Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

eFactura, eTVA, e...he


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 152
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

La un magazin "2 pasi" unde am lucrat plateau la 3 luni. La fel si medicul de familie care este PFA.

 

 

Acum 35 minute, Tavi a spus:

Tot nu am inteles ce fel de factura primesti din 2025 tu ca persoana fizica , in momenul cand mergi sa cumperi un stick de la Altex

Asta ca sa inteleaga intrebarea colegul

O persoana fizica nu are nevoie de factura. Daca totusi cere factura, Altex o publica si atat. Daca cineva o va descarca sau nu, nu priveste pe Altex.  

Chiar daca persoana ar iesi din magazin cu factura tiparita pe hartie, ce treaba mai are Altex cu factura aia?

Editat de daniels
Link spre comentariu
  • Administratori
Acum 13 minute, daniels a spus:

La un magazin "2 pasi" unde am lucrat plateau la 3 luni.

https://www.verificaretva.ro/articole/TVA-taxa-pe-valoare-adaugata.aspx 

Termen de plată - termenul de plată a acestui impozit are scadența: până în ziua 25 a lunii următoare dacă frecvența de plată este lunară și până în ziua 25 a primei luni a trimestrului următor dacă frecvența de plată este trimestrială; o altă scadență este atunci când se generează dreptul de import pentru bunuri

 

Link spre comentariu

Vad ca nu intelegeti

Ei afirma ca e-factura va deveni singura factura valabila

Deja intre firme de la 1 iulie e valabil acest lucru

Daca o persoana fizica cere factura esti obligat sa ii dai factura , asa e legea

Magazinele online emit si vor emite factura la toate persoanele fizice

Si acea factura pe hartie sau pdf devine o simpla hartie , asta ne spune statul , nu mai e factura

Nu are nici valoare de bon fiscal , nu e document , e doar o hartie tiparita sa stie clientul ca a dat bani ...

Cu ce justifici garantia de ex , cu factura sau cu e-factura ?

Ei dau legi fara sa explice nimic

Voi mai trimiteti factura tiparita in colet la firme ?

Eu da , sau pe mail daca sunt plecat

Factura trimit , nu e-factura , acum dupa 1 iulie

Sa vada omul ca are , ca apoi ma reclama ca nu ii dau

Nu am dreptate ?

 

Factura fiscala nu este obligatorie uneori

În cazul livrărilor de bunuri sau prestărilor de servicii efectuate de firme și de persoanele fizice autorizate, Codul fiscal prevede că emiterea facturii nu este obligatorie pentru:

livrările de bunuri prin magazinele de comerț cu amănuntul și prestările de servicii către populație, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale;

livrările de bunuri și prestările de servicii, altele decât cele de la punctul unu, furnizate către beneficiari persoane neimpozabile, altele decât persoanele juridice neimpozabile, pentru care este obligatorie emiterea de documente legal aprobate, fără nominalizarea cumpărătorului (transportul persoanelor pe baza biletelor de călătorie sau abonamentelor, accesul pe bază de bilet la spectacole, muzee, cinematografe, evenimente sportive, târguri, expoziții);

livrările de bunuri și prestările de servicii, altele decât cele de la punctele unu și doi, furnizate către beneficiari, persoane neimpozabile, altele decât persoanele juridice neimpozabile, care prin natura lor nu permit furnizorului/prestatorului identificarea beneficiarului (livrările de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcări auto a căror contravaloare se încasează prin automate, servicii de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice preplătite).

Totuși, factura trebuie emisă dacă beneficiarul cere acest lucru în mod expres. De asemenea, contribuabilul poate opta să emită facturi, chiar dacă beneficiarii nu le cer.

 

Dupa 1 iulie 2024 se schimba complet situatia.

Dispare termenul de 5 zile din cauza faptului ca dispare posibilitatea, nu doar a trimiterii catre clienti, dar chiar a emiterii facturii "pe hartie" sau "in PDF". Cu alte cuvinte, chiar daca voi ati generat un document in programul vostru informatic si l-ati si trimis clientului, acel document nu reprezinta o factura.

Incepand cu 1 iulie 2024 din punct de vedere fiscal, sunt considerate facturi care se pot inregistra in contabilitate, numai facturile electronice emise și transmise în sistemul E-Factura. 

Textul de lege suna asa: "sunt considerate facturi numai facturile care indeplinesc conditiile din Ordonanta .... 121/2021", ceea ce inseamna ca doar facturile care vor purta sigiliul Ministerului de Finante vor fi considerate facturi din punct de vedere fiscal. Sigiliul se obtine in urma transmiterii facturii prin sistemul E-factura.

Factura nu exista decat la momentul la care aceasta este transmisa prin E-factura si se intoarce inapoi valida, cu sigiliul ANAF. 

In concluzie doar in momentul in care o factura are sigiliul ANAF, devine document fiscal. 

Editat de Tavi
Link spre comentariu
Acum 1 oră, Badman a spus:

ca de la alea vine cel mai mare venit la buget

Fa suparare, dar daca acceptam ca firmele mici genereaza cel mai mare venit la buget (deci merg din plin!), trebuie sa acceptam ca tot ele genereaza si cea mai mare evaziune!

 Apropo, la etva cica s-a renuntat pentru moment.

Link spre comentariu

 "Ultimele comunicate ale Ministerului de Finanțe cu privire la modificările care vor avea loc la e-factura B2C, adică pentru persoane fizice, sunt ușor vagi. Cert este că se lucrează la o modalitate prin care să nu poată fi indentificată persoana care cumpără online", scrie Hoitnews

 

Conform unor surse din Ministerul Finanțelor, un scenariu la care se lucrează este ca toți românii să primească câte un cod de identificare fiscală. Practic, este ca un al doilea CNP, dar va putea fi folosit pentru a face cumpărături în vederea completării datelor din factură.

 

„Se dorește să ai posibilitatea să ceri comerciantului să îți treacă acel cod pe bon sau factură. Din datele obținute ți se va calcula ce credit fiscal ai la finalul unui an”, ne-au spus sursele

 

Cei din instituție încă nu s-au decis la modul în care vor fi transmise aceste coduri către români, dar o idee ar fi ca acestea să fie trimise pe telefon.

 

În cazul PFA-urilor, datorită acelui cod vor avea parte de reduceri la impozit, iar persoanele fizice chiar ar putea primi bani (lucru care ar presupune crearea unui Fond în buget).

 

În funcție de valoare se va aplica un anumit procent. Încă nu este clar cum se va aplica în cazul persoanelor fizice pentru a primi efectiv sumele. Asta pentru că nu s-a stabilit un mecanism și acum se analizează ce variantă este mai bună.

 

Ce a spus Marcel BOUloș la o recentă ședință de Guvern vizavi de creditul fiscal aplicat la bonurile fiscale:

 

„Conceputul de credit fiscal are la bază determinarea cumpărătorului să ceară bonul fiscal de la vânzător, astfel încât prin Declarația unică inteligentă, acel bon din zonele cu evaziune sunt contabilizate și se decide ca un procent din valoarea acelor cheltuieli să îmbrace valoarea creditului fiscal”, a spus Marcel Bouloș, ministrul Finanțelor.

 

Creditul fiscal, spunea el, fie se rambursează cumpărătorului, fie poate să fie utilizat ca o formă de compensare cu alte impozite și taxe.

 

„Înseamnă procente de la 1-2-3%. Cumpărătorul nu trebuie să facă nimic și să solicite bonul fiscal. Este opțional. Este un model de studiu”, a afirmat Bouloș.

Link spre comentariu
Acum 27 minute, Tavi a spus:

Cu ce justifici garantia de ex , cu factura sau cu e-factura ?

pe la mine prin sat, cu certificatul de garantie! pentru o persoana fizica, o factura este la fel de utila si tiparita si trimisa in spv. pe de alta parte, vrem digitizare, dar nu pentru noi, sa fie dar la altii! de curiozitate, vazind siscutiile astea, am intrebat si eu contabila sefa ce parere are la subiect si nu era de loc speriata, nu se vaitau angajatii ca vor da pe brinci de munca suplimentara! folosesc deja efactura, a intrat in rutina! nici firmele cu care colaboram nu s-au ofilit, treaba merge in continuare! e factura nu inseamna ca sapa santuri cu tirnacopul cum s-ar crede!

 poate ca ar trebui ca cei care au pareri contra, sa ne spuna daca sint administratori de firma, contabili, sau scriu si ei dupa ce citesc in media! adica paereri de ziaristi auzite la mina a cincea! 

Link spre comentariu

Apoi daca satul e Bucuresti , iti dau dreptate , e invadat de tarani deci doar sat poate sa fie

Nu e vorba ca nu poti emite o amarata de e-factura

E vorba ca B2C este o aberatie de la 1 ianuarie

Si daca toti esti la tara in Bucuresti , cum acolo se plimba intelgenta tarii cu buzunarele pline de bani , invata-ne si pe noi : ce faci daca ai cumparat ceva pe firma din banii firmei si te trezesti dupa 5 zile ca nu ai e-factura in SPV ?

Nu o poti introduce in contabilitate ca iei amenda si nu e valida inregistrarea contabila

Dar banii au iesit din firma deci cum inchizi contabilitatea ?

Ca ala poate nu are chef sa iti trimita e-factura , treaba lui

Ce te invata statul ?

Nimic , am intrebat de 3 ori ANAF si am primit zero raspusuri in 6 luni

Solutie la indemana ?

Reclama-l !

Reclama-ti furnizorii cu care ai lucrat pana acum !

Strica-ti afacerile

Si asteapta pana cine stie cand emite ala e-factura , daca nu se inchide nervos pe stat si nu iti mai emite niciodata

Si sa vedem atunci cum inchizi contabilitatea

Politie fiscala facuta de stat cu mana noastra pe socoteala noastra

Asta asa , o parere de ziarist auzita in spatele blocului , nu toti suntem din Bucuresti unde sunt singurele firme , noi sapam cartofi la marginea santului

 

Magazinele online au emis mereu facturi care au tinut loc de bon fiscal

Savantule

 

Editat de Tavi
Link spre comentariu
Acum 11 minute, Tavi a spus:

 

Solutie la indemana ?

Reclama-l !

Reclama-ti furnizorii cu care ai lucrat pana acum !

Strica-ti afacerile

Si asteapta pana cine stie cand emite ala e-factura , daca nu se inchide nervos pe stat si nu iti mai emite niciodata

Si sa vedem atunci cum inchizi contabilitatea

Politie fiscala facuta de stat cu mana noastra pe socoteala noastra

Asta asa , o parere de ziarist auzita in spatele blocului , nu toti suntem din Bucuresti unde sunt singurele firme , noi sapam cartofi la marginea santului

 

Magazinele online au emis mereu facturi care au tinut loc de bon fiscal

Savantule

ANAF înCURajează cetatenii sa faca reclamatii, in special de la anul. Sa reclame domne magazinul din colt ca nu i-a trecut CNP 2.0 pe bonul de pâine, sa le dea amenda, mama lor de evazionisti, sa-i inchida, ce mai.

Link spre comentariu
Acum 46 minute, Marele Savant a spus:

pe la mine prin sat, cu certificatul de garantie! pentru o persoana fizica, o factura este la fel de utila si tiparita si trimisa in spv.

Astept cu nerabdare, prin satele de munte, sa se inghesuie cetatenii sa-si faca SPV. Sa-si descarce de acolo facturile la utilitati, o sa fie interesant

 

Acum 46 minute, Marele Savant a spus:

am intrebat si eu contabila sefa ce parere are la subiect si nu era de loc speriata, nu se vaitau angajatii ca vor da pe brinci de munca suplimentara! folosesc deja efactura, a intrat in rutina!

Pai ce sa zica, sa se vaite la șăf ca e o porcarie efactura? E rutina, cand merge, in special noaptea, ca in satul in care au serverele ANAF-ul e problema cu curentu'

Mai nasol o sa fie cand va ateriza vreo amenda, ca tu zici ca ai trimis factura da anaf poa' sa zica niet

Si mai nou, contabilii intra la evaziune fiscala, nu patronii, care se poate lasa cu racoare...

Link spre comentariu

Mi se pare o cretinitate ca tot cetatenii sa primeasca factura in spv. Ce sa faca cu ea acolo? ca de platit apa curentu gazele si alte alea nu trebuie decat un cod de bare pe care il poate avea pe mail sau aplicatia furnizorului. Si la fel de bine poate furnizoru sa ii dea pe mail o copie de la factura respectiva. Deci care e rolul acelui spv la un cetatean simplu ca nu ma prind?

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări