Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

TME a renuntat la GLS?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 30
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

E complicat ca ai voie doar o singura zi pe saptamana sa te prezinti la vama locală ca sa ridici pachetul. Restul saptamanii n-au vames, e plecat sa va...muiasca prin alte locuri.

Atentie mare de tot sa faci screenshot pe ecranu calculatorului pe unde apare ca ai platit furnizorului si marfa, si TVA si taxele vamale pe care furnizorul mai departe le-a virat statului r(r)oman. Altfel abia asteapta sa te puna sa il mai platesti odata.

Si daca ai vreo piesa pe care vamesul nu stie unde sa o incadreze, stai juma de ora pana suna si se consulta prin carti prafuite ca sa vada cum te dijmuieste.

Asta e problema cu vama.

O sa dau in vreo 2...3 saptamani comanda la TME pe persoana juridica. Daca UPS ma dezamageste, public aici toata convorbirea cu TME prin e-mail sa vada tot poporu apoi ma mut la Mouser si Digikey.

Link spre comentariu

Ce vama la mouser sau digikey ? Nu te duci la nici o vama, au ei un SRL ce face vămuirea ( din banii tai, pe care ii plătești înainte ), vine direct acasă.

 

După chestia cu UPS, posibil să ajungă mai repede din SUA cu fedex decât din Polonia cu ups.

Link spre comentariu
Acum 41 minute, skaarj a spus:

O sa dau in vreo 2...3 saptamani comanda la TME pe persoana juridica. Daca UPS ma dezamageste, public aici toata convorbirea cu TME prin e-mail sa vada tot poporu apoi ma mut la Mouser si Digikey

Ce anume să vă dezamăgească? Că durează livrarea mai mult timp? Există și metode de transport mai rapide dar la alte tarife.

Ieri am fost la unul din magazinele care aduc piese de la TME și un băiat de acolo mi-a zis că timpul de livrare a crescut la 4 zile dar că nu sunt alte probleme.

Link spre comentariu

Am platit vama si la mouser si la digikey de fiecare data cand am comandat.

Au venit prin Posta Romana asadar aviz in cutia de posta pe care descifrez dupa ce ies din scara blocului afara la lumina cum ca cica trebuie sa ma prezint la oficiul postal numaru 1 la biroul vamal pentru ca am primit ceva colet.

Pe ambele saituri a fost o singura optiune de expediere.

N-am avut nimic altceva unde sa selectez.

 

De ani de zile dupa ce am cumparat de la TME, intotdeauna am executat reparatiile in 2 maxim 3 zile de la achizitie si in aceeasi zi in care am primit coletul. Vorbim de sisteme industriale la firme mari. Daca o sa fie marite intervalele de timp atunci da, dezamagire. Daca intr-adevar e 4 zile, atunci n-am de ce sa ma plang.

 

Multumesc mult de informatie, o sa fiu atent si ma intorc sa confirm.

 

 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

TME m-au anuntat acum 3 zile că îmi trimit o restanță de nu o aveau pe stoc când am dat comanda.

Azi pe la ora 16 a venit UPS și mi-au pus cutia în brațe.

În concluzie se mișcă rapid.

Link spre comentariu

Luni am facut si eu o comanda la ei si am vazut ca nu mai am disponibila varianta cu GLS. 
Pe tracking pana acum doua zile UPS promisesera livrare azi, dar acum pe tracking cica livrarea este reprogramata, naiba stie cand...

Am sunat acum la TME si mi-au zis ca intr-adevar momentan nu mai livreaza cu GLS ci cu UPS si ca la dansii livrarea dureaza mai mult. Eu le-am zis simplu ca daca asa vor sta lucrurile permanent atunci e bai, mi s-a spus totusi ca este o situatie temporara, ca GLS trebuie sa-si puna la punct nu stiu ce sistem informatic si ca apoi TME va relua colaborarea cu dansii ( probabil deja au fost asaltati de sesizari din astea ).

 

PS: Nu ma intereseaza metodele mai rapide de livrare, costa prea mult ca sa se justifice, daca nu vor reveni la GLS in maxim cateva luni atunci comenzile la TME nu-si mai au sensul. Pana si Digikey livreaza mult mai repede ( si la aia vin coletele din state ) si livrarea e gratuita pentru un prag foarte mic totusi. 

Nu mai zic de Farnell la care desi preturile tind sa fie o idee mai mari decat la alti distribuitori, livrarea costa rezonabil si este incredibil de rapida.

Link spre comentariu
Acum 11 minute, Stefan a spus:

Posibil noua gaselnita eTrasport care "sigur" o sa rezolve marea evaziune.

nu e vorba de evaziune ca e foarte greu sa faci evaziune ca firma mare care nu lucrezi cu numerar.

Problemele cu livararile la toti sunt pe ultima mila (the last mile) - adica tipul ala cu duba care e punctul slab in tot lantul, restul e foarte automatizat si predictibil. (vorbesc de asta mari UPS, FedEX, DHL) 

Aici (IRL) Farnell/Mouser/Digikey face shipping gratuit la facturi peste 50/60 Eur fara VAT.

Ieri am primit niste piese de la Digikey si soferul (un polandez tanar) a livrat 4 cutii cu piese acasa in loc de firma (1Km intre ele) si le-a aruncat in curte peste poarta laterala (mai face chestii d'astea cand face livarri dupa ora 17:00 si nu mai e nimeni la firma) - s-a schimbat la fata cand i-am zis sa aiba grija data viitoare ca valoarea la cutiile alea e 25K Euro sa nu le mai arunce peste gard. 

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

@Stefan

Povestea cu tipul care arunca coletele nu avea legatura e-trasport (e  propozitie separata) - povestea era sa arate ca nu conteaza daca e GLS, UPS, DHL sau FedEx (care au ssiteme bune si automatizate) ci tipul ala de vine la usa cu duba. 

Deci ca sa revin la subiect (Care e despre TME care nu mai lucreaza cu GLS si cu UPS) - nu conteaza ca nu mai lucreaza cu GLS si tipul ala de la GLS sau ups care e pe ultima mila conteaza de fapt.

Daca e  tot neclar spune-mi si incerc din nou.

RR 

 

Nu ai cum sa faci bani la negru cu firmele de curierat mari - totul e inregistrat automat, facturile, label-urile se genereaza automat. Calculele de TVA se fac automat (la importuri de exemplu)

 

oricum discutia cu e-trasport e tema falsa la topicul de fata.

 

Who is obligated to communicate the RO e-Transport document?

It came into force on January 1, 2023, for goods with high fiscal risk. Starting from July 1st, 2024, it will also apply to all international transports of any type of merchandise, provided they meet the following conditions:

Trailers weighing more than 2.5 tons,

Goods weighing more than 500 KG or value of the goods exceeding 10,000 RON (about 2,000 EUR).

 

 

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Comand frecvent de pe mouser, TME etc. pe firma, ultima comanda de la TME acum vreo 2 saptamani a fost asignata pe UPS desi scria GLS la plasarea comenzii. Dupa 4 zile de asteptat degeaba mi-am gasit produsele la o firma din Bucuresti pe stoc, mi-am facut treaba si am comunicat UPS-ului sa returneze coletul (au incercat prima livrare dupa 6 zile lucratoare de la plasarea comenzii in TME).

Saptamana asta TME mi-a rambursat banii platiti.

De acum inainte o sa cumpar de la mouser sau farnell ... la revedere TME. Pacat, era simplu si rapid.

Link spre comentariu
Acum 41 minute, roadrunner a spus:

Who is obligated to communicate the RO e-Transport document?

It came into force on January 1, 2023, for goods with high fiscal risk. Starting from July 1st, 2024, it will also apply to all international transports of any type of merchandise, provided they meet the following conditions:

Trailers weighing more than 2.5 tons,

Goods weighing more than 500 KG or value of the goods exceeding 10,000 RON (about 2,000 EUR).

Ce inseamna asta "with high fiscal risk"? Pentru ca ai zis "nu e vorba de evaziune". 

Stiam asta"pply to all international transports" si nici nu afirmase ca este doar pentru curierate, greul nu se duce de firmele de curierat enumerate mai sus.

Acum 44 minute, roadrunner a spus:

oricum discutia cu e-trasport e tema falsa la topicul de fata.

Așa este însă nu aveam cum sa deschid un subiect nou pentru atata lucru, oricum suntem la "Discutii diverse" unde este un talmes-balmes.

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări