salvat odata pe mazga pe ghiata insa, NU! La iesirea din parcare cu nici 5km/h am simtit masina ca pleca intr-o parte, am ciupit frana am pasat prima masina si m-am oprit in a doua, ducandu-ma sanie incet si sigur:)

Frana asistata nu imi surade, senzori care calculeaza forta de apasare si cat de tare m-am speriat! pass

Geam fata incalzit da, cinestie poate mai prind iernile de odinioara;)

Aer cond. da, pt climatronic mai deliberez.

Asist la parcare asta da, ca sunt varza la mers cu spatele, parcari laterale. 

Cam atat ar fi foarte suficient pe parte de accesorii-confort.

La acest moment imi place Sand dar nu stiu pe nimeni care a calcat pedalele in mai multe autohtone de dupa masina lu' iliescu. 

Motorizare-consum-eficienta, toate variantele electric-carburanti chiar ar fi o informatie buna de luat in calcul pentru oricine se afla in aceasta dilema. 

Referitor la partea de caroserie am inteles ca s-au facut progrese. Deh, am ramas cu ideea ca dupa cateva ierni, sa vezi cateva puncte de rugina pe ici pe colo este ceva absolut normal tinind cont de calitatea elementelor de tabla marca proprie, facute pentru piata interna!

Deasemenea si la sistemul directie-articulatii nu mai este ce a fost, sunt progrese si aici.

Despre electric nu am auzit pe nimeni vorbind de bine si sincer la acest moment full electric, pass. Mai vreau sa plec si in vacante si nu pot doua bucati!

Achizitia este prevazuta in bugetul de anul viitor.

 

Editat de Andrei24
Link spre comentariu
Acum 28 minute, Andrei24 a spus:

Referitor la partea de caroserie am inteles ca s-au facut progrese.

In mare parte depinde si de intrtinere. Iarna niciodata nu o las cu sare pe ea, mai ales pe dedesupt. Cand e inghetata o las asa ca nu actioneaza rugina, cand se incalzeste o spal. Bag mana si dau tot noroiul de pe unde se aduna (zona arc caroserie, gat rezervor) zone mai putin protejate de contraaripi. Evita balega. Eu o tin in garaj.

Link spre comentariu

Pacat. Poate totusi admin va salva ultima parte si va crea cu aceste postari un topic dedicat si exclusiv pentru pareri avizate bazate pe experiente propri ale membrilor elforum, legate de ce anume le-au placut si ce anume nu, la autoturismul detinut. 

Pana la urma intr-un autoturism din ziua de astazi este mult mai multa electronica, electro-mecanica decat era inainte, de aici implicit si probleme noi !

  Cine stie poate cei de pe alte forumuri vor gasi aceste info mai interesante decat ce se discuta acolo cu dedicatie si la final cu invitatie mascata, hai la noi in service:)

Editat de Andrei24
Link spre comentariu

Cateva probleme intalnite la fosta dacie :

1. Circuitul de racire nu era eficient vara ; am fixat in fata radiatorului un ventilator second hand comandat de un releu actionat de un intrerupator fixat in bord .Iarna parbrizul, in conditii de ceata si vant ingheta, incalzirea la bordul clasic era deficitara,racordurile erau cu probleme, vasul de expansiune era pozitionat incorect.

2.La carburator cele 2 semicarcase si talpa se deformau in timp,era nevoie sa fie prelucrate, se putea face in regim de amator;carburatorul a fost suplimentat cu un "difuzor/amestecator" combustibil format din 2 trunchiuri de con , cu perforatii, lipite cu cositor , dupa tehnium, se imbunatatea amestecul .

Era nevoie sa se verifice nivelul minim/maxim al plutitorului.

3.Probleme cu pinionul de antrenare pompa ulei, unele se uzau mai repede, pozitia era critica.

4.La aprindere am incercat o varianta cu tiristor ,dar scanteia era prea puternica ,ardea capacul delcou, am mers o vreme, cand calitatea benzinei ea proasta, cu o varianta de aprindere cu "octan corector" , comutare cu tranzistor , cu un potentiometru care regla artificial avansul ,in final cu una cu tranzistor ,"multiscanteie".

5.Cu ultima aprindere reglam avansul pe turatie maxima pe un turometru (artizanal) ,dupa care se lua f.putin din avans ,altfel crestea nivelul de oxizi de azot.

6.Reglajul jocurilor la culbutori fiecare 5000km, uleiul era suplimentat cu bisulfura de molibden ,schimb la 7000km.

7.Montarea de inaltatoare sub arcuri la puntea spate,reglaj joc rulmenti.

8.Prin 2006 am curatat, nituit,grunduit ,antifonat masina ,rezemata pe 2 butoaie, dupa care am vopsit-o in regim propriu, a iesit destul de bine pentru un amator.

9.Inlocuire releu incarcare cu unul electronic ,termostatat, prelungea viata acumulatorului.

Prin 2014, desi mergea perfect, a mers la fier vechi ,din motive obiective.

Prin 2014 desi mergea perfect , a mers la fier vechi din motive obiective.

 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, ex.escu a spus:

Cateva probleme intalnite la fosta dacie :

1. Circuitul de racire nu era eficient vara ; am fixat in fata radiatorului un ventilator second hand comandat de un releu actionat de un intrerupator fixat in bord .Iarna parbrizul, in conditii de ceata si vant ingheta, incalzirea la bordul clasic era deficitara,racordurile erau cu probleme, vasul de expansiune era pozitionat incorect

Vad ca mulți se plâng de căldură la bordul vechi. Dacă mai ține sandramaua pe aici voi povesti cum am rezolvat eu, pt că problema căldurii iarna la mine a fost serioasa, nu suportam să merg echipat cu căciulă și fular, cu geamul deschis ca să nu abureasca parbrizul. Și mi-a cam ieșit. E drept, nu ca la bordul de CN2, dar comparabil. A mea din 94 a fost CN1, ultimul model cu radiatorul de căldură lung dispus sub parbriz. 

Aprindere am încercat și eu varianta cu tiristor. Același motiv de renunțare, scurta viata capacului delco. Nici cu capac de renault nu mergea semnificativ mai mult, pana sa conturneze. Am rămas la varianta cu tranzistor și multi scânteie la pornire. Plusul de comanda pt multi scânteie îl luam de pe alimentarea bobinei bendixului. Cât timp era alimentat electromotorul, aveam multi scânteie. Fișe am folosit modelul de pe oltcit, cele scurte,(avea 2 lungi și 2 scurte) iar platina o schimbam doar când se uza pintenul din textolit care rula pe cama, pastilele contactului fiind perfecte după ani de utilizare. Releu de încărcare am folosit unul de wv recuperat de pe un alternator defect, montat direct pe suportul de perii. Nu am avut probleme nici cu incalzirea, nici cu răcirea, indiferent de anotimp, și a văzut cam toată țara, inclusiv trans fagarasanul.

Termostatul am mai spus, îl aveam de 1100 franțuzesc, la care ii montasem scaun din teflon, pt etanșare mai bună pe poziția închis. Modelul era integral din alama, cu posibilitate de calibrare, alegere temperatura de deschidere. Nu se putea regla histerezis ul. Ala era prestabilit prin constructie.

PS-am găsit un material filmat care explica și celor care nu cred ca dacia putea avea căldură. Era prea mult de povestit. 

Cu mici deosebiri cam asta am făcut și eu, doar ca nu am avut net la îndemână. Băiatul le mai gafeaza, dar în principiu cam asa stăteau lucrurile. 

Link spre comentariu

Nu am avut probleme cu caldura. Daca termostatul era bun si caloriferul aerisit era cald. Comparativ cu masina din clip, am avut un radiator mai mic din Cu care ocupa 2/3 din grila spre partea dreapta. In stanga erau 2 claxoane.

Pt aerisire ridicam borcanul de expansiune pe deasupra si slabeam acel surub din dreapta pana curgea lichid. Iarna puneam carton in fata radiatorului ori pe toata suprafata, ori jumatate. Niciodata nu am acoperit treimea claxoanelor pt ca incepea sa fiarba.

Editat de daniels
Link spre comentariu

Daca nu etansai circuitul de aer cum explica si baiatul in clip (mie imi era destul de greu sa scriu tot ce a explicat el acolo), aerul cald trecut prin radiator era insuficient, si aveai in cel mai bun caz caldura in regim de avarie, nu sa mergi iarna in camasa in masina.

Link spre comentariu

Ati avut cainele din pluş, care dadea din cap, sub luneta?

Am incercat sa identific de-a lungul anilor de unde se putea cumpara ornamentul respectiv inainte de '90, dar n-am reusit sa aflu.

Link spre comentariu
Acum 30 minute, norad a spus:

Ati avut cainele din pluş, care dadea din cap, sub luneta?

Nu eram suficient de în vârstă. Așa ceva vedeai în mașinile cu șofer trecut de un anumit prag de vârstă, nu la tineri. Era echivalentul peștelui din sticlă de pe TV... 

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări