Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ai avut Dacia?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 171
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Acum 6 ore, franzm a spus:

N-a fost vina inginerului român ca nu au avut fabricile materiale de calitate sau ca nu s-a respectat disciplina tehnologica.

M-ati inteles gresit, nu ma refer la adevaratii ingineri care puneau pasiune in munca lor. Aia cu siguranta aveau un gust amar. Nu dezvolt pt ca ne abatem  de la subiect.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Sharky a spus:

Asimilarea in productie a elementelor indigene.

Orice lucru trebuia inlocuit cu ceva fabricat la noi mai ieftin si mai usor care de multe ori era si mai prost.

Chinezarii.

Erau și atunci opțiuni. Dacia le pute la mulți, dar aveau la îndemână R16, o mașină de vis pt vremea aia, aveau Fiat 1100, 1300 sau 1500 și de ce nu, 1800, Skoda, Lada, Wartburg, R10 major și multe alte mărci. Nu am uitat de trabi, dar unii erau prea fudui sa cumpere asa ceva. Vorbesc despre masini care puteau fi achizitionate de noi, prin IDMS, parca asa ii zicea. Piata SH era si atunci bogata. Ei alegeau dacia, pt că erau rupți în cur, voiau ieftin, dar să fie cel puțin la fel de bune ca cele mai scumpe. Teoria asta a rămas valabila până în zilele noastre. Vor Logan cu calități de BMW la preț de Logan, bineînțeles. Da, erau mai slabe daciile la multe capitole, dar asa cum au fost, a fost mașina care ne-am permis-o, și cei care nu aveau doua mâini stângi, chiar au făcut mașini bune din ele. Le-au folosit și 20 ani. 

Link spre comentariu

Iarasi va va deranja post-are mea...

Din pacate nu mai exista pe vremea Daciei 1300 nici o optiune de masina Vest noua, eventual SH la pret mai mare decit noua.

Tata a avut R10 in `65 si nu i-a placut deloc, pe vremea aia drumurile iarna nu se prea dezapezeau si era zapada si in Banat macar 3 luni.

L-a vindut dupa 1 an si s-a inscris la R16, masina cu motorul pus invers dar buna.

Cred ca dupa 1 an l-au anuntat ca nu se mai importa R16 si i-au facut oferta sa treaca la FIAT 1500L sau 1800, 1800 era o caruta de bani pe vremea aia, 87900lei...

A trecut la 1500L insa ala nu s-a adus nici o data oficial in Romania, la fel ca si 1500, oficial au fost aduse 600, 850, 1100D, cred ca si 1100R, 1300, 1800, 1800B, 2100 si 2300, ultimele doar ca masini oficiale.

Dupa citeva luni a fost iarasi chemat la IDMS pentru a-l anunta ca nici 1500L nu se mai importa si sa treaca la 1800.

Pina la urma a prins unu din ultimele 1800B care l-a tinut pina a decedat, din 1967 pina in 1991 apoi mama a dat masina.

Dupa inceperea productiei Dacia 1300 gaseai doar masini din blocul socialist dar cu termene de asteptare lungi si preturi mari pentru ce calitati aveau, ma rog doar Moskvich se remarca printre ele ca mergea cu aproape orice amestec exploziv, sa nu suparam Trabant-ul, si ala la fel.

La ora asta Logan 1 benzinar da lectii de fiabilitate masinilor cu staif iar de la facelift inclusiv la protectia anticoroziva...

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 1 oră, Ion_Bumbu a spus:

1800 era o caruta de bani pe vremea aia, 87900lei...

De asta era buna dacia pt cumparat, dar la calitatea celor scumpe daca se putea. R16 a cumparat o ruda de a mea prin 78. Si acum tin minte senzatia de mers in avion in acea masina. Foarte silentioasa si suspensia de vis. Erau optiuni, despre asta vorbesc. Cine nu voia dacia, avea de unde sa aleaga. Nu am pomenit de oltcit, pt ca au venit mai tarziu, dar si asta era o optiune mai fiabila decat dacia, chiar daca mai putin practica. Mai era skoda S100 si 120. Dar ce sa vezi? Cei mai multi preferau daciile, pt ca skodele erau puturoase. 

Citat

La ora asta Logan 1 benzinar da lectii de fiabilitate masinilor cu staif iar de la facelift inclusiv la protectia anticoroziva...

De acord, dar ce sa vezi, acum sunt scumpe. Cu 500 euroi isi cumpara un polo de moare lumea, si pe urma pierd timpul pe forumuri sa le repare. Dar au masina nemteasca. Loganul pute.

Link spre comentariu

A picat bine subiectul-intrebare:)

Da, am avut 1300 fara servo si am pus pe mine cava muschi la vremea aia. Imi aduc aminte ca la un moment dat gasisem un carburator Solex pe care l-am montat si fiind perioada cand pe fiecare strada se gasea cate o capota ridicata si cel putin un "mecanic iscusit" prezent, s-a oprit langa masina, un suedez autohton sa ma intrebe: "cat ai prins cu ea, e de vanzare sefule?". Alte vremuri!

Acum cand mai am cativa ani pana la pensie, m-am gandit sa cumpar prima masina cu miros de fabrica si bineinteles am luat in calcul masina autohtona consacrata. Ca sa nu deschid un alt topic, m-am gandit sa fac o intrebare aici, pentru cei care sunt mai experimentati in domeniul electronica, electrica si nu in ultimul rand mecanica vis a vis de masina lui Burebista(turism orice model de la electric la standard) si nu in ultimul rand pentru ca imi pare si ar trebui sa fie un forum echidistant in comparatie cu cel dedicat brandului respectiv! O masina mica si buget asemenea:). Care ar fi propunerile?

Precizare pt electric-hibrib, locuiesc la parter si m-a gandesc ca as putea sa folosesc acest avantaj!

Editat de Andrei24
Link spre comentariu

Eu am LOGAN 3 cu motor de 1 litru ,turbo, benzinar și pe gaz din fabrică....nu are roată de rezervă, și cric, are kit de reparație cu compresor inclus...cumpărat în 2021 ,octombrie....6 trepte de viteză înainte și marsarier....la 3000 de ture atinge 130km/h în viteza 6....navigație (fără GPS).....comenzi pe volan multe,inclusiv pilot automat....portbagaj spațios....în momentul cumpărării a costat 49950 lei din fabrică....de asemenea am dat la rabla un Matiz contra 1800 euro....pretul plătit de mine 10350 euro....mașina nu e extraordinară însă eu sunt mulțumit de calitățile ei versus prețul plătit...în contractul cu banca au fost incluse revizii programate 5 ani plus asistență rutieră oriunde în țară...suma totală plătită la bancă pe 3 ani ,62500 lei....după ce am făcut 1500km pe benzină am trecut pe gaz....consum mediu 7,2-8,1 litri de gaz, funcție de stilul de condus și aerul condiționat...la depășiri folosesc viteza 4 ,este suficient de nervoasă incât să fac depășirea rapid și în siguranță....am înțeles acum că au crescut mult prețurile undeva pe la 17000 euro...

Link spre comentariu

Oferta e bogata. Dar e o discutie fara sfarsit. Sunt atat de multe variabile, incat e greu de punctat un model anume. Primul criteriu ar fi de ordin financiar. Una e un logan, alta e un jogger. Nu in ultimul rand, preferintele personale. Eu as opta pt sandero pt ca imi plac caroseriile hatchback, desi nici ultimul model de logan nu arata rau. Eu zic sa iei ce-ti place si mai ales, ce-ti permiti.

Link spre comentariu

Multumesc.

Am facut acea precizare fara sa intru in detalii. Pentru ca actuala masina este parcata chiar sub geam, m-am gandit si la electri-hibrid pentru a nu crea discutii cu vecinii, cum ca parchez necorespunzator, impotriva ord.m.s din 21 februarie 2014, art. 4 litera c.

Bineinteles ca in joc sunt banii iar dupa gusturile mele: hatchback-ul si aer conditionat dar cam atat. Nu culori, nu clima-climatronic fitze,  nu accesorii, geam electric, dvd etc. etc. roata rezerva poate sa stea si in spate intre scaune. Masina este pt mine si sotie, atat. In exploatare doar consumabile nu defecte cu dedicatie.

De aceea intreb de experiente personale cu autohtonele!

Spre exemplu la Scenic din 2001, cu dedicatie primeai defect garantat blocul de la comanda ventilator habitaclu, senzor motor volanta! Cine a schimbat blocul de comanda ventilator habitaclu la Scenic 1, stie despre ce vorbesc!

Voi lua in calcul toate parerile celor care vor comenta bunele si relele masinilor detinute!

Editat de Andrei24
Link spre comentariu
Acum 17 minute, Andrei24 a spus:

Bineinteles ca in joc sunt banii iar dupa gusturile mele: hatchback-ul si aer conditionat dar cam atat. Nu culori, nu clima-climatronic fitze,  nu accesorii, geam electric, dvd etc. etc. roata rezerva poate sa stea si in spatele intre scaune. Masina este pt mine si sotie, atat. In exploatare doar consumabile nu defecte cu dedicatie.

In prag de pensie, probabil va fi si printre ultimele, deci ar fi fost bine sa fie cu dotari mai multe. Nu ma refer la senzor apa sau lumina, astea le poti actiona singur.  As recomanda parbriz incalzit, daca exista optiunea. Iarna merita fiecare banut in plus. Il am de 3 ani, si imi pare rau ca la cea de inainte nu am montat un parbriz incalzit de cand am luat-o, pt ca exista optiunea, dar am zis ca e moft. La cat am racait la gheata iarna, nici nu am cuvinte sa zic cat conteaza. Climatronic e de preferat, clima iti baga rece pana ti se lipesc narile, daca nu faci corectii manual. Fara geamuri electrice macar pe fata iti va fi greu sa gasesti, nu stiu daca se mai fac modele fara geam electric fata. La roata nici mie nu imi vine sa renunt, dar daca ma uit in urma, am peste 15 ani de purtat roata in portbagaj degeaba. Nu am folosit-o macar odata. Am rotit-o cu cele de pe masina si atat. Dar Murphy e parsiv, spune ca un lucru devine necesar, imediat ce nu il mai ai. Acum am varianta slim, adica e mai mult decat nimic, dar nu mai am roata normala. Pe asta nici macar rotita cu celelalte nu mai pot sa o port, e nou, nouta.

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări