Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Benzina de 95 sau 98


Florin berdila

Postări Recomandate

Ce o fi însemnând drumuri scurte pt el, cine știe... La diesel, iarna, nu reușeam să intru în regim termic cu motorul, în 6km. Unii ar considera asta un drum scurt. La benzinar, în 30... 50 sec mers pe loc, până scade puțin turația, și după asta în primul km parcurs, sunt deja cu motorul cald, în regim.  Deci de aici încolo, nu contează cât rulezi, motorul este în regim. Dacă te urci în mașină pt mai puțin de 1km, parca nu as comenta... :)

Dar dacă mașina nu sesizează diferența, nu are rost să te strofoci. Baga în ea și petrol lampant, ca la trabant, dacă merge. 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 37
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    7

  • Ion_Bumbu

    5

  • merck

    3

  • Florin berdila

    2

Top autori în acest subiect

La 11.10.2024 la 10:20, doru3160 a spus:

La diesel, iarna, nu reușeam să intru în regim termic cu motorul, în 6km. Unii ar considera asta un drum scurt. La benzinar, în 30... 50 sec mers pe loc, până scade puțin turația, și după asta în primul km parcurs, sunt deja cu motorul cald, în regim. 

Daca afirmatia a fost facuta cu scopul clar de a face distinctia intre diesel si benzina, da motorul diesel categoric se incalzeste mai greu.

Posed doua masini un BMW 320d si o Skoda benzina 1.4 16v. Le folosesc pe amandoua alternativ saptamanal fie iarna fie vara. Si ambele masini in timpul saptamanii de lucru strabat fix acelasi drum de cam 35km dus..

Drumul nu e intins ci dimpotriva destul de sinuos.. umde nu poti accelera mai mult de 40 km ora.. jumatate din distanta dimineata.. cealalta jumatate de drum se poate face mai pe viteza..

Motorul pe benzina ajunge la regim dupa cam 7-8 km pe drumul sinuos, la temperaturi exterioare de 5-6 grade.. si asta cu lasat motor dimineata la ralanti peste 2-3 minute.. la fel si la diesel, lasat dimineata..

Dieselul sare de 10 km pana se incalzeste la 80-90 grade..

Notiunea de drum scurt pentru mine e orice sub 15 km.. pentru benzina. La diesel nu are rost..

Multumit de ambele masini. Una are 160k km cealalta peste 500k km. Termostate schimbate periodic la ambele masini. La bmw pica cam dupa 5 ani. Temperatura sta pe la 70- 75 grade indiferent de stil de mers..

Editat de DjOhms
Link spre comentariu
Acum 3 ore, DjOhms a spus:

 

Motorul pe benzina ajunge la regim dupa cam 7-8 km pe drumul sinuos, la temperaturi exterioare de 5-6 grade.. si asta cu lasat motor dimineata la ralanti peste 2-3 minute.. 

Dacă și la mine s-ar încălzi la fel de greu, as avea frig în mașină permanent. As vinde-o și as merge cu tramvaiul. Ceva nu e ok acolo. Nu e normal sa se încălzească așa greu. Drumul de dus la mine înseamnă 5...6km în trafic, funcție de traseul ales, deci viteza medie cca 20km/oră. Asa cum am spus, mers pe loc max 1min, și după primul km am căldură. De multe ori, primul km înseamnă mers în coloană, adică mai mult stai decât mergi, deci se poate compara cu mersul pe loc. Zilele astea am prins și zero grade dimineața. Iese pe teava o abureala, de zici ca fierbe ceva. Ma uit la unii care în aceleași condiții nu au nimic pe evacuare. Se vede frigul pe fața lor. 

Acum 3 ore, DjOhms a spus:

Daca afirmatia a fost facuta cu scopul clar de a face distinctia intre diesel si benzina, da motorul diesel categoric se incalzeste mai greu.

Și dacă nu? 

Link spre comentariu
Acum 4 ore, doru3160 a spus:

Asa cum am spus, mers pe loc max 1min, și după primul km am căldură.

O mica corectie/adaugire.., daca imi este permis. 

Caldura in masina am si eu dupa un kilometru; adica termostatul se deschide la ambele masini.. dar termostat deschis la maxim adica motor la regim ajunge mai tarziu, cam cum am zis mai sus.

Deci motorul nu este la regim nici la una nici la alta cand eu (si poate asa e si la tine) am caldura in masina; adica aer cald pe grile, s.a.m.d.

Da, cum ai zis dupa un km vine cald dar la skoda inca trebuie sa mai urce bine acul.. iar la bmw E90, "destepti" nu au mai pus indicator de temperatura in bord la unu din modelele lor, trebuie intrat intr-un meniu ascuns.. sau cu diagnoza, telefon cu link OBD..

Deci practic noi soferii pana la regim nu trebuie sa ne permitem accelerari puternice pana la regim.         Si nu doar dupa ce simtim caldura in masina..

Editat de DjOhms
Link spre comentariu

Nici pe mine nu mă interesează la virgulă, valoarea absolută a temperaturii. Am pe bord o lumina albastră când motorul e rece, este stinsa când motorul este în regim termic (cel puțin așa scrie în cartea mașinii, deci poți avea reprize de acceleratie fără grijă ) și este roșie când temperatura este peste cea normală. Și pe mine m-a cam intrigat la început, obișnuit fiind cu ac, dar cu timpul m-am obișnuit așa. Ai o grijă mai puțin și un reper mai puțin de urmărit în bord. 

IMG_20241024_080136.jpg

 

IMG_20241024_080555.jpg

 

Dimineața erau 7 grade. Și când becul se stinge, bagă căldură serios, nu o bășina de baba ca la diesel. 

Link spre comentariu

Cea mai rapida masina la incalzit pe care am avut-o a fost Cielo, ala baga deja caldura bine in masina dupa al treilea colt de strada, cam 500m.

Dieselele insa toate erau din alea de peste 2,5l si se bagau caldura dupa citiva km buni, trebuia sa ies din oras si abia dupa 5-6km simteam ceva, totusi a fost si o exceptie, HiLuxul baga caldura cam dupa 1km insa avea o pompa auxiliara care recircula doar apa de la chiulasa cind apasam butonul Heat, avea ambreiaj electromagnetic ca la compresor, asa are si Land Cruiserul cu motor de 3l, HiLux avea acelasi motor dar doar de 2,5l.

 

 

Link spre comentariu

La mine diesel ul era de 1,4 tdci, motor mic, 70cp,nu rupea norii. Dar se incalzea greu, și la drum dacă era frig afară, și o fugăream, vedeam cum coboară acul la temperatură. Aveam căldură, nu pot să zic că la drum nu puteam să merg lejer îmbrăcat, dar nu se compară cu ce bagă benzinarul. Trebuie să pornesc clima, ca să mențină la o temperatura setată, altfel, bagă căldura de te inadușa. 

Link spre comentariu
Acum 24 minute, doru3160 a spus:

La mine diesel ul era de 1,4 tdci, motor mic, 70cp,nu rupea norii. Dar se incalzea greu, și la drum dacă era frig afară, și o fugăream, vedeam cum coboară acul la temperatură. Aveam căldură, nu pot să zic că la drum nu puteam să merg lejer îmbrăcat, dar nu se compară cu ce bagă benzinarul. Trebuie să pornesc clima, ca să mențină la o temperatura setată, altfel, bagă căldura de te inadușa. 

Cel mai probabil trebuia schimbat termostatul...

Link spre comentariu

A fost schimbat, de doua ori. Odată crezând ca asta e buba, a doua oara când a crapat carcasa. Vara, când nu era frig, se incalzea imediat motorul. Nu rămânea termostatul deschis, am verificat, nu eram la prima mașină. 

Pt oraș am rezolvat-o cumva, instaland o încălzire auxiliara, electrica, ce ajuta la încălzirea mai rapida a lichidului de racire, și dezaburirea mai rapidă. Aerul încălzit din ventilație trecea prin radiatorul de căldură și ajungea pe parbriz. Nu era spectaculos, dar era o îmbunătățire. 

Link spre comentariu

Da, si la alea mari pornea doar la urcari grele in teren cind trageai de motor da fiind in reductor viteza era prea mica sa raceasca, auzeai ventilatorul cind pleca ca era cu viscocuplaj.

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
La 24.10.2024 la 9:39, Ion_Bumbu a spus:

Cea mai rapida masina la incalzit pe care am avut-o a fost Cielo, ala baga deja caldura bine in masina dupa al treilea colt de strada, cam 500m.

Trabantul se incalzea cu aerul ce răcea forțat chiulasa. Și ăla dădea căldură instant, dacă îl considerăm mașină... Cu Cielo nu am mers. 

Link spre comentariu

Si Oltcit-ul la fel, simteai rapid o urma de aer cald da` pina sa dea iarna caldura  calumea treceau ceva km cu tot calandrul pus in fata.

Link spre comentariu

Depinde si cata caldura dai inauntru.

Ca una e sa tii pe 21 si auto si alta e sa dai maxim la tenp si la ventilator.

 

La e90 320d daca merg cuminte, pe drept si dau la maxim clima scade temperatura la 70. Termostat ramane inchis dar degeaba...

 

Racirea o face radiatorul din cabina.

 

Altfel cand ajunge apa la 50C consumul e de 0.5 pe ora, peste 75 se face 0.3 pe ora.

Sub 30 e cam 1l pe ora. 

 

In opinia mea cat timp ai sarit de 50c e aproape in regim...

 

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări