Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ai avut Dacia?


Postări Recomandate

Am găsit această carte și mi-am amintit că am avut și eu doi asemenea bolizi. Mi-am amintit câte îmbunătățiri mai făceam, cât timp dedicam bolidului, noroc că tata, mecanic,  avea un ditamai atelieru' permanent plin cu mașinile altora, iar eu, între doi clienți, făceam totul in regie proprie.

 

20240730-131003.jpg

 

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 171
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • daniels

    32

  • Ion_Bumbu

    22

  • Ovidanie

    17

  • BRANCA

    15

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Dacia 1100, Dacia 1300 si 1310 break. Si Lastun, dar nu se pune.

Inca mai am un Sandero si un MCV, ambele au 16 ani. Astea sunt luate de noi.

Link spre comentariu

Lăstunul se pune, chiar are "punctaj" mai mare decât Dacia 1300.

Sandero și MCV nu se pun. Și nici Loganul.

Dacă nu poți să sufli în jigloare, nu se pune.

Link spre comentariu
validae

Am avut 1310 și 1410 Break (pe GPL), la ultima adaptasem o aprindere electronică ce folosea în loc de platină un senzor Hall, făcut de Gotronic.Din cauza carburatorului complicat, care veșnic se deregla și cauza un consum imens, am scos și rezervorul de benzină.Mergeam exclusiv pe gaz, chiar și iarna la -10*C pornea așa.Am dat-o la ,,fer,, pentru că expirase instalația pe gaz și începuseră să doarmă șobolanii pe motor iarna....permanent era ceva de reparat la ea.Dar se repara ușor, un patent și sârmă...

Link spre comentariu

Decat sa am 4 usi care se inchid prost ,mai bine 2 usi!!!(am ales Olcit 12 TRS):rade:

Editat de q_acdc
Link spre comentariu

 Problema la Dacie nu era că se închid uşile prost,ci că se puteau deschide chiar cu o şurubelniță!De aia erau tot felul de butuci antifurt...

Link spre comentariu
Acum 11 ore, doru3160 a spus:

Daca nu era cu siringa, se pune. Nu ai auzit? conditia e sa fi avut unde sufla, in jiglere.🙂

 

Puteai sa sufli in jiglere, dar doar o data....

Dupa aia suflai in buzunare.....

Carburatorul dublu corp (de inspiratie Oltcit) era tare pacatos...daca se deregla un pic, consuma ca tractorul...

Dupa aia rupea roata in doua cu motorul ala de 1,6...

Consumul se "linistea" doar la service-ul Dacia din Pantelimon, cu un reglaj pe banc pentru 3 regimuri de mers.....

Facea nenea de acolo garnituri din carton doar cu un simplu cutter, mai rapid ca un cutter-plotter din vremurile noastre.... 

Oricum, daca aveai talpa grea, consum era garantat peste 12l/100km

Ce vremuri....

Editat de draku
Link spre comentariu

Da.... carburatoarele alea dublu corp erau pretentioase la reglaje. Tin minte ca aparuse in revista Tehnium procedura de reglaj a acelor carburatoare. Doi vecini au facut echipa, au cumparat doua reviste Tehnium, sa aiba fiecare revista lui. Trei zile si-au facut incalzirea, au discutat intens, la o bere, in fata blocului, pe banca, au rascitit revistele alea, cum spuneam, fiecare cu revista lui. Toti de pe strada, inclusiv babele, stiau ca urmeaza marea servisare plus reglajul suprem al acelui carburator.

Apoi mi-au cerut un set de lere, ca nu aveau. In bucatarie, pe masa, l-au demontat complet carburatorul, au curatat, schimbat garnituri, apoi reglat cu lera plus alte descantece, pana la urma au reusit sa-l asambleze si sa porneasca masina. Foarte increzatori, au plecat in teste pe ruta Suceava-Milisauti, un drum de vreo 60Km dus-intors. Aveau 10 litri de benzina in rezervor, plus bidonul ''rezerva'' de 2,5 litri, iar pe drum au mai cumparat 5 litri de benzina. Si n-au reusit sa o aduca in fata blocului, au ramas, pentru a treia oara, in pana de carburant,  la cateva strazi distanta.

Alti vecini, mai mistocari, explicau ca eu i-am sabotat, ca le-am dat un set de lere masluite, sa-mi bat joc de ei. Prostii au crezut, vreo doua saptamani nu au mai vorbit cu mine.

Pana la urma au adaptat un carburator de Dacia pe acel Oltcit.

Link spre comentariu

Cu Dacia mea veche (fabricație 1976 și cumpărată în 1993)) am trecut Transfăgărășanul,Branul,Cheile Bicazului de mai multe ori....ca să nu am probleme cu încălzirea am înlocuit radiatorul original cu unul mai mare de la modele noi....cel mai mult mă ”distra” faza în care murea motorul pe Transfăgărășan din cauza golurilor de aer....nu mai puteam merge decât cu viteza 1 până treceam de golul ăla de aer....se simțea imediat ,motorul lua turație și puteam schimba în viteze superioare....în 2005 și-a dat obștescul sfârșit....dar îmi aduc aminte cu drag de toate aventurile pe care le-am avut cu această mașină....

Link spre comentariu

Dacia 1310 după certificat, 1410 după cartea tehnică dată de fabricant.

An fabricație 1997. Motor 1397cmc, carburație, culoare alb-boreal.

Cumpărată de nouă, R.K. în 2004 la un atelier din Brașov.

Radiat prin rabla în 2013, pe motiv de caroserie ruginită.

Link spre comentariu

Un asemenea ''gol'' de aer este si la iesirea din localitatea Ilisesti, spre Paltinoasa.  Toti se plangeau ca nu ''trag'' motoarele in acea zona. Asta credeam si eu, pana cand am trecut cu bicicleta pe acel traseu, de fapt este o rampa lunga, iar relieful nu ofera repere vizuale, soferii nu-si dadeau seama ca e rampa.

Link spre comentariu

Cam asa arata o Dacia Nova R523, productie noiembrie 1995....

 

2.thumb.jpg.a43f531f08839613f61e703a8f3e514c.jpg

 

5.thumb.jpg.afd8df33fd7883c2ee09b89a2ebf32a6.jpg

 

3.thumb.jpg.31eed5234aed2fc697d6558a6e753701.jpg  

 

4.thumb.jpg.7698a6ad48a205a1dc03c3af9714a48f.jpg

 

Se lauda directorul Stroe de la Dacia ca e o masina 100% conceptie romaneasca, dar ca a durat mult punerea in opera, proiectul datand de la inceputul anilor '80...

Aiurea, era o copie grosolana a Renaultului 11, se vede cu ochiul liber asemanarea exterioara....

Orice piesa a trenului de rulare, daca n-o gaseam de la Dacia, ca se gaseau greu la vremea aia, o comandam cu succes de la R11 si se potrivea perfect...

 

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări