Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Benzina de 95 sau 98


Florin berdila

Postări Recomandate

Bună ziua va întreb o chestie care as vrea un răspuns 'am tot citit ca nu este ok sa pui benzina de 98 în loc de 95 la mașină ca se ard supape etc etc '''''uni spun ca nui nimic rau alți ca da 'dumneavoastră ce spuneți   pot strica motorul dacă pun benzina cu cifra mai mare

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 37
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    7

  • Ion_Bumbu

    5

  • merck

    3

  • Florin berdila

    2

Top autori în acest subiect

cam  ce  ii  lipseste  chelului ?  tichie  cu  margaritare , nu-i  asa ?

la  ce  super Ferrari dupa 2  luni  in  Vaslui  ai in  posesie  si  la  care  nu  merge  mai  nimik  asa  cum  trebuie , apai  numai  kerosen  ii mai  lipsea  sa  ii  bagi  in  rezervor ...:92... stai  in banca  ta  si  alimenteaza  numai  cu  ce  recomanda  fabricantul masinii  ... gasesti  ce  recomanda  fabricantul  in  cartea tehnica  a  masinii ...

Link spre comentariu

La masina mea, langa buson scrie E10 unleaded. 

Merge cam la fel cu amandoua tipurile fde benzina de la pompa, cu ceva diferenta doar intre vanzator. 

Poate candva sa fi avut importanta, la Buceag-ul facut pentru benzina de 75 care poate tusea daca ii dai de 95.

Dar intre 95, 98 sau 100, cum o lsuda unii, nu am remarcat diferente. E10 unleaded sa fie. 

Link spre comentariu

Buna seara, cum a zis dl @misuraelectronic foloseste strict ce a recomandat producatorul, nu va mai luati dupa mituri sau SFuri, sau poate aveti bani care nu aveti ce face si vreti sa ii bagati in reparatia motorului, cu stima o seara buna si drumuri bune.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, yo7lhe a spus:

La masina mea, langa buson scrie E10 unleaded. 

Merge cam la fel cu amandoua tipurile fde benzina de la pompa, cu ceva diferenta doar intre vanzator. 

Poate candva sa fi avut importanta, la Buceag-ul facut pentru benzina de 75 care poate tusea daca ii dai de 95.

Dar intre 95, 98 sau 100, cum o lsuda unii, nu am remarcat diferente. E10 unleaded sa fie. 

Nu tusea nici ala, ,ergea cu benzina de 90 ca aia se gasea pe vremuri de zbirniia, la fel cu 98, aveam in armata si doar cu 90 le alimentam.

Link spre comentariu

Da domnule aveți dreptate dar am spus sa postez sa întreb și aici ca pe net uni spun ca nu are nimic alți ca distruge motorul 'sincer nu mai intekeg daca poți pune și benzina cu o cifra mai mare octanica 

Link spre comentariu

Că poate funcționa cu ambele tipuri de benzină e sigur.Cum poate funcționa e problema. Dacă fabricantul a menționat clar tipul de carburant utilizabil, înseamnă că randamentul și fiabilitatea cele mai mari, motorul le are doar cu acel tip de carburant.

Altfel scria ,,merge cu orice benzină,,....

Trebuie ținut cont că mașinile moderne nu mai sunt atât de simple ca motorizare, la Dacia puteai pune și diluant dacă îi ajustai avansul și duza carburatorului.

Un fost coleg de serviciu a avut Trabant, băga în el orice, inclusiv diluantul amestecat cu vopsea de la vopsitorie....ieșea fumul multicolor după el.

Fiind un om mare, avea un stil aparte de a rezolva penele la roți.Ținea cricul deschis la maxim, ridica Trabantul cu o mână și băga cricul gata săltat sub el...😀

Link spre comentariu

In anii 80, la cota de 10 litri de benzină CO 90 pe luna, adăugăm 20 litri CO 110 de la aviație și un litru de ulei de motor.         Mergea brici la Dacie.

Editat de PINTI
Link spre comentariu

Detonatiile vin la pachet cu o temperatura mai mare care poate "arde" supapele. Benzina cu cifra octanica mai mare previne detonatiile.

Alt aspect, daca amestecul de carburant este sarac (lean) => temperatura creste si "arde" supapele. Deci se pot "arde" lejer supape si cu benzina de 95 daca amestecul nu-i ok. 

 

Link spre comentariu
La 09.07.2024 la 23:01, merck a spus:

Detonatiile vin la pachet cu o temperatura mai mare care poate "arde" supapele. Benzina cu cifra octanica mai mare previne detonatiile.

Alt aspect, daca amestecul de carburant este sarac (lean) => temperatura creste si "arde" supapele. Deci se pot "arde" lejer supape si cu benzina de 95 daca amestecul nu-i ok. 

 

Am vazut la GPL la un motor de generator un cilindru, 210 cm3, cu amestec sarac se inrosea galeria de evacuare, dar e un compromis in toate, amestec bogat ardere incompleta randament slab, cu amestec sarac nu trebuie turat, la 1500 rpm merge OK la 3000 inroseste galeria de evacuare inplicit si supapele, iar temperatura pe qulasa este peste limita rezonabilului.

 

Randamentul cel mai bun la un motor se obtine cand e operat la limita stall-ului.

 

Viata motorului depinde mai mult de stilul de condus decat de combustibil, condusul se adapteaza la combustibilul utilizat, motorul se strica daca se face timp indelungat ce nu trebuie.

 

Calculul se face per total, cost combustibil plus cost motor, uneori iese mai ieftin cu combustibil mai ieftin si inlocuire motor. exemplu GPL daca merge 200k im loc de 400K e mai ieftin GPL+2 motoare decat benzina + 1 motor.

Link spre comentariu

Temperatura creste atunci cand se foloseste un combustibil cu cifra octanica mai mica decat cel recomandat.

Temperatura marita nu are treaba cu anestecul care oricum este reglat in timp real de ECU, doar nu are carburator.

Link spre comentariu

ECU il regleaza in functie de citirea sondelor Lamda, daca sunt defecte nu mai regleaza corect. La GPL exista posibilitatea setarii, daca ai interfata il setezi singur, instalatia GPL replica cumva mapa(harta) masinii +/- cat este facuta setarea.

 

Am fcut referire la un motor cu carburator unde amestecul si raportul cuplu/ turatie la o anumita putere se regleaza manual.

 

ECU nu poate tine locul soferului la cutia manuala, la automate se obtine o anumita optimizare, dar si acolo optinea fabricantului este un compromis intre performanta si consum.

 

Pentru unii automata e mai periculos de condus ca manuala, iar ideea de sta cu piciorul sucit cum se spunea pe la TV nu tine, nu sta nimeni ore intregi cu piciorul sucit.

 

Referitor la detonari, nici macar la motorul cu un piston alimentat cu GPL nu am obtinut detonari, la cele cu injectie multipunct apar doar daca e apa in combustibil sau e ceva defect.

Editat de ionut120v
Link spre comentariu
Citat

Excessively lean air-fuel mixtures can cause the cylinder and plug temperatures to increase, possibly resulting in knock and/or pre-ignition. This may cause damage to the spark plug and/or seriously damage the engine.

sursa:

https://ngksparkplugs.com/en/resources/spark-plug-basics#:~:text=Excessively lean air-fuel mixtures,or seriously damage the engine.

 

Eu prefer sa ma documentez de la surse de incredere. 

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Vb de amestec sarac spre f sarac. Acolo nu e neaparat temperatura mare ci riscul de rateuri si alte probleme ce cauzeaza neplaceri.

La gpl poti merge sarac pt ca gazul ala se amesteca f bine si il poti aprinde mai usor.

Multe masini FSI, adica injectie directa au un mod de functionare mega sarac pt ca injecteaza combustibilul dierct langa bujie deci nu e problema ca nu s-ar apinde. Dar aceste moduri sunt rezervate mersului in sarcina mica, unde mentii viteza, nu cand ai nevoie de putere.

 

Daca mergi stoicometric, asa cum merg majoritatea masinilor nu se intampla nimic.

Peste stoicometric nu merg masinile pt ca ai valori mari NOx si pici testele de omologare la capitolul poluare.

 

ASta e pe scurt

 

In rest spune unu pe net ca ar conta aditivii anti frictiune din combustibil.

Benzina la un motor rece spala pelicula de ulei si dilueaza uleiul prins in segmenti. Aici apar probleme la drumuri scurte in oras. Cu GPL sau diesel nu ai asa probleme.

Nu o zic eu, o zice omul asta.

 

totusi vb de cazuri extreme, oameni care fac drumuri prea scurte cu masina. Nu cred ca e o problema reala.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări